Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, (back) - Locatie aangeven - (A)
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    You rock! +1
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je kan vlaggetjes zetten, maar er geen bijschrift bij plaatsen. Ik zelf maak aantekeningen op papier. Lekker old skool :)

    Ik dacht dat Fjords klein zou zijn en weinig content zou hebben. Wrong! :)
    Damn wat is er veel te doen. Zit nu voor het eerst in zo'n Flying fortress en dat is groot, wow !
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    pik deze ngo wel is op als hij wat goedkoper is, eerst maar dragon age spelen waar ik een lange tijd zoet mee zal zijn.
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Deze is veeeeeeul leuker ;) ;) O-)
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    mijn voorkeur gaat momenteel nog uit naar dragon age, omdat ik sowieso een groot fan ben van Bioware;)
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben L27, bijna 28 en ik geniet met volle teugen op dit moment,
    Mijn runners zijn volledig geupgrade (expensive!!) en ik heb nog 8 skillpoints te besteden.

    Wel jammer dat veel skills na een bepaald level gewoon niet interessant genoeg zijn om nog verder te upgraden. Wel leuk dat je gewoon van alle classes kris kras skills kan pakken als je wil. Kan leuke builds opleveren.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Jeeeeesus! Net wel echt het moeilijkste gedeelte gehad in het spel tot nu toe.
    Gewoon een sidequest, niks bijzonders denk je dan. Uren ben ik er mee bezig geweest en ben tijdens het doen van de quest maar liefst 3 levels gestegen, van 26 naar 29!!:

    Het gaat om het verslaan van Stone's flying Fortress.
    Voordat je bij hem bent heb je al legioenen met Black Ring soldiers verslagen. Vervolgens moet je tegen hem vechten in een kleine ruimte, waarbij er ook nog eens een stuk of 6 andere mannetjes op je af komen. Als je hem 3/4 down hebt gaat hij er vandoor. Als je hem volgt kom je in een arena waar je 4 major bosses mag verslaan plus allerlei gepeupel en dan mag je hem nog een keer verslaan. Hij kon me one-shotten met een rush attack van rond de 500 dmg. Na tig tries had ik hem eindelijk.\o/ Pfewww! ik krijg al angst voor de eindboss(es)...
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Damn, net als lvl. 8 die toren verkent. Weet al niet meer hoe de toren heet, maar ik moest er een geest kan zoeken van Talana. Zat ik eerst helemaal van boven, waar ik nog een Sub-Qeust kreeg. Daarna pas die kamer daar onder gevonden. Wel tof dat je ook kleine puzzels moet oplossen, of van platform naar platform moet springen enzo. :)
    Ben nu lvl. 10 en ik merk wel dat er nog veel en veel meer in het spel zit. Ben nog in het eerste gebied, ben nu op zoek naar een tempel. Al die moeilijke namen onthoud ik niet na ze één keer tegen te komen, sjonge jonge.
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk dat je Lovis bedoeld, dat is die geest in die toren. Het spel is echt leuk inderdaad. Ook de quests zijn leuk en je komt vaak voor keuzes te staan die werkelijk gevolgen hebben. De afwisseling tussen vechten, puzzles, exploren etc is inderdaad goed gedaan en neemt alleen nog maar toe als je straks je dragon form hebt.

    Wel heb ik een beetje moeite met de game lore, in de zin dat het me niet altijd even goed duidelijk is wat goed is en wat slecht. Ik wil nl altijd de good guy spelen :)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik wil ook altijd good guy zijn. :) Ik ben wel een aantal problemen tegengekomen; Keane en Lopick (ofzo) in dat eerste dorp hebben ruzie over een konijn en wat geld. Ik dus gesproken met Keane, Mindread gedaan en dacht daaruit op te maken dat Keane gelijk had en Lopick een afzetter is. Ga ik naar hem toe, en wat ik ook probeer, zijn kant van het verhaal krijg ik niet te horen zonder dat het gelijk Quest Failed is. Nóg beter opletten? :eek:

    Een leuke morele kwestie vond ik dat van die varkens, ook in het eerste dorp.

    Wat ik wel écht vervelend vind is de kaart. Die is echt slecht te gebruiken. :mad: Je kan maar op drie niveaus inzoomen, hartstikke onhandig. Je kan niet door de kaart heen bewegen, je kan alleen in het fragment blijven waarop je ingezoomt heb.
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, wat meer zoom niveua's was handig geweest. Overigens kun je WEL de map bewegen als je volledig bent ingezoomed! Met het rechter pookje geloof ik!
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    De map zelf toch niet, alleen de cursor?

    Ook vind ik hem op Normal net iets te moeilijk. Omdat ik steeds dood ga bij een groep van 3/4+ Blang Ring mannen ben ik op zoek gegaan naar tegenstanders met een lager level. Maar die zijn er niet meer! :eek: Heb net de laatste Skeletons van lvl. 8 verslagen en alle wegen zijn geblokkeerd door die Black Ring gasten. Er hadden van mij wel wat respawnende vijanden in gemogen!
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Met rechter pookje kun je de map zelf bewegen, try it :)

    En goed de area rond gaan. Er zijn genoeg dungeons etc, met lagere level mobs. Maar ja, ik speel ook al de hele tijd op normal (medium) en dan is de game behoorlijk pittig. Er zijn zelfs stukken bij waar ik vloekend door heen ben gegaan :) Het spel blijft steeds een uitdaging en dat maakt het eigenlijk ook wel leuk....
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jup, zeker. Ik heb ook al een aantal dungeons gevonden. Kwam toen ook opeens die rover tegen die mij naar het kamp moest leiden, plan van de luitenant. :p En heb nog enkele andere dungeons gedaan, onder de chapel, eentje waar een Necromancer in zit die Creatures kan maken, en nog één.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689

    Als je die quest gecomplete hebt kun je je creature summonen en dat scheelt ook een hoop. Gedurende het spel vindt je steeds meer bodyparts om je creature te upgraden. Die van mij heeft veel meer health dan ik zelf heb in dragon form, maar liefst 3200 :)
     
  17. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    "D II Ego Draconis en de XBOX" - vraagjes

    Hoi,

    ik ben geheel nieuw op dit forum, ik ben van België en zou o zo graag D II aanschaffen...
    Ik heb heel dit topic met grote intresse doorgelezen en hoe meer ik las, hoe enthousiaster ik ben geworden over D II Ego Draconis en wat zou ik graag eens als een draak door de lucht vliegen !

    M'n pc zit onder zeker de minimale requirements voor D II :mad: ...

    Ik denk er daarom sterk aan eerder over te stappen op de XBOX 360.

    Wat zijn jullie ervaringen met D II en de XBOX ?
    Sommige zeggen dat de graphics minder van kwaliteit zouden zijn bij de xbox-versei tegenover de pc-versie... Is het verschil zo enorm groot? (zou me verbazen)
    In ieder geval : ik vind de gameplay, de quests en heel de storyline veel belangrijker dan de graphics ...

    Als ik de videofragmenten op de site van LarianStudios bekijk dan is er behoorlijk wat behendigheid vereist in D II, zodat ik ook voor mezelf denk dat ik met een "gamepad" in ieder geval handiger zal zijn dan met muis en toetsenbord.... (maar kan natuurlijk zijn dat de pc-versie ook de mogelijkheid biedt om een gamepad te gebruiken?).

    Groetjes,
    Kirimo
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoi Kirimo,

    het verschil in graphics met de pc-versie is er wel, maar het is niet groot en ook helemaal niet hinderlijk. De spelwereld zelf is namelijk erg kleurrijk, gevarieerd en interessant. Het oogt heel mooi en het design is prachtig, en dat vind ik veel belangrijk dan hoe scherp dit in beeld is.

    Voor een RPG heb je voor Divinity 2 wel wat behendigheid nodig. Soms moet je puzzels oplossen of naar platformen springen om zo verborgen locaties te bereiken. Dit is met de controller misschien wel makkelijker dan op de pc, inderdaad!

    Als je de verhaallijn en de inhoud van het spel boven de graphics stelt kan je jezelf met Divinity 2 een geweldig spel in huis halen. Als je echt van RGPs houdt het niet erg vind even door te zetten (het spel komt wat traag op gang, maar beloont je wel als je gewoon door gaat), zal je erg veel plezier aan het spel beleven. :)
     
  19. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel Willem ;),

    dat het spel in het begin rustig op gang komt vind ik net heel leuk en dat maakt deze RPG ook toegankelijker voor de beginnende RPG-er, denk ik.

    Ik heb ook veel geduld, dus ook dat vormt geen obstakel voor mij : ik zet door, al weet ik nu al hoe moeilijk D II voor mij zal worden, zeker op vlak van behendigheid en de questes enzo begrijpen (mijn engels blijft lastig haha, ik ben veel beter in wiskundige vakken en creatieve dingen, maar talen ... ooo nee, niet mijn ding lol).

    Alleen, nu ik zo nieuwsgierig (en steeds meer) ben geworden naar D II wint mijn nieuwsgierigheid het vaak met momenten van m'n geduld haha ...
    Ik heb al twee keer in een winkel gestaan en op het punt gestaan een xbox te kopen samen met D II!
    En nu ik weet hoe ik de xbox zal kunnen aansluitn op m'n flatscreen (m'n tv heeft géén aansluitmogelijkheid, behalve een "scart-aansluiting voor videospeler) kan ik mezelf niet meer zo lang inhouden :p ...

    Wat ik ook leuk vind is dat je zelf dingen moet noteren wil je niet verdwalen of personages nog kunnen terugvinden ("old school" zoals ze dat noemen).
    Zo notities zitten maken (ook tekeningetjes) heb ik ook al vaak gedaan bij puzzelgames zoals bij de "Myst-reeks" zeker handig was... I love it! :thumbs:
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    @Kirimo
    Je gaat er geen spijt van krijgen, DivII (DII = diablo II ;)) is werkelijk een meeslepende RPG, erg verslavend. Soms wel wat moeilijk, maar wellicht kun je hem op easy gaan spelen als beginnende RPG-er.

    Grafisch ziet het er sfeervol uit en ik heb geen moment spijt gehad dat ik ben gegaan voor de 360 versie! Het speelt erg lekker met controller op groot scherm.
    En ik vind het old skool gehalte ook een plus punt. Je bent echt ergens mee bezig, ipv alleen maar van waypoint naar waypoint aan het lopen.

    Ik ben benieuwd naar je eerste indrukken :)
     

Deel Deze Pagina