1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Gakkie :),

    dank je, fijn zoiets te lezen!
    Ik las ook al op een ander forum (9lives) over personen die problemen hadden met hun pc-versie, zeer waarschijnlijk omwille van de een of andere "gril" van hun pc (grrrr, ik ken dat lastige euvel maar al te goed!) ... of je weet nooit met zekerheid of je pc je volgende game wel zal kunnen trekken! Altijd opnieuw "een groot ?" ! Ik loop daar de muren van op en kan me daar behoorlijk kwaad om maken!

    Ik kan me voorstellen dat je met een xbox ook wel eens technische problemen kan hebben(?), maar zal toch anders verlopen ... of mijn vraag:
    wat kan er mislopen bij een xbox?

    En nog een vraagje (sorry, offtopic hier!):
    mits ik nu nog geen xbox heb aangekocht: waar let ik vooral op? Als ik een xbox koop wil ik een goede koop doen, geen rommel aub...
    Is Game Mania een goede winkel of ga ik beter naar een Saturn of andere winkel? (service/kwaliteit versus prijs)...
    Op het hoesje van D II staat dat ik een XBOX 360 Live nodig heb: waarom "Live"? Moet ik me ergens registreren, via internet of .. ? Kost dit extra of verloopt het via mijn bestaande internetverbinding-account?

    En ten slotte @Gakkie :
    Ik "vrees" dat ik er helemaal aan verslingerd ga zijn! lol

    Groetjes,
    Kirimo.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mijn ervaring is dat spelen op de xbox meestal zonder problemen is. Soms hebben de games wel eens bugs, maar dat valt over het algemeen reuze mee. Ik heb in DivII een keer gehad dat de game bleef hangen op een asnimatie/filmpje, maar voor de rest is het alleen maar lekker spelen !

    Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Microsoft geeft zelf namelijk perfecte service/support/garantie op iedere xbox, ongeacht waar die gekocht is!
    Ik heb zelf mijn xbox laatst vervangen (mijn oude was na 3 1/2 jaar kapot) door een eilte pack dat ik bij de Saturn heb gekocht. Ik zou zeggen kijk naar de packs/aanbiedingen en kies degene die de spellen heeft die je het leukste lijken.

    Met de 360 kun je ook op internet, om demos en filmpjes te downloaden en natuurlijk om mutiplayer te spelen. Voor het downloaden heb je een Silver account nodig, en dat heeft elke 360 gebruiker (gratis). Als je multiplayer wil spelen heb je een Gold abinnement nodig en dat kost ongeveer 35,- per jaar (als je online de live code aanschaft).

    Als je een nieuwe gamertag aanmaakt met een nieuwe xbox krijg je ook standaard een maand gratis Gold.
    Divinity II heeft geen multiplayer en een xbox live Gold abonnement is daar dus helemaal niet voor nodig! De standaard Silver is prima!
     
  3. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, merci! :)

    Dat is een hele geruststelling!
    En online spelen is voorlopig toch mijn ding niet, temeer ik dan vrees nog verslaafder te worden lol ... het is zo al erg genoeg met DD, een nu reeds oude rpg! Wat het gaat worden met D II, amaai, ik ga daar op dit moment nog niet te veel over nadenken hahaha ...

    Een Xbox met een racespel erbij lijkt me wel cool, ik zie wel ... want ik ga in de eerste plaats voor D II Ego Draconis natuurlijk, daar ben ik minstens maaaanden mee zoet, mezelf kennende! Ik wil er alles uithalen wat erin een game zit en Larian kennende zit er vast weer heel veel in hun allernieuwste rpg! Ik ben trots op Larian en zij mogen trots zijn op hun creatie! Vergelijken met andere rpg's wil ik zelfs niet doen .. D II ligt je of ligt je net niet, heel persoonlijk, vind ik toch!

    En voor zover ik over D II heb gelezen (toch al heel wat), vermoed ik sterk dat "geduldige personen" worden beloond in D II met steeds meer mogelijkheden om te ontdekken ... alleen al de vele mogelijkheden om 1 quest op te lossen .. ik wil dan al meteen ooit al die mogelijkheden uittesten haha ...

    Veel game-plezeir allemaal, welke game ej ook aan het spelen bent ;)
     
  4. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand sprak me aan over het volgende:

    als ik de Xbox aansluit op een flatscreen die geen ingebouwde boxen heeft dan zal ik géén geluid hebben! :mad:

    Ik heb thuis van Logitech (geloof ik, of Creative) een geluidset: een kastje en 2 lossen boxjes erbij.... en die sluit je aan op het kastje waar je ook het volume kan regelen en klankkleur. Ik zal deze avond eens de doc van dat setje bekijken en dat neem ik dan mee naar de winkel...

    Hoe spelen jullie op de xbox als je een flatscreen heb aangesloten waar géén ingebouwde geluidsvoorzieningen bij zijn? Surround system hoeft het voor mij zeker niet te zijn, als ik maar geluid heb :) !

    Alvast dank ;)
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb mijn xbox aangelsoten op de LCD met vga kabel en die heeft een optische uitgang, die ik aan mijn surroundsetje heb aangesloten...
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zie het probleem niet. 1 HDMI kabel in de televisie/beeldscherm wat jij wilt. Ander kabeltje in dolby surround set. Gaat prima. Wat die gast zegt is gewoon poep.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Op de site gamert.nl (onderdeel van Geenstijl) krijgt Divinity een 3 omdat de reviewer het na 4 uur beu was. :{
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Een 3 :eek: ik zou het eerder een 5 geven.
    Als ik niet zo'n koppijn van al dat geschud van de camera kreeg zou het misschien wat meer zijn geweest.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Of het spel nu goed of slecht is: dat is echt een klote review. Vol met spelfouten en hij kent zijn background ook nog niet eens. Hoezo een clone van Dragon Age? Divinity II is de derde titel in de Divine Divinity reeks.

    Met die autosave is domme pech, maar ook zijn eigen schuld omdat hij zelf vergat te saven. Sinds wanneer ligt dat aan de game als je zelf te lui bent om een savegame aan te maken? Dit lijkt me een verwende reviewer die duidelijk bij het handje moet worden gehouden.

    Wat mij betreft een joke review en niet waardig om een oordeel over het spel te vormen.
     
  10. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er nu uit hoe ik alles kan aansluiten :)

    En sorry :{ dat ik offtopic ben gegaan... ik ga nu veder alleen maar vragen stellen over D II zelf ;)

    En ik heb nog een vraagje over D II:
    werkt het ook zoals in DD wat betreft healing:eten, drinken (potion e.d.) en/of slapen of is dat bij D II nu anders?

    Wat me ook wel plezier doet is dat ik heb gelezen dat je enchantments en charms ook weer kan verwijderen uit een equipment-itemb en elders instoppen, iets wat bij DD niet kon (en dat vond ik altijd wel jammer in DD).

    O ja: hoe zit het met die equipment in D II? Ook weer lekker uitgebreide mogelijkheden met ringen, amuletten enz... ?
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat zegt alles over de site en de reviewer. En zo'n spel kun je niet beoordelen op de eerste 4 uur... |:-

    Slapen zit er in deze versie niet in. Wel kun 101 dingen eten voor een klein beetje health en natuurlijk potions in allerlei varianten. Verder heb je ook healing spells, healing auras, regeneration skills, life leechr, mana leech, etc. Kortom vele mogelijkheden om je health weer op te krikken.

    Charms kun je niet meer eruit halen, maar enchantmets kun je zovaak je wilt er weer vanaf halen en weer enchanten zolang je maar de grondstoffen hebt.

    En je vindt lekker veel equipement in allerlei vormen en in allerlei gradaties. Er zitten ook sets in de game. Het is wel minder dan in de oorspronkelijke divinities, maar nog steeds prima...

    Ga jij maar een biertje drinken met die reviewer, ik denk dat jullie het samen goed kunnen vinden....
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik heb andere criteria dan de reviewer die er niks van snapt :p
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Pffffffttttttt. Net uitgespeeld. leuk einde, leuke twist aan het verhaal, maar teeeeeeeeering wat moeilijk. Ik had al links en rechts gelezen dat het TE moeilijk zou zijn,
    maar daar leek het voor mij eerst niet op. Ging eigenlijk best makkelijk.

    Tot dat je bij de end fight bent. Niet te doen. Na 35 pogingen heb ik de raad maar opgevolg en de game op easy (low) gezet en toen was het goed te doen! Ik heb het hele spel op normal gespeeld, maar het einde slaat echt nergens op zo moeilijk. En dan was ik nog goed geleveld ook nog.

    Maar goed, ik heb er van genoten en.... mijn tweede game met 1000/1000 GS. Ik heb voor 2 achievements wel hulp gehad van een guide. Eentje had ik zeker zonder die guide niet gevonden/gedaan.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb ook nog een vraag. :eek: Heb in het eerste gebied (ben die naam alweer vergeten :+ ) alle oranje hendels gevonden, toen kreeg ik een filmpje te zien. Maar wáár is er nou iets gebeurd?
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Er is een kist verschenen (in Broken Valley dus) aan de west kant van de map, vlakbij de waarzegster.

    Of kijken hier op de maps: Op de eerste map (broken Valley) de blauwe no 11 :)
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké, thanks. Ik heb tot nu toe nog geen gebruik gemaakt van een Wiki of guide, ben lvl. 18 en moet nu de demoon verslaan die een Soul Forge heeft met Laikan. Echt gaaf tot nu toe! Er komt steeds meer en meer kijken bij het spel, het is niet alleen een RPG, ook puzzels oplossen enzo. Tof.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nice! :D Ik kan nu in een draak veranderen, heb m'n creature en de Battle Tower. Wel jammer dat er dan weer van die Anti-Dragon Zones zijn en dat vijanden als Goblins 'verdwijnen' zo gauw je in een draak verandert.
    I want to rain fire from the skies! :eek:
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik weet niet of dit werkt hoor, maar als je nu op het allerlaatste moment voordat je weer naar mens verandert een vuurbal met je draak afvuurt, daarna in mens verandert, vliegt die vuurbal dan nog door naar de grond om daar tegenstanders te raken? Zou je niet op deze manier grond units kunnen bombarderen?
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nee dat werkt niet helaas. Omgekeerd overigens wel: als ik van draak naar human form ga word ik werd ik nog wel eens geraakt door rondvliegend gespuis!

    @Willem: heb je snel gedaan :confused: Welk level ben je nu je in de Fjords bent aanbeland?
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben lvl. 18. Was als lv. 16 wel al eens gaan kijken in de Fjords, maar werd toen hard weggejaagd. :+
    Ik speel op Medium. Het gevecht met Laikan en de weg daar naar toe was best lastig, maar met Sassan op een Healing-strategie bleef ik maar slaan.

    Weet iemand of het uitmaakt welke 'onderdanen' je kiest in de toren? Ik heb gekozen voor de mensen die ik het vriendelijkst vond. :+ Wel tof dat de Trainer (ik heb Kenneth) er voor kan zorgen dat je Skills een hogere max krijgen. Ghost op lvl. 7 nu! :D
     

Deel Deze Pagina