1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    die bitch die in je zit geeft aan zodra je op het punt van no return bent aangekomen. dan kun je zelf beslissen of je nog alle openstaande quests voltooid of ze laat gaan.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Lovis tower is gewoon in broken Valley en is niet hetzelfde als de battle tower! Je kunt later als draak wel terug naar BV, maar niet om je quests af te maken omdat er iets aan de hand is, wat ik niet vertel, want dat is part of the main story ...
     
  3. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel een beetje jammer :eek: !

    Maar goed, ik ben nu verwittigd LOL ..
    .... en ... is er twee waard ;)

    Maar dan is D II toch ook een beetje als in BD, in "acts"?
    Dat vind ik toch wel een minpuntje! Dan moeten ze in review niet schrijven dat het een open wereld is (seamless= naadloos - wat ze daar ook moge mee bedoelen... euhmm ... zal ik dat foutief hebben begrepen zekers???) ! :confused:

    Ik kan het eigenlijk amper geloven! Maar ja ... ik blijf D II ondanks deze ontdekking toch machtig vinden!

    Merci voor de verklaringen!
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  4. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi, ik heb nog enkele vragen:

    1) krijg ik méér experience als ik vooral eerst vijanden dood maak en dan in een hoger level quests oplos (systeem Divine Divinity: hoe hoger je level heo minder XP voor doden van monsters enz en hoe meer XP voor oplossen van een quest) ???

    Ik heb de "indruk" van NIET, want of ik nu level 1 of 2 ben, ik krijg net zoveel XP voor het doden van een Goblin level 2.

    2) Is "Wisdom" een goede skill? In DD was deze niet echt noodzakelijk vond ik... 1 puntje erin was wel goed, maar ook niet echt nodig.

    :cool: Ik heb nu ook begrepen dat je Mindreading kan opwaarderen zodat dit minder XP vergt... dit lijkt me een goed idee, of niet?

    4) Ik heb ook de indruk dat je bij sommige vijanden meer baat hebt met het gebruik van een "bow".... & spells, dus dat doe ik ook meer nu. Die "Black Ring Members L11" (ik ook hetzelfde level met mijn eerste begonnen karkater), ik krijg ze maar niet kapot vooraleer ze mij in de pan hakken lol ...Ik zal mijn strategie daar moeten aanpassen(!!) of betere skills kiezen .. ik ben dan ook met een nieuw karakter herbegonnen LOL ...

    5) Weet iemand of ik op de een of andere manier kan "zien" wat de "zwakke kant" is van bepaalde monsters? In DD was er daar een skill voor (Know Creatures). Maar ik vrees dat ik het zelf moet uitzoeken ... veel uitproberen met skills enz ...

    6) is het verstandig om me te concentreren op betere equipment bij handelaars of kan ik voldoende goede krachtige armour & weapons in de wereld van D II vinden? Want veel gold is er niet te vinden en dat wat ik vind heb ik broodnodig voor potions!!

    Wat is dit een moeilijke game voor mij en ik speel dan nog op "easy"!! Oops ... :confused: |:-
     
  5. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb het spel niet maar een vriend wel en het is wel zo dat je voor het voltooien van een quest op lvl 5 meer xp krijgt dan als je desbetreffende quest voltooid op lvl 8 bijv.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Prima review. Ben het alleen niet eens met de opmerking qua besturing. Wat is daar nou ouderwets aan ? Ik vond de besturing prima en fijn dat je het zelf kunt indelen. En de moeilijkheidsgraad + het loslaten, dat is zoals je terecht zegt, iets wat je ligt of niet.

    Maar ik heb er langer over gedaan om in DA:eek: te komen dan in DivII. Dus het ligt er ook aan wat je persoonlijke voorkeur is.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mooie review

    deze komt er alleen ws nooit....da:eek: en me2 moeten perse..... en mij kennende ben ik dan een half jaar verder :+

    edit: of de prijsvraaggoden moeten mij gunstig gezind zijn ...
     
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, zeker is dat niet hoor, want bij het oplossen van een quest kan het zijn dat je méér XP of gold (of nog wat anders aan waarde) krijgt bij het voltooien van een quest ALS je deze quest grondiger hebt aangepakt, want er zijn meerdere mogelijkheden om 1 quest op te lossen!

    Ik heb nu ondervonden dat je niet méér XP krijgt als je vijanden dood als je karakter een lager level heeft... In DD was dit wél het geval en in DD kreeg je wel meer XP voor een quest als je deze pas oplost als je op een hoger level bent! In DD vond ik dat ook niet altijd handig, want ik kon me veel tijd en frustratie besparen door eerst zo snel mogelijk die 2e teleporterpiramide te pakken te krijgen :) ...en dat is een quest die ik wél snel wilde oplossen ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  10. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan me iemand nog helpen volgende 3 dingen op te klaren?

    1) Weet iemand of ik op de een of andere manier kan "zien" wat de "zwakke kant" is van bepaalde monsters? In DD was er daar een skill voor (Know Creatures). Maar ik vrees dat ik het zelf moet uitzoeken ... veel uitproberen met skills enz ...

    2) is het verstandig om me te concentreren op betere equipment bij handelaars of kan ik voldoende goede krachtige armour & weapons in de wereld van D II vinden? Want veel gold is er niet te vinden en dat wat ik vind heb ik broodnodig voor potions!!

    3 ) ...
    ik ben nu in Maxos Temple en zit momenteel wat in de knoei LOL ... maar ik ga eerst nog zelf uitvissen wat en hoe ... maar wel 1 vraagje:
    kan ik alsnog uit deze tempel geraken, want ik moet nog vanalles in Brocken Valley doen en naar het schijnt kan ik Na de Maxos Temple niet meer naar Brocken Valley (dat is wel erg jammer!).
    Maar die Talana die in mij zit gaf me heel de tidj aan om eerst naar die Maxos Temple te gaan ... En is het ook 'normaal' dat Rhode en Marius enzo plots "tegen" mij waren?
    Alvast bedankt ;)

    Edit:
    @Willem :
    merci voor de review!
    Over de spelbesturing ben ik het eens met Gakkie! Ik vind die besturing prima.
    Ook vind ik D II toch wél toegankelijk spel ... en ik weet altijd wat te doen in D II, ik voel me nooti helemaal aan m'n lot overgelaten: als ik even mijn logboek erop nalees (quests ed) dan ben ik weer op weg .. of ik verken nieuwe gebieden (o, wat is Brocken Valley groot, leuk!) ...
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  11. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor het verkeerde antwoord. :'-(
     
  12. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet erg hoor!
    En ik zal mezelf ook mogen verbeteren, want ik las op het Larian forum dat er blijkbaar toch meer experience-punten te verkrijgen zijn bij het doden van vijanden wanneer je als held(in) in een lager level zit! Dat is wel goed nieuws :)
    en misschien was je antwoord niet geheel fout hoor ... wat die quests betreft! Misschien ben Ik wel foutief ... ik ben ook nog niet super lang met D II bezig .... allé, voor mijn doen toch niet..
    Het aantal uren (ik denk toch al wel 40 uren!) dat ik nu al heb gespeeld .. in die tijd hebben sommige heel D II al uit .. ik zelf zit dan nog niet eens in de helft geloof ik! ;) Voordeel: ik heb er lang(er) plezier van :) ! Nadeel:het neemt veel tijd in beslag LOL ...
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het is een feit dat deze vorm van besturing ouderwets is. ;) Hoeft niet persé slecht te zijn, maar ik denk dat veel gamers het toch wat gek vinden. Je kan geen combo's maken, niet blocken, geen power attacks o.i.d.
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, het is een RPG! Geen action game. Als het zo zou zijn geweest als jij beschrijft, dan had ik de game niet gespeeld. Bij een rpg horen de stats de belangrijkste factor te zijn in of je een enemy verslaat of niet, en niet de button mash capaciteiten van de speler.

    /I hate action games-met-combos :x
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maar je kan hem dus altijd op 1000 uitspelen? Ook op Easy?
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat vind ik ook wel, maar kijk naar de Elder Scrolls reeks. Daar bepalen je stats, skills en equipment ook heel veel, maar kan je wel blocken wanneer je wilt, krachtaanvallen doen etc. Ik vind het idee van zet alles wat je wilt maar ergens neer en druk als een gek op dat ene knopje ook niet zo boeiend hoor. 8)
    Nogmaals, in mijn review noem ik het ouderwets en iets dat veel 'moderne' gamers zal afschrikken / vinden ze niet cool. Als je het vergelijkt met andere games in het genre, is het wat karig.
    Het werkt wel goed, daar niet van. ;)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup. :)
    Heerlijk dat je hier niet gedwongen wordt om op een bepaald niveau te spelen. Je kan het gewoon lekker doen zoals je zelf wilt.
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Laten we het er maar op houden dat ik wel erg old skool ben, wat ook niet zo gek is eigenlijk :) Ik denk niet dat ik nog tot de moderne gamers behoor :D
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Moderne gamers mij ass. In een RPG moeten de reflexen niet de overhand nemen, maar het verstand. Anders speel ik wel (graag) een FPS!

    Je hebt het niet over de Elder Scrolls serie, maar simpelweg over Oblivion (zeg dat dan). Dat is namelijk de enige Elder Scrolls waar je zelf kunt blocken. In alle andere titels gebeurd het automatisch. Ook Oblivion is helemaal aangepast aan de "moderne" gamer en hoewel het er grafisch prachtig uit ziet (en dat is ook belangrijk) vind ik het de zwakste RPG uit de hele reeks.

    Games worden tegenwoordig afgestemd op de grootste doelgroep, waarvan ook nog eens de lowest common denominator (zeg maar de grootste kneus uit die groep). En die gamer wil simpelweg niet meer zijn verstand aan het werk zetten, maar gewoon zijn primaire driften uiten... rammen op die knoppen dus! En het liefst aan het handje begeleid worden ook (er zijn zelfs in sommige games tutorials hoe je een save game moet opslaan!).

    PC gamers noemen dit heel cynisch de verconsolisering van games... net of gamers op de consoles dom zijn. Natuurlijk is dit onzin, wat zouden Gakkie of ik dan op de 360 te zoeken hebben? ;) Maar eff serieus, gaming in zijn huidige vorm is een spiegel van onze maatschappij. Het moet sneller, harder en vooral niet te lastig. Lezen ho maar ("Teveel tekst, ik lees wel een boek!"). De diepgang is vaak ver te zoeken en we slobberen over mooie graphics (ook belangrijk, maar draagt beperkt bij aan de kwaliteit van een goede game). Verder wordt elke vorm van creativiteit uitgeholt. Instant satisfaction baby! Liefst met junkfood in de bek.

    Zo dat was mijn rant... jullie mogen weer opgelucht ademhalen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, 'modern' moet ook heel duidelijk dus die aanhalingstekens staan. Maar met 'moderne gamer' bedoel ik de moderne eisen van de gamer. Je snapt wel wat ik bedoel, toch?

    In Morrowind kan je ook zelf blocken. Als je de aanvalsknop ingedrukt houdt, hef je het schild (als je er één hebt).

    En ik ben het he-le-maal met je eens hoor. 8)
     

Deel Deze Pagina