1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben het helemaal met je eens. De graphics van DA:eek: vind ik slechter, die heeft niet eens dynamische belichting!

    Maar DivII speelt inderdaad lekker weg, er is veel te doen en je levelt lekker veel en vaak en je bent helemaal vrij in het bouwen van je personage, qua skills.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben er gisteren achter gekomen dat je een Creature, een Alchemist én een Enchanter kan hebben nog voordat je naar de Battle Tower gaat. Die laatste twee had ik al gevonden, de Quest voor de eerste ook, maar nooit kunnen oplossen. Nu wel, episch. :D
    En die 'quest' rond de waarzegster is ook geniaal. :lol:
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb ze alledrie veelvuldig gebruikt, vooral de enchanter.
    En die waarzegster is inderdaad leuk. Twee keer was ik er spontaan achter gekomen en ik ben er drie keer naar toe geweest omdat ik had gehoord dat je dan een achievement kreeg :)
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt de game eigenlijk op zich kwa level systeem? en wat is de max level? En ik zie ergens staan 70?! uur erin zitten. Dat is vast niet in 1 keer uitspelen gebeurd.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zo, dan ben jij ook wel dierenbeul zeg. Voor je plezier een tiental van die beesten afgemaakt? 8)
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik was volgens mij rond de level 43 geeindigd en ik had er inderdaad zo rond de 70 uur in zitten in 1 playthrough. ook in 1 playthrough 1000/1000GS gehaald. Ik heb gewoon lekker alles op mijn gemak gedaan, alles verkennen, proberen echt elke quest op te pikken -wat me niet is gelukt, ik heb al gelezen dat ik er een paar heb gemist- en gewoon lekker spelen. Ook wat backtracking op zijn tijd. En alles lezen, wat je vaak ook nodig hebt voor de quests enzo. Ik heb echt een leuke tijd met deze game gehad!

    Hihi, jij bent zeker de killer bunny nog niet tegen gekomen.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jawel, maar ik snapte je post van twee keer onbewust en daarna Achievement niet. 8)
     
  8. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    O, ik ben al meer dan 80 uren met deze game bezig en nog niet uitgespeeld (er wel bijzeggende dat ik wat trager ben dan de gemiddelde persoon, wat het voordeel heeft dat ik er langer plezier van heb *) ! ), want ik ben nu aan level 24.

    Die achievement met de waarzegster: ik vrees dat ik dit heb mislopen .. jammer .... een volgende keer beter :p
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Als ik dat allemaal zo lees dan heeft de game wel behoorlijk wat te doen, gezien de uren die je aan gameplay hebt. Maar zijn de verschillen groot met het goed en slecht, of valt het mee?

    Blijf het zonde vinden van Fable 2 dat je karakter niet geheel in de wereld daarvan samensmelt, en sommige dingen vond ik niet leuk zoals de arena gevechten. De enige RPG die ik heb is Mass effect die ik nog steeds speel, maar ik zoek ook een goede fantasy game en kom ik toch uit op deze als het aankomt op een epische beleving.
     
  10. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken Fabel II niet en ook Mass Effect ken ik niet.

    Goed en/of slecht?
    Tja, ik weet niet wat jou verwachtingen zijn of anders gezegd, hoe jij dit bekijkt ...?
    In ieder geval kan je in Divinity II - Ego Draconis met je karakter bij NPC's én in verband met quests, vaak verschillende "keuzes" maken!
    Dus je spreekt een NPC aan en in het dialoogvenster kan je dan vaak kiezen om die persoon te helpen of net niet!
    Zo kan je bijvoorbeeld de kant van een bandiet kiezen en zo in hun "kamp" binnen geraken en daar ook weer quests voor oplossen, maar kies je niet voor de kant van de bandiet dan krijg je daar ook een beloning voor, maar dan mis je enkele andere quests! Zo heeft een beslissing dus gevolgen!
    Maar persoonlijk vind ik niet dat ik iets "fout" doe, met welke keuze die ik ook maak. Bij de ene quest ben ik de "brave held" en een ander keer "ondeugend" of "stout" ... En ik wil deze game zeker nog meermaals opnieuw spelen, vooral dan ook om het met de quests eens anders aan te pakken ;) ...

    Er zit ook een leuke skill bij (en ook eentje die soms echt wel veel extra's kan geven!): Mindreading: je kan dan de gedachten lezen van NPC's!

    Verder vind ik dit spel op dit moment een aanrader voor op de Xbox360! De pc-versie heeft op dit moment nog geen degelijk "patch" en zelf ben ik in de xbox-versie maar 1 bug tegen gekomen die zelfs gemakkelijk op te lossen is.

    Het grafische aspect is wél mooier op de pc naar ik heb vernomen, maar ik ben zelf heel tevreden over het grafische aspect bij de xbox en persoonlijk stel ik hogere eisen aan de gameplay, quests en fantasie, verhaallijn ...

    Het is wél géén spel dat je bij je handje vastneemt en (heel de tijd) zegt wat je volgende doel is! Je mag ZELF veel uitzoeken, ontdekken, logisch denken, enz .. persoonlijk vind ik dit ook fantastisch aan deze RPG!

    Als je vast zit is er altijd nog de mogelijkheid op een forum je vraag te stellen ;) . Ik vind het een pittige RPG en ik speel op easy/low -niveau :p ... maar ja, ik ben géén doorgewinterde gamer :+ !

    Veel succes ermee ;)
     
  11. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmmmmz ik vind dragon age geweldig (al zijn er wat minpunten) maar deze is dus nog beter. Mooi, eindelijk een kerstcadeau dan...
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    @Kirimo

    Waar ik eigenlijk op doel met goed en slecht is niet de welbekende afgezaagde moraal als we kennen uit films en series, maar meer de attitude van hoe je als karakter tegenover de wereld staat waarin je bent, en of kunt gedragen. Om een voorbeeld te noemen, in Mass effect kun je niet super evil worden omdat je een soort commando militair type bent, maar is het meer een 'good/bad cop' verhouding. In het begin dacht ik dat deze wat matig was uitgewerkt, maar ik moet zeggen dat het juist erg diep gaat wat betreft dialogen ondanks het niet altijd direkt een gevolg heeft, maar dat merk je pas in deel 2 verder. Met andere woorden bedoel ik dan dat je je wel kan misdragen, maar een ander die je tegenkomt weer kan helpen zonder dat het automtisch naar een evil keuze gaat, en dat je jezelf meer neutraal kan opstellen.

    Bij Fable 2 vond ik dat veel te zwart wit allemaal, en je karakter was eigenlijk niet meer dan een pion. Nu weet ik niet of je de games van StarWars KOTOR hebt gespeeld, in deel 2 daarvan kon je ook neutraal zijn in plaats van direkt een uberslechterik te zijn of een braverik.

    Tja Dragon age is een mooie game, maar ik denk niet dat het een spel is die me erg lang boeit omdat de wereld me niet zo aanspreekt en ik vind de levels wat ongeinspireerd iets wat ik toch wel een punt van belang vind, en dat heeft Divinity 2 dan wel. Kortom het draait bij mij om de beleving van jou als alter ego in die wereld dat intens moet zijn, en het verhaal in bijzonder moet meeslepend zijn waardoor je het blijft spelen. De questen zijn natuurlijk van groot belang, maar die zitten wel zeker goed als ik de reacties al zo doorneem. :)
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik was zelf al twee keer bij de waarzegster geweest, maar ik zou er geen derde keer naar toe zijn gegaan als ik niet had geweten dat als je er drie keer naar toe gaat (en dan nog wat doet) je haar weg jaagt en daarvoor een achievement krijgt!

    Duidelijk :):
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens mij is dat echt een kwestie van smaak. DA is gewoon een ijzersterke RPG.

    Is Divinity II uberhaupt met Dragon Age te vergelijken? Volgens mij niet, behalve dat beiden RPGs zijn.

    't Valt me nog mee dat nog niemand Oblivion heeft genoemd. ;)

    EDIT: Ga hem trouwens denk ik dit weekend bestellen... DIV II dus. :)
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2009
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah, nu snap ik hem. :9
     
  16. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0

    a) Ik ben het volmondig met je eens: niet met elkaar te vergelijken! En al zijn het allebei RPG's, toch anders omdat D II een singleplayer RPG is en DA:eek: niet!

    b) hoe bedoel je?

    c) Veel plezier ermee ;) !

    @MaxxRaptor:
    ik zou zeggen: geef Divinity II zeker een kans!
    Ik geef toe, ik ken al die ander opgesomde games NIET, dus kan ik dat aspect van goed/kwaad niet vergelijken!
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Absoluut! Persoonlijk houd ik meer van single hero RPG's en dus vind ik DivII leuker dan DA:eek:. En persoonlijk vind ik die laatste ook de meeste minpunten hebben ep een console. Maar elke rpg-er kan zich met beide prima vermaken...
     
  18. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het daar ook eens mee, "het is heel persoonlijk allemaal",
    en verder:
    ook IK hou meer van singleplayer RPG's ;)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689

Deel Deze Pagina