1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    1) hier heb ik echt geen last van gehad. Ik had wel de game op de HD geinstalleerd!

    2) Dat is juist de charme van het spel. Er word je niks voorgekauwd en en zijn geen pointers op de map die vertellen waar je precies moet zijn. Je wordt geacht goed te luisteren naar questgivers, npc's en ook goed alle boeken en notes te lezen. En verder wordt je ook geacht zelf te exploren. Dit aspect vind ik juist zo geweldig aan games zoals deze, gothic, risen, etc.

    Op de 360 is er nog niet echt een game waar je deze mee kunt vergelijken, behalve het onlangs verschenen Risen.
    Het is geen een grote wereld, maar wel een aantal grote gebieden waarbinnen je vrij kunt exploren. Je speelt een single hero, net als in Oblivion (wat een beetje de benchmark rpg van de 360 schijnt te zijn)
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Oblivion dat vond ik niet veel bijzonder, in het begin was ik even gefascineerd van de wereld om in door te lopen maar later vond ik het maar saai met name de main questen. De side questen vond ik dan wel weer vaak leuk, alleen dat je bij sommige met die gesprekken jezelf eerst moest bewijzen om hun vertrouwen te winnen dat vond ik dan weer te hardcore.
     
  3. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik ga zo beginnen met de game, ben erg benieuwd!!

    Kan iemand mij vertellen.. kan je in deze game makkelijker het verhaal/vooruitgang vinden dan in vergeleken met in oblivion?
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, nee dat denk ik niet. In oblivion vond je altijd een marker op je map waar je naartoe moet. Dat is hier niet zo. Je zult goed moeten luisteren naar de npc's, boeken en notes en dergelijke moeten lezen en clues uit je omgeving opnemen... Maakt het imho net wat leuker!
     
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    is het dan niet rampzalig moeilijk je weg te vinden? en is de spelwereld groot?
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Is maar net waar je van houdt denk ik? Twijfel zelf nog steeds een beetje over deze game...
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat een kutreview :+
    http://xbox360.ign.com/articles/106/1061529p1.html

    Het enige waar ik het mee eens ben zijn de animaties. Voor de rest hadden ze volgens mij op een 360 gespeeld met een RROD. 8)
    Al die glitches waar ze het over hebben was ik nog nooit tegengekomen. (kapotte saves...vast zitten in de omgeving...slechte pathfinding...verdwijnende deuren)

    En what the hell was er mis met het menu?

    Ook:
    Is dat niet altijd bij een RPG zo? In het begin ben je te zwak tegen hogere levels mannetjes, dus heb je potions nodig om te overleven. Als je daarna terugkomt als een level 20 lijkt het me logisch dat je hun met 2 vingers in je neus kunt verslaan?
    Hoe kan dit nu als minpunt genoemd worden?

    Hebben ze soms een FPS liefhebber deze game laten reviewen? :mad:

    Ik heb zelf ook al iedere keer aangegeven dat deze game verre van perfect is, maar IGN overdrijft het behoorlijk hoor...
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    IGN overdrijft flink inderdaad. En hoezo potions spammen? Tering, met een beetje denkwerk maak je een onverslaanbare build. Het spel is in het begin even moeilijk, maar daarna echt niet meer. Ik lees op het Larian Forum ook mensen die de ene het eindgevecht té makkelijk vinden (Firewall + Magic Missile en het is klaar), terwijl andere mensen die gewoon een kutbuild hebben het onmogelijk vinden. Tja...

    Ik heb enkel een save-bug gehad, dat het spel vastliep in een loading screen. Voor de rest, NERGENS last van gehad.

    Ik blijf nog altijd bij de Uitstekend die ik het spel een maand geleden gegeven heb. Niet net zo uitstekend als Dragon Age, maar wel een 'uitstekend' spel.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb ook totaal geen last gehad van de dingen die ze daar zeggen. De score die ze geven is echt veels te laag. Het spel is minstens wel een 8 waard vind ik...
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh ja, klopt. Helemaal in het begin 1 vastloper gehad. Alweer vergeten. :p

    Jou review is ook stukken beter dan die van IGN. :b:
    http://archief.xboxworld.nl/article/933/

    Kan me btw maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die het eindgevecht echt gemakkelijk vinden. :eek:
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jup. Maar aan de andere kant, er zijn veel meer mensen die last hebben van dergelijke bugs. Fora staan er vol mee.

    @Dulle: dankje <3 :D
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maakt installeren van het spel nog uit?
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. Ik heb het spel ieg op mijn HD geinstalleerd en weinig tot geen problemen gehad!
     
  14. Domi Bored

    Domi Bored Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit spel net een paar dagen maar ligt het aan mij of is dit echt lelijke qua graphics. Je kan het bijna vergelijken met FF8 qua graphics hahaha of ik moet iets fout ingesteld hebben maar al mijn andere spellen zien er grafisch wel top uit. Iemand misschien een idee? En is er niet een handige link waar je kan kijken bij welke race je welke skills het beste kunt upgrade want het wordt allemaal maar wazig uitgelegd.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ligt ook aan je TV, hoe deze ingesteld is en hoe je Xbox 360 ingesteld is. Divinity 2 zal geen schoonheidsprijzen winnen, maar lelijk vind ik het spel allerminst.

    Ik kan je wel hulp geven welke Skills goed zijn. Wat voor personage wil je het liefst zijn? Een Warrior, Archer of Mage?
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik vond het ook zeker niet lelijk ? :?
     
  17. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Omgevingen zijn gewoon mooi inderdaad. Alleen de npc zijn niet echt mooi en zien er wel erg veel hetzelfde uit. ff inkomen in dit spel en daarna is het fantastisch.
     
  18. Makinso

    Makinso Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhmm heb em net gekocht zover zo goed. Vindt hem iets minder pakked als Dragon Age, maar doordat je zo vrij gelaten wordt vraagt het wel dat je scherp blijft opletten in wat er nu precies gebeurt.

    Is het iemand ook opgevallen btw dat het trouwens het handigst is om eerst een gebied flink te free roamen?? en daarna alle side quests te pakken om zo het meeste XP er uit te halen.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad! ;) Ook essentieel wil je het spel overleven. Een paar quests overslaan is niet erg hoor, maar ga altijd goed op zoek naar... wat dan ook! Kan je veel extra experience opleveren.
     
  20. Pasquale NL

    Pasquale NL Guest

    Net weer veder gegaan. Had deze gekregen met kerst, maar werd dik geowned door skeletten. Na weer even in te komen ben ik er niet meer af te slaan :9 Hoop dat ik snel een draak kan worden, maar die Toren word goed verdedigd, eerst ff paar side-quests doen maar
     

Deel Deze Pagina