1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Hrrrrrm heb net een paar pagina's gelezen en nu heb ik heel erg zin om deze ook te halen.. Zit ook te denken aan DA... Hm. :+
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Lastige keuze. Ze zijn beide erg verschillend. En allebei vermakelijk. Ik heb ze gewoon beide gespeeld :)
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb je al veel RPG's gespeeld, kan je woorden als Dexterity, Intellegince, AoE en wat deze betekenen dromen, ga dan voor Divinity 2. ;)
    Ben je iets minder bekend met RPG's, ga dan voor Dragon Age. :) Beide uitstekende games.
     
  4. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja dat is wel wat.. maar ik moet nog zoveel games uitspelen :+

    Hmm.. Als ik zo kijk DA :+
    Ik hou wel van RPG's.. En weet wel wat van stats af.. Moeilijke keuze :p
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, DA is ook wel behoorlijk hardcore hoor, in die zin dat als je je build en die van je party members niet goed hebt, dan is het spel behoorlijk moeilijk...
     
  6. Domi Bored

    Domi Bored Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    :p ik ben vandaag begonnen ben lvl 15 atm en het gaat nu allemaal best makkelijk :eek: ik ben nog niet eens bij die temple ^^
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Goed bezig! Ik was level 15 toen ik bij de tempel aankwam weet ik nog wel. Veel (verborgen) quests gedaan? Ga ook elk huis binnen en roof alles leeg (dat vind niemand erg om één of andere reden ;) ), dan kan je nog veel sleutels en geheime dagboeken vinden.
     
  8. Makinso

    Makinso Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhmmm heb nu mijn dragon form net. Laikan was echt super easy.... daar had ik moet ik zeggen wel wat meer van verwacht. En i kwas maar lvl 17 in de battle tower...
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Iemand die toevallig al een (deftige) video review (met dus heel wat ingame footage) van de game is tegengekomen? De grote sites laten het precies afweten.
    Overigens niets mis met je goeie-oude-tekst review Willem, daardoor ben ik deels ook geinteresseerd :) Misschien moet ik toch maar gewoon de demo even binnenhalen.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Betekent dat je een goede build hebt! :) Ik had eerst een matige / kut warrior, en had het zonder de Healing van die dame nooit gehaald.

    @DiaL: Bedankt! De demo is het begin van het spel, wat volgens mij de wat casual gamer zal afschrikken. Je wordt in het diepe gegooid en veel van de game lijkt simpel, matig of onoverzichtelijk. Ik heb het spel echt moeten ontdekken, terwijl bijvoorbeeld Fable 2 heel makkelijk wegspeelt.
     
  11. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel zelf te ontdekken vind IK persoonlijk erg tof! :)

    Ik was al vanaf het begin van Divinity II erg enthousiast, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik al een fan was van de Larian games sinds ik hun eerste game, Divine Divinity heb ontdekt :D !

    Ondanks het minder felbegeerde einde van D II blijf ik er nog steeds erg verslaafd aan vasthangen lol ... Voro mij heeft D II een erg goede intuïtieve gameplay!

    Ik ben nu aan m'n tweede speelronde bij level 16 en ben nu net op Sentinel Island toegekomen. Ik spel nog steeds op het gemakkelijkste niveau, maar heb de indruk dat ik de combat goed onder de knie heb en kan gaan denken aan het omhoog krikken van het niveau, want als het té simpel is, is het ook niet meer leuk ...
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Divine Divinity (DD) vind ik echt een magisch goed spel, terwijl ik Divinity 2 gewoon een goed / prima spel vind. Maar man, DD is echt een ongelooflijk vet spel. Moeilijk voor te stellen dat in hetzelfde jaar Morrowind uitkwam.
    Divine Divinity = top down RPG / geen camera die je kan draaien ofzo
    Morrowind = volledige 3D wereld
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wat is het beste niveau om te beginnen dan?
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb 'm direct uitgespeeld op Normal, maar dat kan in het begin erg lastig zijn en voor veel guerrilla-aanvallen zorgen: één vijand doden, wegrennen en healen, omdat je het anders niet overleeft. Later in het spel had ik hier helemaal geen last van.
    Hangt ook veel van je build af, met een goede build kan het spel heel makkelijk zijn, met een slechte build hééél moeilijk. ;)
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar als je hier door de main story line heen bent kan je dan wel gewoon 'free roamen' of backtracken naar vroegere areas i.t.t. DA:eek:? Valt er nog vanalles te ontdekken/doen dan, of wil het spel eigenlijk dat je dan op een moeilijkere difficulty opnieuw begint? En zo ja, kan je dan je character terug loaden maar met moeilijkere NPCs en betere items, of is het gewoon terug beginnen van scratch zonder enige reward?
     
  16. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben begonnen op de standaard instelling, maar die bleek al meteen té zwaar voor mij, dus heb ik de opties maar snel op meest eenvoudige niveau gezet!
    En ik ben zelfs de tweede maal op dit gemakkelijkste niveau begonnen :x ... maar nu lijkt het er wel op dat ik een zwaarder niveau aankan *)
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Als de main quest klaar is kan je niet verder spelen (helaas). Je kan ook niet opnieuw beginnen met je nieuwe personage (helaas). Je kan wel op elk moment de difficulty aanpassen (gelukkig).
     
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Huge min in mijn ogen...zonde want zo lijkt het me dat je quest die je niet af gemaakt hebt dus niet meer kunt doen...jammer...
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Echt wel spijtig inderdaad, soms kan het bij een RPG zeker nog wel eens fijn zijn als je eenmaal 'groot en sterk :+' bent en je het spel hebt uitgespeeld om gewoon even nog wat betere items te proberen bemachtigen, of gewoon even wat rond te lopen/vliegen en enemies te verdelgen.
    Ok ik neem aan dat je altijd wel een oude save kan loaden in dat geval, maar dat is toch net iets anders.
     
  20. Domi Bored

    Domi Bored Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Net uitgespeeld, verrassend einde betekent dit deel 3?
     

Deel Deze Pagina