Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    German magazine Gamepro ( website) reviewed the German Xbox360 version of [​IMG] and awarded it 82% whereas SFT magazine reviewed the same version, and awarded it 85%. Here's a snip:

    "außergewöhnliches, spannendes und abwechslungsreiches Rollenspiel mit vielen frischen Ideen und einer grandiosen Sprachausgabe"

    which translates to

    "An extraordinary and exciting RPG filled with variation, fresh ideas and grandiose voice acting"


    En dit zei een dev:
    :thumbs:
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    En nu nog snel een publisher voor de engelse versie... En als de PC versie eerst is ga ik die spelen. Ik kan niet wachten. I-NN-EEE-D-M-M-M-MY-RPG-FF-FIX!
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Toch wel even het vermelden waard. Ondanks wat de Duitse pers ons doet geloven zit de Duitse PC versie wel degelijk vol met bugs. Eén van de makers heeft ook bevestigd dat het spel overhaast gereleased is.... inmiddels is men bezig met een patch van een paar honderd meg.

    Deze patch zal naar verluid worden verwerkt in code van de Engelse PC versie en dit zal (dat neem ik aan) waarschijnlijk ook gelden voor de 360 versie. Release van beide versies is pas in oktober (klopt dat nog?), dus ze hebben nog even de tijd.

    Slecht nieuws dus. Duitse games staan om hun interessante RPGs bekend, maar staan er ook om bekend dat ze vol zitten met bugs en hebben vaak last van slechte performance. Gothic 3 was hiervan een aardig voorbeeld hoe het niet moet.

    Jullie zijn dus gewaarschuwd.

    Overigens gaf PC Gameplay Divinity II (volgens mij hebben ze de Duitse versie gespeeld) toch nog een score van 78%; het spel kreeg in de waardering veel punten aftrek op bovengenoemde problemen.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb de pcgp review ook gelezen en als de bugs en met name grafische glitches worden gefixed had het spel wel een 9 kunnen scoren. INHOUDELIJK is het spel dus erg goed. Dan ben ik wel bereid door wat glitsches heen te spelen, heb ik met two worlds en g3 ook gedaan :)

    Maar ik ga er van uit dat die gefixed zijn met de UK release. Ik ben alleen wel bang dat de X360 versie nog later dan de PC versie gaat komen. Dan ga ik toch maar de PC versie spelen, maar ik zou hem liever spelen op de 360...
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Tja, hoe erg zijn die bugs dan? Van 90% naar 78% afzakken vanwege bugs wil voor mij zeggen dat er toch heel wat mis is. Ik had ook ergens gelezen (niet in die review), dat soms het beeld letterlijk zwart werd en dat je karakter af en toe wel eens door de grond heen zakte (letterlijk dus, om dan in een zwart gat te vallen). Vind ik toch wel vrij heftig.

    Als ze het goed fixen in de 360 versie, dan blijft de aanschaf van Divinity II een no brainer. Probleem is dat patching op een console bij de grote games geen punt is (Gears, Halo, Oblivion etc), maar bij de "kleine" titels/studios is het altijd afwachten.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ..>
    Zou gewoon goed moeten komen.

    Niet officieel bevestigd, maar:
    # Xbox 360 | Verwacht 23-10-2009
    # PC | Verwacht 25-9-2009

    Erg vervelende periode om in uit te komen hoor...rond die datum krijg ik al 2 games binnen, en 2 weken later komt ACII.

    Het had gewoon niet uitgesteld moeten worden. :+ De zomer was perfect geweest voor een kleinere titel als dit.
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn, ik was er al bang voor. De 360 versie een maand later dan de PC versie. Eigenlijk wil ik graag de 360 versie spelen, maar ik kan niet wachten...
    Zeker niet nadat ik de duitse pc versie heb geprobeerd. Het is dat het duits me te erg tegen staat...

    Hmmm, als Risen nu gewoon op 2oktober uitkomt dan ga ik die eerst spelen op de 360 en daarna deze... :9

    EDIT:
    is Gamemania een goede shop??? Zo ja, dan ga ik daar Risen pre-orderen.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Vallen de specs van de PC versie mee dan? Misschien ga ik wel voor die versie.. misschien ook niet. ;)
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Of ze meevallen weet ik niet, maar ik kan op mijn laptop alles maximaal zetten bij een resolutie van 1920x1200 en dan draait het super soepel. Dus als je een beetje PC hebt met een stevige GPU dan moet dat geen probleem zijn lijkt me.

    Qua look en feel deed het me erg denken aan Gothic 2 en dat is in mijn ogen een enorm pluspunt... :b:
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dus je hebt het spel al? Hoe speelt het dan?
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, ik heb een aantal uur de duitse versie gespeeld om de sfeer te proeven...

    Zoals ik al aangaf:
    Erg gedetailleerde omgevingen, erg sfeervol. Enorm veel vrijheid, veel te exploren, verborgen schatten etc. Uitgebreide quests en je wordt nergens aan het handje meegenomen.

    Ik ben er zeker van onder de indruk!
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eindelijk dus een game die een waardige 'opvolger' is van Oblivion. (op de 360 dus, ik weet niet wat sinds 2006 op de PC is verschenen qua westerse RPG's)
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Da's wel een erg heftige conclusie na zo'n korte impressie. :+
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zeg niet dat ie echt beter is, maar... dat er eindelijk een WRPG is na Oblivion die het waard is om te spelen. Misschien klinkt dat beter? :+

    Het is/was misschien een beetje sterk uitgedrukt, maar ik heb al zo lang zitten wachten op een fatsoenlijke westerse RPG voor de 360 na Oblivion. :p Two Worlds was bv niet echt een succes.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De achievements zijn zowaar bekend gemaakt. :eek:
    [​IMG]
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    En nu nog weten wanneer die uitkomt ?!? Maar als het goed is komt Risen gewoon op 2 oct uit. Welke game het eerst uit is ga ik spelen :)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Een tijdje terug had ik veel interesse in deze game, maar ik twijfel nog hier en daar wat over de gameplay. De soort stijl en setting die vind ik allemaal tof, maar ik heb zo'n gevoel dat er niet echt diepgang inzit. Ook het veranderen in een Draak is cool gevonden, maar heeft het ook echt een functie behalve dan dat je kan vliegen?
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    WTF: Een niet 5 of 0 achievement? Dit is net zulke pesterij als met Fifa 09. Waarom dat nu weer; daar gaat mijn ronde saldo. :+

    Heb wel zin in de game, daar niet van.
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hehe. Er zit ook een 1GS achievement in, dus maak je geen zorgen over een mooi rond saldo! :thumbs:
     

Deel Deze Pagina