1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Dan ben ik deze maand 240 euro lichter. Borderlands, Forza 3, Draken van BioWare en deze. :+
     
  2. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Jezus, wat betaal jij dan voor je games? :+

    Ik weet echt niet wat ik van deze game vind.
    Ben ook niet zo thuis in dit soort genre.

    Is het voornamelijk verhaal? Of toch ook avontuur gericht?
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Ja, maar ik haal de games altijd zo snel mogelijk. Soms krijg ik er bij de FRS wel eens 10 of 20 procent korting voor. In 8/10 haal ik daar mijn games ook. :thumbs:
     
  4. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ja maar stel 4 x 50/55 = hooguit 220 :+
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik betaal 4x35 hooguit 150 euro. :9
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De game krijgt eindelijk wat aandacht! :+

    Divinity II: Ego Draconis Impressions: Morality Is For Lesser Mortals
    [​IMG]In Divinity II, you are a freaking dragon at least half the time. Why should you care about petty mortal concerns like good and evil?
    Unlike other fantasy role-playing games with branching plotlines and dialogue trees, you see, Ego Draconis emphasizes choice over morality. Choosing one action over another doesn't net you any karma or change your appearance over time to reflect how good or evil you are.
    There is, however, an immediate consequence for almost all of your actions. So when it comes to those branching plotlines and dialogue trees, it pays to pay attention – or at least have a quick-save at the ready.

    Take, for example, the story of Derk and Dana. Dana loves Derk, but she's married to Carl. Talking to Dana nets the player a sealed love letter they can take to Derk wherein Dana begs him to take her away from her unhappy marriage.

    Now, if this were Fable II, you'd probably only be able to take the letter to Derk or maybe take it to Carl. But this Ego Draconis and they don't care for dichotomy. Developer Larian Studios says there are about 20 different ways this quest can play out and no one solution is the "right" one.

    For example, you can open the letter and then take it back to Dana to blackmail her. Now, if this were The Witcher, she'd sleep with you – but this is Ego Draconis and evidently, they care not for sex. Instead, you can get money from her… and then rat her out to her husband anyway. Or you can take the opened letter back to Dana, Mindread her thoughts to find out about Carl's secret study in the basement of their house, go down there to find Carl's diary wherein he admits killing Dana's previous lover. Then, armed with this new info, you can blackmail Carl into giving you money and then rat him out to the guards anyway.

    [​IMG]
    The worst thing that can possibly happen to you in this whole chain of events is a non-playable character deciding to attack you. And this is Ego Draconis – you're an effin' dragon. Who cares if a puny mortal comes at you with a knife?

    Anyway, this is what actually happened during the demo Larian Studios gave me: We blackmailed Dana and mind-read her (which costs a sum of experience points) to find the diary. After finding the diary, we first told Carl about his wife's infidelity – he threw her out and she fled to Derk's place, which raised the blacksmith's prices because Derk's the blacksmith and our character's name is now mud in their house. However, we now had an opportunity to talk to Carl and get an enchanted amulet he'd intended to give to Dana. Then, the demo driver blackmailed Carl anyway, causing him to snap and attack us, whereupon we offed him.

    See? Choices without a good-and-evil split. Carl was a bad guy and now he's dead; Dana's with her lover and totally spit in our cereal by having Derk jack up prices and we walk away with one of the best items in the game. Nobody's a saint and nobody gains bad karma that turns your face ugly.
    [​IMG]
    Overall, I enjoyed my time with Ego Draconis. Even running the Xbox 360 version on my standard definition TV was a smooth (if less vibrant) experience, and it looks to be a solid RPG experience. And without that pesky good-and-evil dichotomy to worry about, I'm really looking forward to tearing around the fictional world as a dragon to see how many things I can wreck or upset with my fireball breath.

    Too bad you can't turn into a dragon inside of most buildings.
    Look for it on Steam, Impulse and shelves (in Xbox 360 form) January 5.



    5 januari... 8) Ik neem aan dat dit gewoon de US release is.

    Wij lekker in oktober. }:]
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben erg benieuwd geworden naar deze game, hoor veel positiefs tot nu toe.
     
  8. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Komen niet alle games eerder uit in Jap of VS? o_O.
    Enlighten me, please. Dit is weer zo'n game waarbij ik niet oplet. Alleen...2 soort zwaarden gebruiken is gewoon tof, en in een draak veranderen ook. Dus die 2 dingen hebben mijn aandacht getrokken. Nu lees ik dat je zoveel opties hebt voor maar één quest. Dat is wel sexy. :D
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Meestal wel, maar heel soms is er een uitzondering. \o/
    Zal ook wel komen doordat dit een Duitse game is.

    Als je specifieke info van de game wilt moet je btw niet bij mij zijn. :p Net zoals bij Borderlands probeer ik zo weinig mogelijk info te lezen.
     
  10. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom moet je weer Borderlands zeggen?
    Dat is niet cool man.

    Bij wie moet ik zijn voor informatie? :D
     
  11. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De graphics zijn echt top notch, en verslaat Dragon age. Het spel is een typisch voorbeeld van een goede ondergewaardeerde game, lijkt mij dan.
     
  12. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Die foto van die paar draken in de interview van DUlleNL gepost om 13:42 is erg mooi, al zeg ik het zelf. Misschien wordt het tijd om me te gaan verdiepen.
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Oh please, wel een oktober release. En dan het liefst een mooie en goede 360 versie.
    Ik kan nog nergens echt wijs worden over het verschil tussen de PC en 360 versie...
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Met Risen heb je meer dan je best gedaan. Ik denk dat die vergelijkingsfilmpjes maar beter niet kunnen komen, krijg je toch alleen maar gezeur van. ;)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Neeeeh. :'-(
    [​IMG]
    Ik had me er zo op verheugd!

    In de NL shops staat ie wel nog voor oktober (de 30e), misschien dus maar bij Bol bestellen icm acceptgiro. Aangezien ik daar alsnog het risico loop dat de 30e maar een placeholder datum is
     
  16. eropit

    eropit Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Belgische game, van Larian studio als ik me niet vergis. :)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Klopt, Duitse uitgever bedoelde ik. :p

    DTP
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Troost je met de gedachten dat er deze maand drie grote spellen uitkomen. Borderlands, Forza 3 en Dragon Age. **Geeft DullieSnullie een schouderklopje.** :):
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Borderlands is daar de enige van die ik koop. En je vergeet trouwens DJ Hero. :p

    Maar het maakt me niks uit wat er verder nog meer komt. Ik had gewoon veel zin in deze. :+
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Hij komt vanzelf en anders vraag je hem maar voor in de schoen als die ouwe heer weer komt. :9
     

Deel Deze Pagina