1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doelgroep van de X-Box

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tijman, 21 mrt 2001.

  1. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    ben ik het helemaal mee eens, de cube is misschien niet tot 12, maar bij 18 houdt het echt wel op (de doelgroep!!) , de ps2 is idd gericht op een grotere doelgroep, ik denk zelf dat ze de ondergrens ook erbij pakket (8 jaar) maar verder gaan dan 12 of 18, de grens van de doelgroep ligt ergens tussen 20-25 denk ik.(en dus niet hoe oud je kan zijn om nog te gamen, doelgroep bekeken vanuit de developers)

    De xbox gaat eigenlijk een beetje mee in de doelgroep van 8 tot 20/30, maar misschien minder voor de jeugdigen onder ons, ik denk dat voor de xbox 8 jaar te jong is ,de doelgroep zal voor microsoft pas rond de 12 zijn . Dat ze hoger in de gemiddelde leeftijd zitten van hun doelgroep komt natuurlijk 1. door live en de creditcard waar ze geen haast voor hebben om hem door kraskaarten te vervangen, 2. genre van de spellen (geen felle teletubbie kleurtjes zoals de cube), 3. grove controllers (tja need i say more), en zo zijn er nog wel een aantal te bedenken, misschien is zelfs steel batallion met z'n dure controller ook een voorbeeld, kleintjes krijgen zoiets niet kado, laat staan zelf kopen.
     
  2. Xyber

    Xyber My name is sam!

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie echt het verschil in doelgroep tussen de PS2 en Xbox niet hoor. Allebei streven ze gewoon naar hetzelfde doel; de hele markt te veroveren. Games als Grabbed by the ghoulies en Blinx zijn meer voor de wat jongere gamer, terwijl Halo en PGR meer op de oudere gamer richt. Idem dito bij de PS2.

    Leuke discussie btw. ;) De nostalgie!
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Gamecube is helemaal niet zo kiddy. Zelda en mario zijn meer voor alle leeftijden en gameplaywise echt niet alleen voor de jongsten. Grafisch gezien misschien wel maar ene realistische zelda is echt niet voor kinderen. De beste horrorgame ooit, en dan bedoel ik niet resident evil maar het briljanet eternal darkness vind je op de gamecube.
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je dat het beste horrospel vind heb je nog nooit Project Zero gespeeld zeker? :)
     
  5. MUSHU

    MUSHU Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    De x-box is bedoelt voor elk publiek denk ik omdat tjah...bijna alle spelsoorten heb je ...zou ik denken.togg..
     
  6. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Denk dat alle consoles zich richten op een breed publiek. Alleen heeft nintendo een kiddy imago. Maar ja met games als Resident Evil, Eternal Darkness, Metroid, MGS, Star wars games enz..., kun je ook nintendo miet echt kiddy noemen. Ja ok ze hebben mario en pokemon, maar platform-games zijn er ook op de Xbox en PS2.

    En PS2 gamers zijn geen gamers die af en toe gamen. Heb ook een PS2 en game toch meer dan 3 uur per dag. Totally bull dus. Sterker nog...heb mijn Xbox verkocht omdat er te weinig goede games waren die ik graag speel. Vind 1 shooter ( HALO) wel genoeg en dan blijft er weinig anders over ( zoals RPG of Platform, want daar ligt mijn voorkeur)
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2004
  7. vimfuego

    vimfuego heavy metal hero

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    De doelgroep van de XBox is "Gamer" net als alle andere consoles. Elke console heeft zijn serieuzere games en de games voor een jonge doelgroep...elke fabricant wil graag iedereen van 0 tot 99 aan zijn console verbinden. Mijn kinderen hebben geen enkele voorkeur voor wat voor console dan ook (we hebben zowel xbox als ps2 als gc).
    Ikzelf prefereer de xbox omdat ik er zo lekker mee kan klooien :p
     

Deel Deze Pagina