1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dolby digital 5.1/DTS

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door The Stig, 24 nov 2002.

1. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Z-640 zou ook kunnen, maar dan heb je geen DTS e.d. ;)

Zelf heb ik nu een poosje met de Z-680 gespeeld (ik was verantwoordelijk voor de demo op de Hastec stand) en ook met de Xbox gespeeld (de Xbox die in de container stond was van mezelf (was mijn idee om die te gebruiken)) en het klonk id erg goed (vooral Halo is genieten). Jammer alleen dat de prijs nog vrij hoog is, echter krijg je wel waar voor je geld. Maar je kunt ook nog gewoon effe wachten, want hij is pas net uit, maw de prijs zal vast nog wel tzt gaan dalen.

2. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Dus ik stond met mijn kleine broertje bij jouw in de container HALO te spelen.

3. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op dat moment werd je geholpen door mijn collega (ik had effe pauze), maar je was id op mijn Xbox aan het spelen (idem Halo) :)

4. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    *jammer dat de prijs nog vrij hoog is*

maar hij kost 150 euro en de 5500D kost boven de 200

of ben ik nu helemaal verkeerd bezig

5. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent zeker niet verkeerd bezig, echter haal je dan niet alles uit je Xbox ;) Zelf heb ik voor de PC ook de Z-640 en die klinkt erg goed. Je zou eventueel ook nog kunnen denken aan de Z-560. Qua specs lijkt ie een beetje op de Z-680, alleen qua prijs een stuk goedkoper (€ 240,-). Dit is wel een 4.1 set ipv een 5.1 set zoals de Z-640 en de Z-680, maar heeft wel veel meer power dan de Z-640 (totaal 400 Watts RMS tegenover 51 Watts RMS)

De Z-640 zit trouwens rond een prijs van 130 Euro: Tweakers pricewatch

O ja, PU, PC Zone en Xbox Magazine hebben alle net de Z-640 getest en waren hierover goed te spreken.

Laatst bewerkt: 26 nov 2002
  6. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    Maar wat raad je me aan als ik onder de 200 euro wil zitten met een 5.1 set. Ik snap er helemaal niks meer van maar ja, zo ben ik ;) , de Z-640 kost ongeveer 120 euro op het internet en de 5500 175 euro (met decoder of zo wat dat ook is).

EDIT: ik wil er natuurlijk ook gebruik van maken als ik t.v en dvd kijk. (maar dat is volgens mij standaard (het is toch alleen stereo als je t.v kijkt))

7. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ervaring met de 5500, maar wanneer daar id een decoder inzit, dan zou ik die gewoon kiezen. De Z-640 is een simpel 5.1 setje die voornamelijk bedoelt is voor de PC en een console, maar waarin bv geen decoder zit. En zo'n decoder is juist zeer de moeite waard omdat je daardoor nog meer kunt genieten van de Xbox op het gebied van geluid. Daarom is zo'n Z-680 zo'n cool apparaat ;) Maar wanneer de 5500 ook een decoder heeft, dan zou ik die gewoon nemen.

8. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    en wat is de functie van een decoder eigelijk kan je dan het volume van een bepaald box'ie bepalen of zo?
    of heeft het een andere functie?

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    de decoder, decodeerd het digitale signaal dat uit de xbox komt ( als je de advanced scart gebruikt icm. de optische uitgang) tot een analoog signaal voor de speakers!!

10. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kun je die sets kopen voor die prijs?

Logitech Z-680 review
    Creative Inspire 6.1 6700 review

11. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3

Deel Deze Pagina