1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb nu sinds 1 dag de Tritton AXPro (gekocht bij foregames tilburg) en die bevalt erg goed tot nu toe :D
    erg fijn dat je het surround vanuit een extra remote tussen de draad kan regelen zodat je niet heel de tijd naar dat kastje moet huppelen, ook voice is appart te regelen.
    zit nu alleen nogal erg te stoeien met de settings, iemand een voorbeeld van wat fijn is? ik heb front, rear center en sub (wat wss de standaard is)

2. kloon

kloon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met de Turtle Beach Ear Force X1 Headphones
    Kan je deze vlot aansluiten op de eerste generatie elite xbox ?
    Wat zijn mijn verwachtingen
    - gewoon stereo sound via de headset
    en
    -deftig kunnen chatten
    alvast bedankt ;-)

3. Ds wolfboy

Ds wolfboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hooi mr Criezes

de syberia is geen 5.1 maar wel surroundsound is gewoon goede headset alleen als ik jou was zou ik eerst het verschil tussen 5.1 en en surround opzoeken en of je het wel kunt aansluiten op je tv want de meeste ondersteunen dat neit voor de rest is de steelseries een goede keus ik verkoop hem namelijk zelf.
    je hoort bij bijv cod 4 5 precies waar iemand loopt silencers hoor je dead silince enz er zit een kabeltje bij die in je controller gaat de andere naar de tv voice is iets anders want die hoor je nu ook door de headset maar is gewoon goed te verstaan enz GRTZ 8)

4. Ds wolfboy

Ds wolfboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het sneu voor je, ik Bied drm €10 hele €

5. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Weet iemand hier een Nederlandse site waar ik een headset kan kopen die voice en geluid doorgeeft. Net zo eentje als die X4 van turtlebeach.

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
  7. SC Voorne C2

SC Voorne C2 Guest

Ik heb er zelf erg weinig verstand van dus hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van een 5.1 headset maar nu ik het zo allemaal lees zie ik dat het voor mij ideaal is. Ik heb alleen geen idee welk geschikt is voor mij. Ik wil er niet meer dan €200 voor betalen en er mee kunnen chatten via Xbox-live. Welke headset heeft het beste geluid voor onder de €200 en kan ik mee chatten via Xbox-live? Als iemand mij hierbij kan helpen zal wel fijn zijn.

Alvast bedankt:thumbs:

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    de top op dit moment zijn de Tritton AXPro en de Astro A40.
    tussen die 2 zit niet zo veel verschil volgens mij behalve looks.
    veel mensen kiezen ook nog voor de turtlebeach x4 maar die heeft een paar beperkingen, het voordeel is dat hij draadloos is alleen 5.1 via draadloos zal toch nooit zo goed zijn als 5.1 via draad.
    ook werkt hij niet goed bij plasma tv's omdat hij dan gaat storen.
    wat wel het voordeel is is dat hij bij voice chat een talkback functie heeft waardoor je jezelf hoort praten door je headset zodat je niet je longen kapot schreeuwt omdat je jezelf niet hoort (wat bij de tritton het geval is) ik weet niet of de Astro dat ook heeft.

oftewel hier een kleine samenvatting:

Tritton AXPro:

voordelen:
    + beter 5.1 geluid
    + 4 speakers per oor
    + apparte speakers voor chatten
    + in-line volume control voor front, center, rear, sub en voice
    + verwijderbare microfoon

nadelen:
    - 2 stroompunten nodig, 1 voor headset en 1 voor het 5.1 kastje
    - je hoort jezelf niet praten door je headset waardoor je gaat schreeuwen
    - microfoon kun je niet naar boven of beneden bewegen, alleen links en rechts
    - het headset kun je alleen uitschakelen door de stroom eruit te trekken

Turtlebeach ear force X4

voordelen:
    + draadloos
    + talkback functie
    + naast digitale aansluiting ook analoge voor extra aansluiting met tv
    + dynamic voice control waardoor het volume van het chatten harder gaat bij harder game geluid zodat je toch iedereen hoort

nadelen:
    - stoort met andere X4
    - Stoort snel bij plasma tv's
    - 2 speakers in totaal die 5.1 neer zetten

Astro A40

Voordelen:

+ goed 5.1 geluid
    + makkelijk verwijderbare oorkappen d.m.v. magneten (voor clans ideaal)
    + microfoon kun je van kant wisselen (links, rechts)
    + oorkappen zijn draaibaar dus kun je makkelijk om je nek hangen
    + quick release zorgt er voor dat je de kabel makkelijk bij jou in de buurt kan ontkoppelen voor als je bijv. naar de wc moet
    + kunt meerdere amp's aan elkaar maken voor bijvoorbeeld toernooien.

Nadelen:
    - Niet perfect af te stellen (weet niet zeker, heb niet veel ervaring met deze)
    - 2 speakers voor 5.1 surround
    - erg duur!

Nou kunnen misschien niet alle punten kloppen omdat ik zelf voornamelijk alleen nog maar heb gewerkt met de AXPro en is dus de rest van meningen van andere mensen of gewoon google.

hopelijk heb je hier iets aan ;)

mvg,

Luuk

Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  9. SC Voorne C2

SC Voorne C2 Guest

Oke bedankt. Als ik het zo hoor ga ik voor de Tritton AX-PRO..

10. White Muscle

White Muscle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de Turtle Beach Earforce X4.
    En ik weet niet waar je het vandaan hebt dat 5.1 niet zo mooi is met draadloos, maar ik vind het geluid van deze hoofdtelefoon echt super.
    Je hoort precies waar de tegenstander loopt (ik speel namelijk COD4).
    Het is alleen jammer dat je hem nergens in Nederland kan krijgen en dat hij stoort op sommige plasmaschermen.

En qua afstelmogelijkheden heb je alleen de bass aan of uit, maar met het geluid is echt niks mis dus dat heb ik niet nodig:)

Groeten Aron.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2009
  11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    nou ja het is wel algemeen bekend dat het iets minder is dan met draad maar dit kan soms echt miniscuul zijn dat je het bijna niet merkt ;)
    ik zeg daarom niet dat hij slechter is ofzo maar het zijn gewoon een paar feiten :)

12. SC Voorne C2

SC Voorne C2 Guest

Jongens door jullie discussie wordt mijn beslissing niet makkelijker8)

13. Liquid Cobra

Liquid Cobra Call it Luck

Leuk Bevonden:
    0
  14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    de digitale heeft een reciever kastje met optical voor digitaal 5.1
    de analoge heeft dit niet dus dan zou je geen 5.1 via de xbox kunnen krijgen.
    dus als je 5.1 wilt moet je de X-Tactic digital kopen omdat hij dus een digitale reciever kast erbij heeft wat dus surround via optical ondersteund.

15. Liquid Cobra

Liquid Cobra Call it Luck

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik dit zo lees, is het beter om de digital te nemen.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb ook de turtle beach en ik heb ook niets te klagen en dat 5.1 geluid zit wel snor ;) ... ik heb ook de Sharkoon en ik gerbuik toch meestal mijn X4 .. vooral omdat je de voice kan tunen en je je zelf hoort. Dus je minder hard praat. Smaken verschillen .. Ik ben trouwens wel van plan om mijn sharkoon en een x4 te verkopen en hier voor wil ik een bedrade headset kopen, maar ik ben er nog geen een tegen gekomen met voice boost.

een ander nadeel van de X4 is dat als je 2 X4's dicht bij elkaar hebt staan dan storen ze met elkaar (met een lan party meegemaakt)

17. White Muscle

White Muscle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is dan wel weer beroerd, maar voor de rest een TOP ding \o/

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    nou omdat iedereen het toch zegt heb ik maar het minpunt van minder surround vervangen door jou nadeel van storen met andere X4,
    iemand anders nog ervaring met een van de headsets van pluspunten en minpunten? is namelijk misschien handig voor een klein overzicht.

ja dat klopt anders heb je alsnog geen 5.1 op je xbox ;)
    als je hem hebt gekocht (als je hem nog gaat kopen) kun je dan iets laten weten? ik wil namelijk een overzichtje gaan maken over de gamingheadsets die nu op de markt zijn en heb nog niet echt iemand gevonden die met dat headset ervaring heeft

19. gamerfreak

gamerfreak Sander GJ

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zo je er een met draad kopen? wordt het geluid en de chat minder als de batterij leegraakt? Ik ken een paar mensen die een draadloze sharkoon hebben en die moeten gewoon echt schreeuwen in de headset zodat de andere hem kunnen horen.
    Persoonlijk zou ik ook een met draad kopen. Ik zit nog te twijvelen tussen de Astro A40 en de Tritton AXPro. De astro vind ik een stuk mooier en hij is beter zeggen ze op forums, maar hij is ook zo duur. Je moet hem uit amarika laten komen en dan ben je 260euro kwijt

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik wil er een met draad hebben, omdat ik boven pal voor de monitor zit ;) dus ik heb dan geen draadloze nodig. In de woonkamer wil ik wel een draadloze, want daar zit ik verder van de tv af. Ik heb geen problemen met het geluid van de voice ... de X4 is daar perfect in .. beter dan mijn sharkoon met draad. De x4 laat namelijk je eigen stem horen. Tevens ben ik ook erg te spreken over de 5.1 weergave ..

Maar goed als je 50 cm van je beeldscherm af zit is draadloos een overkill

Deel Deze Pagina