1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    tritton axpro --, nadeel: 2 stopcontacten nodig, niet echt LAN vriendelijk. Het afstellen v/d speakers....woooot wooot daar word je elke game weer nuts van!
    The AXPros are NOT better. 5.1 surround sound with 8 speakers is a very old technology and does not have the capability of HRTF--which is the audio processing that creates the sense of depth. (This is extremely important for first person shooters). With 8 speakers, you can hear left, right, front and rear--but you do not get any depth to the sound. Virtual (simulated) surround sound allows you to hear these four directions, but the HRTF algorithms will add distance into the mix as well.
    Even Tritton knows that the AXPRO has outdated technology. Their newest headsets (the 720's) are using the same virtual (simulated) surround sound that both Turtle Beach and Astro have been using for 2 years now!


    Tritton ax 720 ++: ook een hele goed optie lijkt me. Alleen weet ik niet of de amp ook zonder power kan fungeren. (prijs van 150,- ook niet slecht). Design is puur persoonlijk, deze gaat wel imo. (zal deze eens gaan proberen bij een zaak bij me in de buurt, tja heb 2 xdozen, dus daar mogen oom 2 koptelfoons bij).

    check ook onderstaande vergelijking tussen vele dd headsets (ook de ax720 vs a40)

    http://www.tomsguide.com/us/pc-gaming-headset,review-1471-7.html
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2010
  2. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je een optical cable er bij neemt hoef je hem maar met 2 snoeren aan te sluiten. Over de Astro heb je het toch?

    Dit wordt trouwens wel echt een Astro Fan topic zeg:+.
     
  3. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    X31 en X41 Turtle Beach komen 1 Februari in NL!
     
  4. UltiMat3 Hero

    UltiMat3 Hero Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe duur de x41?
     
  5. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    X41 179.95
    X31 99.95
     
  6. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Als deze set van Psyko Audio ook te gebruiken zou zijn voor een console dan zou ik denk ik meteen al mijn geld daar op gezet hebben http://www.psykoaudio.com/
     
  7. UltiMat3 Hero

    UltiMat3 Hero Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat daar

    oke zal ff 1 febr. kijken op jullie site
     
  8. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik ben er eindelijk helemaal uit mensen. ik heb denk ik wel honderden pagina's op forums doorgespit en websites bezocht. vooral veel op audiofielen forums. Aangezien de mic functie me niet zoveel boeit en ik toch slechte dingen lees over draadloos (de reden waarom ik uiteindelijk richting de x41 schoof) wordt het *Tromgeroffel*

    - Een losse Astro MixAmp met mn huidige headset
    - En dan een maandsalaris verder gewoon meteen hardcore een Sennheiser HD650 kopen :) ook fijn voor mn muziek collectie al zal ik dan ook wel die nieuwe versterker willen aanschaffen... of wie weet ooit nog wel die gestoorde Psyko headset.

    oow en voor cheap koop ik dan nog een clip-on mic mocht ik toch nog willen chatten tijdens het gamen.
    komt er dan op neer dat ik nu 115 euro kwijt ben en meteen al aan de slag kan aangezien ik een aardige sennheiser heb. en dat ik na een poosje helemaal ubergeluid heb uit een headset waarvan die van Astro en TB schijnbaar niet eens mee vergeleken mogen worden.

    verder begrepen dat je ook voor optische kabels goede splitters hebt dus kan ik zowel de 360 als de PS3 aan de mixamp koppelen zonder steeds te hoeven switchen.

    Zodra ik alles heb zal ik hier mijn bevindingen plaatsen.

    hier staat trouwens een ontzettend uitgebreide review van meerdere setups
    http://www.head-fi.org/forums/f4/de...ach-hpx-astro-a40-sennhieser-pc-350-a-461785/
     
  9. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Op die website vond ik juist alleen maar azijnpissers over de Astro, compleet het tegenovergestelde wat andere websites zeiden. Dat vond ik wel heel opmerkelijk, heeft me wel aan het twijfelen gezet.
     
  10. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat commentaar gaat dus met name over de headset. de mixamp zelf wordt wel als positief ervaren in de meeste gevallen, alhoewel er ook wel veel mensen zijn die een voorkeur hebben voor een soortgelijk apparaat van JVC (moet je wel importeren ook weer). Om deze reden heb ik dus de mixamp aangeschaft en ga ik gewoon investeren in een meesterlijke headphone waarmee ik ook nog van mn muziek kan genieten.

    ik heb trouwens zwaar onnodig de batterypack erbij besteld (dacht dat die nodig was om van de usb aansluiting gebruik te maken). dus als er een Astro A40 eigenaar is die hem niet heeft en toch stiekem wel nog een batterypack wil voor weinig laat het me maar weten
     
  11. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel had je in gedachte voor de batpack?
     
  12. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    het schijnt dat de combi mix-amp + turtlebeach HPX tha bomb is:thumbs:

    The Turtle Beach HPX combined with the Astro Mixamp is the best option available right now. The Turtle Beach HPX has better sound quality than the Astro A40 because it would use four of it's high quality drivers, whereas the A40 only has two. Because of the multiple speaker design configured for stereo output (just like the A40 that only uses two speakers), the HPX has double the output capacity (SPL) and 50% less distortion ratio. The speakers are basically identical, so when you double the surface area, it is logical that the HPX has much greater capabilities. Also, remember that the speaker placement of the HPX will enhance front/rear sound positioning as opposed to the A40--which has the single speaker pointing straight into your ear.

    en hier nog een stukje over het voordeel van "dolby headphone" tov 5.1 dmv 4speakers per oor:
    First thing that comes up: how do you get 5.1 sound from a pair of stereo headphones? Dolby Labs (the guys behind Dolby Digital) have a technology named "Dolby Headphone" which translates 5.1 sound into 2 channel audio for headphones. The technology is expensive, but it does a much better job of presenting the surround experience than the 4-speaker 5.1 headphones. There are two reasons. First, headphones are about the same size. Those 4 speakers have the same space to create the sound as the two speakers in traditional headphones. The limited space of a 4 speaker design sacrifices a lot of sound quality. The other reason is the directionality of those 4 speakers in the confined space of the headphones is limited. Having heard both Dolby Headphone tech creates a better surround experience which is important when someone is sneaking up behind you online!


    dus het principe van 4 speakers per oor is achterhaald en zelfs "slechtere surround"ervaring dan stereo headset met een goed Dolby-amp.

    Dan kom je al snel uit bij de x41, trittonax720 of de astro a40.
    In ieder geval....succes bij de keuze. En denk zeld dat er niet echt veel verschil zal zitten tussen die merken.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Die xtatic 5.1 heb ik laten varen, ik dacht dat die losse speakertjes pas voor echt surround geluid zorgden, dat stond ergens, maar als je die constant aan het instellen bent is dat irritant.

    De Turtle Beach X1 heeft geen surround geluid 5.1 en dat wil ik dus wel.

    De Astro A40 kan je niet eens kopen in Nederland, maar die is 200 euro toch? Dat is me te duur.

    Dan heb ik deze nog gezien: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...cid/8235/Speedlink_Medusa_Station_51_Headset/ Weet allen niet of ie digital is, die 5.1 surround en of ie op de xbox kan.

    Die Turtle Beach X4 kan ik ook nergens een Nederlandse prijs van vinden.



    Zijn er mensen met ervaring met de Tritton AX 720? Dat lijkt me tot nu toe nog de beste optie, eigenlijk wat te duur vind ik met 150 euro, maar ik wil wel 50 euro extra betalen als het echt goed is. Volgens deze gast zit er wel wat meer ruis op ofzoiets. http://www.gameshop.nl/Gameshop.php?...e=32&cId=13276 (onderaan youtube filmpje).
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  15. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, valt die af, maar overal wordt net gedaan of meerdere speakertjes geweldig is, maar ik begrijp dus goed dat meerdere speakertjes in 1 oor juist niet goed is? En die Tritton AX 72, die heeft dat dus niet? Hoe zit het met de achtergrondruis van deze?
     
  17. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    @Averagegamer Wat dacht je van de X41? Of bedoelde je die?
     
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Die vind ik echt te duur, ik zocht iets rond de 100 euro, 150 euro, bijv voor de Tritton AX 72 is de max, maar hij moet wel goed zijn, heeft hij wel of niet meerdere boxjes per oor en is dat nou juist wel of niet goed, en die gast uit dat youtube filmpje (http://www.gameshop.nl/Gameshop.php?...e=32&cId=13276 onderaan staat het filmpje) heeft het over achtergrond ruis ofzo? Wil ook wel weten hoe het daarmee zit.
     
  19. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Audio is dus wel echt goed, alleen niet comfortabel en ook niet makkelijk in gebruik, veel kabels en instellingen en shit en ik als audioleek zit daar niet op te wachten, dus nou ben ik weer aan het twijfelen. Iemand nog een andere headset ter suggestie die goede audio levert, makkelijk is in gebruik voor een niet te hoge prijs?
     

Deel Deze Pagina