1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  2. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb deze dolbie-zeurinhetrond-koptelefeun ondertussen ook alweer een week in het bezit en ben er zeer tevreden over.

    Qua instellingen heb ik mijn front en rear op 6 staan...mijn center op 7 en de sub op 8.5.
    Door de center iets meer te geven komt de voicechat iets sterker naar voren waardoor het beter is te verstaan....maar dit blijkt toch het grootste euvel met deze koptelefoon.

    Daarnaast ook een time delay gegeven van ongeveer 7ms op de surround om het effect wat te vergroten qua "speaker afstand"/wat je hoort.

    Mochten er nog vragen zijn over de settings hoor ik dit graag...pielen in mijn opnamestudio is naast gamen ook een hobby van mij... ;)

    P.S. nog een vervelende bijkomstigheid is dat als men de feun aanzet deze meteen op volle volume staat waardoor hij gaat vervormen....een keer op de volume knop drukken (+ of -) verhelpt dit en brengt je naar de user setting...maar het blijft telkens schrikken als je hem al op je hoofd hebt staan...

    P.P.S....@ Fardo...je kunt hem ook bij Redcoon bestellen....scheelt toch min. 10 Euri...
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je een linkje prime? Ik neem aan dat ze daar wel op voorraad zijn .. hoe snel had jij hem binnen?

    Gevonden bedankt voor de tip! Totaal prijs: 87,47 euro
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm een nieuw speeltje :)

    ----------------------------------------------
    Combines Xbox Live Chat and Dolby 5.1 Surround Sound
    for an immersive XBOX 360 gaming experience
    X4 Gaming Headphone and Xbox Controller

    Experience the thrill of XBOX 360 gaming
    with Dolby 5.1 Channel Surround Sound
    The Ear Force X4 offers many unique features to enhance your Xbox 360 gaming experience. The X4 was designed and developed by the audio experts at Turtle Beach – pioneers of leading edge PC and music industry audio products for more than 30 years.

    Infrared Wireless Technology
    The X4 transmitter sends uncompressed game audio to the headphones via a powerful wireless infrared (IR) light beam to assure high fidelity and reliable operation. Unlike some Radio Frequency (RF) headphones, IR technology is unaffected by interference from microwave ovens, cell phones, wireless networks, wireless phones and other RF devices found around the home. Also, with IR there’s no annoying delay between game action on the screen and the sound on your headphones.

    Dolby Surround SoundAlthough the X4 is designed specifically for playing Xbox 360 games, its Dolby Surround Sound feature makes it an ideal addition to your home theater system. When you’re not playing Xbox games, you can enjoy DVD movies in surround sound without disturbing others, or listen to your TV, music or other stereo sources with the expanded sound of Dolby Pro Logic II processing.
    Also works with Home Entertainment Systems,
    so you can enjoy wireless Dolby Digital sound
    with movies, music, TV and more!
    By configuring the X4 transmitter as illustrated below, you can listen to the Xbox or TV with the X4 headphones, and you can also hear the Xbox game on your home theater speakers without disconnecting the X4 transmitter.
    The X4’s transmitter’s analog inputs connected to the TV will automatically shut off whenever the Xbox is active. When the Xbox is turned off, the analog inputs will automatically turn on so you can listen to TV shows with the X4 headphones without having to disconnect cables.

    Connecting the X4 transmitter digital output to your home theater system will pass the Xbox game audio from the transmitter’s digital input to the home theater AV receiver digital input, so you can hear the game only on the X4 headphones, just turn down the volume or mute your AV receiver to shut off the speakers.

    Home Entertainment set up
    http://www.limexb360.co.uk/product/Ear_ ... NLY_TBEFX4 <--- 125,37 euro

    Xbox® 360 Wireless Headset
    with Dolby® 5.1 Surround Sound
    [​IMG]

    Ear Force X4 Logo
    Wireless Xbox 360 Headphones
    with Improved Xbox Live Chat
    and Dolby 5.1 Surround Sound

    The Ear Force X4 wireless headphones push your XBOX 360 gaming experience to a whole new level with the thrill and realism of Dolby® Digital 5.1 channel surround sound. Pump up the volume without disturbing friends, family, or neighbors. Freely move around as you play. Hear every nuance of the game – from an opponent sneaking behind you to your teammate’s voice right next to you. Trash talk online. Block out distractions. Feel the game expand all around you and become a better player. When you’re ready to get serious about your gaming, it’s time for an X4.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2008
  5. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb ook de sharkoon xtatic, geweldig ding maar wel zoeken naar de juiste afstelling qua geluid. Soms kan je je teamm8's gewoon niet horen, ik pleur altijd maar het ingame geluid omlaag en voice output omhoog. Wat zijn jullie instellingen dan?
     
  6. Sokonomi

    Sokonomi Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er headsets die op de X360 elite passen?
    Dat ding heeft alleen optic, composiet stereo en HDMI.

    Ik heb de Tritton xa360 gevonden, maar die is niet voor een normale prijs naar nederland te halen.

    Die Earforce X4 van een paar posts terug zou echt heel perfect zijn, want ik heb ook een reciever, maar die is nog niet leverbaar schijnbaar.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2008
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie hier veel verschillende koptelefoons voorbij komen. Ik ben mijn huidige een beetje beu, het geluid is veel te zacht en hij reageert slecht.

    De draadloze is ook geen optie, wel geprobeerd maar snel weer verkocht. Zijn er goede (goedkope) headsets voor alleen het geluid van de chat? 5.1 hoef ik niet want ik heb een goed 5.1 setje en woon op mezelf.

    Iemand suggesties?
     
  8. Somal Mo

    Somal Mo Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm

    Dit vraag ik me dus ook af :)
     
  9. Sokonomi

    Sokonomi Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand?
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Elke die ook op de normale 360 past. Zelfde uitgangen namelijk..
     
  11. Sokonomi

    Sokonomi Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, vind er maar een die optic vreet dan, want das et enige dat mijn X360 heeft.
    Ik heb de tritton XA360 gezien maar die is niet te krijgen hier in nederland,
    verder ken ik alleen die earforce x4 die ze eerder noemde maar die is ook nog niet te krijgen.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    alle headsets passen op de elite :)

    alle 360's hebben optical hoor

    Ik heb hier de Sharkoon X-tactic en de earforce x4 dus die zijn gewoon te krijgen de de XA360 ken ik niet
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  13. prinz

    prinz Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    13
    Waar heb jij de earforce x4 dan vandaan gehaald en voor hoeveel? Want ik kan hem ook nergens vinden waar ze hem al naar europa verschepen.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    http://www.limexb360.co.uk/ <-- is de enige die hem mogen verkopen .. ik heb er 126,85 euro voor betaald ... maar de prijs is nu 161,90 euro inclusief versturen.
     
  15. prinz

    prinz Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    13
    Maar hoe heb daar besteld dan? Ik had de m daar ook al gezien, maar ik kan m alleen maar pre ordenen....
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik kreeg hem via de pre-order binnen
     
  17. Sokonomi

    Sokonomi Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou die earforce is niet te krijgen hier in nederland, de tritton net zo min.
    Dus dan toch maar een sharkoon Xtatic 5.1 II. :p

    Zijn de ervaringen hiermee goed? Is de bass vibratie goed te merken?
    Ik kan hem namenlijk voor 74 euro kopen, dus zo duur is het gelukkig niet.
     
  18. Sokonomi

    Sokonomi Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Sharkoon X-tatic 5.1 II gekocht, maar hoe sluit je de mic aan op een Xbox 360?
    De headset moet nog binnenkomen maar volgens de fotos op verschillende review sites heeft de mic een snoertje van hooguit 10cm.
    Tenzij je je controller op je smoel plakt gaat dat niet lukken toch?
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2008
  19. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit een verlengkabel bij, hiermee sluit je de mic aan op de controller....geen plakkende smoel op je controller dus ;)
     
  20. Sokonomi

    Sokonomi Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow das wel mooi dan. :p Ik hoop dat de voicechat in games goed te verstaan is. De headset die bij mijn X360 zat is beroerd slecht te verstaan.
     

Deel Deze Pagina