gisteren de Sharkoon X-tatic 5.1 II besteld, ben benieuwd hoe het gamen gaat worden met een headphone.
Omdat er niet genoeg stroom beschikbaar was, om elke headset van stroom te voorzin. Ook headsets met audio-splitters zijn niet toegestaan.
Na ontzettend veel domme aankopen, heb ik besloten eens wat beter na te gaan denken voordat ik naar de winkel ren. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ben er wel een beetje uit wat ik wil. Sowieso vind ik 5.1 een must, maar het hoeft geen honderden euro's te kosten. Volgens mij kan ik dan het beste gaan voor de: "Sharkoon X-Tatic 5.1 2nd Revision Dolby® Digital Certified Headphones" Zo'n 80,- euro, dus geen extreme uitgave maar wel goed geluid (5.1) en Xbox Live Compatible, dus Voice Chat wordt ondersteund! (toch?) Goede keuze? Of raden jullie me wat anders aan!
Houd er wel rekening mee dat er een kastje bijzit, waarin je de audio kabels stopt. Vanuit dat kastje loopt er een draadje naar de headset, je moet dus niet te ver van je 360 afzitten. Zelf twijfel ik altijd nog tussen de X3 en de X4, blijf erbij dat $200 een hoop geld is voor een headset.
de kabel bij de sharkoon is 3m dus lang genoeg ... voice chat werkt, maar niet optimaal ... X3, X4 werkt voice chat wel maar is de audio iets minder dan de sharkoon.. de X4 is wel aardig en zeker de moeite waard
3m is voldoende, maar ik heb een hekel aan draden. Het gebeurd me veel te vaak dat ik erover struikel.. De audio van de Sharkoon is beter dan die van de X4? Waarom is de X4 dan zoveel duurder, alleen door dat draadloze? Of heb ik het nu over de verkeerde Sharkoon!
X4 is duurder door goede voice chat technologie, import van uit amerika en draadloos. De Sharkoon kan je beter tweaken, maar heeft geen speciale voice chat mogelijkheden. Geen apart kanaal. Voice Chat werkt alleen als je deze door de speakers laat afspelen .. Check .. invoer kosten is er niet, omdat het uit europa komt
Is de voice-chat van de Sharkoon toch goed te noemen, of is het gewoon ruk? Als ik de voice door mijn tv speakers laat afspelen, hoor ik er vaak helemaal niks van. Als dit ook zo is door die Sharkoon, dan is het gewoon niks. Is dat zo, of is er best redelijk in te stellen?
Persoonlijk vind ik de voice chat bij de sharkoon tegen vallen .. je kan het tweaken door de center speaker harder te zetten... maar als je voor voice chat gaat is de X3 (geen 5.1) of de X4 (5.1 maar draadloos) beter voor je .. X4 heeft ook weer wat nadelen (ik heb beide )
Groot verschil tussen toen en nu.. Heb nog bijna nooit zo hard getwijfeld over een aankoop Edit: Ik zie dat je hem ook kan sluiten op de analog outputs op je tv, dus kan je het geluid van de televisie horen wanneer je 360 uitstaat. Nu vroeg ik met af of mijn LE23R71B analog audio outputs heeft? En wanneer hij via een optische kabel op de 360 is aangesloten en via die andere kabels op je tv, weet de headset dan dat hij het geluid van de 360 moet afspelen, of moet ik dan eerst die andere kabels eruithalen?
Okee, dus: X4 - duurder - draadloos - voice chat is beter Sharkoon - goedkoper - draad - voice chat is slechter Zo klopt het? Wat zijn verder de nadelen van de X4, afgezien van de prijs?
X4 - 5.1 geluid slechter (je kan he geluid niet zelf tunen) - duurder - draadloos - voice chat is beter - AAA batterijen - adatper niet nederlands, dus je hebt nog een plug nodig die je NL compatible maakt Sharkoon - 5.1 geluid beter - goedkoper - draad - voice chat is slechter
Waarom is die Sharkoon dan veel goedkoper in vergelijking met de producten van Turtle Beach? De Sharkoon is even duur als de X3..
turtle beach komt uit amerika (import) ... sharkoon uit europa Turtle beach is beter met voice.. Sharkoon is beter met audio.. Voor on-line gaming prefereer ik de Turtle beach ... en voor single player de Sharkoon
Is het mogelijk om de kabel bij de Sharkoon te verlengen? want op onze kijkafstand is 3 meter te kort? Of zijn er nog degelijke wireless headsets te koop met goede geluidsweergave binnen het budget van 100 euro? (voice chat vind ik niet belangrijk, omdat ik enkel offline game) op kieskeurig.nl zie ik geen sharkoon's, maar wel bijv. Senheiser RS 130 en hoe sluit je zo'n ding aan op de xbox?
Dit is misschien een alternatief voor je, hij is niet draadloos, maar ik hoor er alleen maar positieve dingen over. Sennheiser HD 555: Kieskeurig
Ik heb de volgende oplossing bij mijn Sharkoon: Xbox 360 --> Toslink 5 m kabel --> Sharkoon Receiver doosje --> 3 m kabel naar Sharkoon Headset. Je hoeft dus alleen maar een langere Toslink kabel te kopen in jouw geval. Het Dolby Digitial 5.1 geluid is trouwens perfect, en ook nog zelf af te stellen. Ik ben in ieder geval erg te spreken over mijn Sharkoon X-tatic 5.1!