1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij schijnt nogal snel kapot te gaan, bij veel mensen die ik ken, moeten ze al een losse mic gebruiken.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    maar de Sennheiser HD 555 heeft geen microfoon toch? Heeft deze wel optical in?

3. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vet :)
    Eerst nog even het laatste beetje voor de plasma bij elkaar schrapen en dan eventjes een maandje verder sparen voor die Sharkoon :)

Wat zijn trouwens de verschillen tussen de Xtatic en de Cosmic van Sharkoon?

Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Cosmic is alleen geschikt voor de pc (geen optische ingang)
    X-tactic heeft een optische ingang en is dus geschikt voor de pc en de xbox 360

5. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, dat is wel een belangrijk verschil ;)

6. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb de headset nu ook binnen, maar heb geen idee hoe en waar je dit moet instellen? doe je dit op het kastje van de static? En is het niet mogelijk om je voice chat te krijgen op de 360 zonder 2 kabel te gebruiken? Nu loopt die dikke kabel naar het kastje voor stroomvoer van de headphone. Maar ik kan niet die mic rechtstreeks in de headphone drukken want dan horen de mensen me niet, moet je perse die mic aansluiten met dat lange kabelje minijack naar de xbox communicator!?

7. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Beste mensen!
    ik heb laatst een Turtle Beach Ear Force X4 besteld, ik heb hem vandaag binnen gekregen.
    over het bestellen en alles helemaal super!

nou plug ik de headset in... en hoor een oorverdovende ruis!
    dus ik denk... wtf? is dit.
    uitzoeken.. toen bleek dat wanneer mijn TV uit staat ik er geen last van heb... ik pak de handleiding erbij en zie dat de fabrikant waarschuwd dat je last van ruis kan hebben wanneer je een PLASMA TV gebruikt.
    en daar is geen oplossing voor..... het was dus wel fijn geweest als ze dit bekend hadden gemaakt voor dat je een handleiding in huis hebt en dus voor dat je 200 euro hebt uitgegeven aan deze headset.

bij deze dus! ik heb een NIEUWE! Turtle Beach ear Force X4 te koop! heb hem dus uitgepakt om te proberen en letterlijk 1keer op gehad.
    je mag hem bij mij op komen halen voor €160,-

stuur maar een mail naar Kickasskjel@hotmail.com als je geintreseerd bent...

iig ben ik er behoorlijk ziek van:mad:

Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  8. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik het zeg, maar denk dat mensen liever 10eu meer betalen en een glóednieuwe hebben. Al begrijpen ze vast jou verhaal hoor ;)

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm inclusief verzendkosten kom je op limexb360.co.uk op 160 euro ... :confused: waar komt de 190 euro vandaan? Heb je al geprobeerd een langere tos kabel te gebruiken en de receiver verder van de tv af te zetten?

10. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja werkelijk alles geprobeerd.
    het is niet op te lossen en ben op google gaan zoeken naar andere ervaringen en deze hebben iid ook geen oplossing..

over die 190, ik heb er £138.57 voor betaald en dat is omgerekent: €175.28

ow je hebt iid gelijk dacht dat ik daar de verzend kosten nog niet bij had gerekent even veranderen

mischien iemand idee waarbij ik dit probleem niet ga hebben en toch 5.1 geluid enz.?

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Met een X-Tactic Sharkoon 5.1 die is met kabel aangesloten (alleen is de voice minder) ... waar woon je? Ik heb namelijk nog een niet echt gebruikte sharkoon liggen (heb er 2).. dus misschien kunnen we een deal sluiten ;) (ik betaal een meer prijs) ik wil namelijk een tweede X4 :D (stuur maar een pm) ;)

Link: http://www.hd.nl/p/SHARKOON/4044951006809

12. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar iig iedereen! wanneer je overweegt om een draadloze headset aan te schaffen en je hebt een Plasma TV doe dit dan absoluut niet!!
    ik had het toch allemaal echt goed uitgezocht dacht ik maar nergens kwam ik dit verhaal tegen over dat een plasma tv op dezelfe frequentie uitzend als infrarood.
    dus bespaar jezelf liever zon 80 euro en koop een sharkoon met draad;)

13. RayMan

RayMan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor het omhoog schoppen van deze post, maar ik ben "bijna radeloos".
    Op mijn PC heb ik de Medusa headset en ben zwaar verslaaf daaraan.

Nu zoek ik een dergelijke headset voor mijn Xbox 360 en nergens staan ze te koop. Weten jullie nog een site waar de X4 of de X-tatic tegen redelijke prijzen te krijgen zijn?

Van de AX360 heb ik op amazon gelezen dat er vrijwel geen bass in zat. De Sharkoon lijken vrij identiek (rebrand?). Hoe zit het met de bass op deze versie?

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Sharkoon (merk) X-tactic (type) is te koop bij hardware.nl de bass is goed en je kan hem aardig tweaken. Het enige minpuntje (vind ik) is dat soms tijdens het on-line gamen de voice slecht te verstaan is. Dit komt doordat voice over de speakers gaat inplaats van een appart kanaal

15. Xbneo

Xbneo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf laatst een siberia neckband headset aangeschaft van steelseries,
    daar ben ik alleen niet echt tevreden over

-dolby surround is niet ideaal vergeleken met gewone dolby surround stereo-set
    -ding zit in je nek en zakt dus af en toe van je hoofd af
    -zwaar irritant als je ingame-voice of private chat niet kan verstaan omdat er net geschoten wordt ofzo, game-geluid en standaard headset geluid gaan door elkaar
    -met mijn iets oudere tv moest ik allemaal extra stekkertjes kopen om hem aan te kunnen sluiten

ik ga denk ik gewoon weer dolby surround over stereo spelen, en koop gwoon nieuwe wired headset voor stemmen

16. RayMan

RayMan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de headset niet vinden op hardware.nl :'-(
    Nog meer opties?

17. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaringen met de Turtle Beach X-4? Ik wil hem namelijk gaan halen, maar kan geen nederlandse reviews vinden, op Amazon staan wel veel lovende reviews maar ik hoor graag even van een nederlandse Xbox 360 gamer een bevestiging.:) En weet iemand een betrouwbare site, het liefst waar hij of zij hem zelf ook besteld heeft? (Liefst nederlandse site, maar buitenlandse site maakt ook niet zoveel uit, zolang die maar betrouwbaar is)
    Alvast bedankt!:thumbs:

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb er 2 :) ik heb ook de sharkoon x-tactic

X4
    - 5.1 geluid iets slechter dan de sharkoon(je kan he geluid niet zelf tunen)
    - duurder
    - draadloos
    - voice chat is beter
    - AAA batterijen
    - adatper niet nederlands, dus je hebt nog een plug nodig die je NL compatible maakt
    - Werkt niet goed samen met PLASMA tv's (ruis)

Sharkoon
    - 5.1 geluid beter
    - goedkoper
    - draad
    - voice chat is slechter

Je kan hem alleen bij http://www.limexb360.co.uk/ bestellen - daar heb ik hem ook besteld .. levertijd +/- 4-6 weken (duur reken op +/- 190 euro inclusief verzend kosten

play.com krijgt ze ook .. maar nog niet bekend wanneer

Laatst bewerkt: 13 nov 2008
  19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, bedankt voor de info.:) Dan ga ik denk ik voor de Sharkoon, aangezien draadloos geen must is voor mij. Maar weet jij nog een site die deze verkoopt? Aangezien hij bij Alternate.nl en HD.nl uit het assortiment is gehaald..:{

Edit: Net een beetje zitten zoeken op internet en ben erachter gekomen dat de Tritton AX360 ook een goede Dolby 5.1 surroundsound headset schijnt te zijn voor een goeie prijs. Helaas kan ik maar geen site vinden die deze verzent naar europa. Iemand meer informatie/ervaring? http://www.trittontechnologies.com/products/TRIGA600.htm

Laatst bewerkt: 14 nov 2008
  20. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de Tritton AX360 besteld op Ebay.com voor 120 euro inc. verzending, ben benieuwd.:9 Als ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen hier posten.

Deel Deze Pagina