Nee, maar weet je wel zeker dat het een optische ingang is?? Als het een DVD-receiver is, zoals je zelf zegt, dan is het aanneemlijker dat je een optische input hebt dan een optische output...
Gheghe ja idd, daar had ik nog nieteens aan gedacht!! hehe daar had ITNL gelukkig al wel aan gedacht Hmm ik heb zelf nooit dat probleem gehad omdat ik meteen een optische aansluiting had dus ik ben bang dat ik je op dit moment niet echt verder kan helpen.. Zou in ieder geval je handleiding van je receiver erbij pakken om te kijken wat ze zeggen over aansluit mogelijk heden van externe apparatuur.. Misschien is het wel iets simpels..
Hey dudes ff iets off topic.. hoe krijgen jullie die "Originally posted by Nemesis " ellende er in.. zit altijd te kutten daarmee..
egh als je geen optische aansluiting heb kan je dat overwegen.. Weet niet hoe lang je die set al heb.. Maar je moet daar maar over nadenken of je dat wil.. eventueel een losse versterken (met optische aansluiting) zou ook een mogelijkheid zijn of er moet een andere manier zijn om dolby geluid uit je huidige receiver te krijgen maar daar kan ikje niet mee helpen.. je zou naar de winkel terug kunnen voor info erover..
Dit is de achterkant van mijn versterker, rechts zie je een klein vierkantje, dat is de optische ingang. (CD/DVD Optical, Digital In) Soms zit daar een klein vierkant dopje in om hem af te sluiten. In dit geval zit er geen dopje maar een klein klepje in. Voor DD5.1 moet je de microsoft advanced scart cable hebben. Daar zit een kastje op met een optische uitgang. Deze sluit je met behulp van een Toslink kabel (of ook wel ODT kabel genaamd) aan op de optische digitale ingang van de versterker. Je kunt je Xbox dan instellen op Dolby Digital. Heb je geen optische ingang (check handleiding) dan heb je een probleem.
als ik een dvdspeler/receiver met 5 boxen en sub koop waar een optical in opzit is het dan voor 100%, nee 200% zeker dat er hem kan aansluiten op de xbox en dd 5.1 kan luisteren???? Ik moet het echt zeker weten.
Er zijn inderdaad twee manieren om digitaal geluid je receiver in te krijgen, electrisch of optisch. Voor de Xbox moet je dus een digitale optische ingang op je receiver hebben. Dan kun je dus 5.1 geluid weergeven van je Xbox. Ik zou dit gewoon voorleggen aan de verkoper en duidelijk maken dat je een Dolby Digital apparaat op digitale optische wijze aan wilt sluiten op de receiver en dat deze dan 5.1 geluid weer moet geven. Softrunner, had je ITNL zijn vraag wel goed gelezen? Optical Digital Input, of gewoon in het nederlands een optische digitale ingang op je receiver is hetgeen je nodig hebt om een Xbox Dolby Digital 5.1 geluid te laten weergeven. Vergeet niet dat je ook nog een advanced scart cable van microsoft nodig hebt en een toslink kabeltje, beiden kosten ongeveer 30 euro per stuk. Wanneer je een losse DVD speler hebt, kan het zijn dat je die ook aan wilt sluiten op je receiver door middel van een optische digitale verbinding. Je moet dan dus twee van die ingangen hebben. Wanneer je DVD echter gebruik maakt van de electrische digitale verbinding door middel van een coax kabeltje, dan heb je aan 1 optische en 1 electrische ingang genoeg. Nogmaals, leg duidelijk aan de verkoper uit wat je wilt hebben, dan komt het wel goed, hoop ik. Ik kan zelf natuurlijk geen 100% garantie geven dat de set die jij koopt absoluut gaat werken, maar een optische digitae ingang is wat je nodig hebt voor de Xbox. Nog iets, je TV moet wel over scart beschikken, want de advanced scart cable heeft ook alleen maar scart voor het beeld, en geen geel video stekkertje.
Waarom denk je dat? Dat ding heet een advanced AV pack (niet advanced scart cable). Er zitten ook gewoon rood/wit/gele tulp connectortjes op, kijk maar.