1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doom 3 @ Xbox

Discussie in 'Algemeen' gestart door starboard, 28 feb 2004.

  1. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het niet erg kamertje in kamertje uit zo hou je de spanning er in.
     
  2. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Doom 3

    Ik had bij Doom 3 geen andere gameplay verwacht. Het is doom zoals doom hoort te zijn, maar dan meer met een duistere sfeer. Ik kan me Doom met een andere soort gameplay niet eens voorstellen, er zijn genoeg andere shooters met diepere gameplay. Doom gaat om enge monsters, lekker knallen en goed gebruik van ammo en wapens maken. Ik had me Doom 3 precies voorgesteld zoals hij nu is. Heb hem dan op de pc, maar heb de xbox versie gezien en die ziet er erg goed uit, erg mooi voor de xbox. Heb voor de pc ook al de expansion gepre-orderd, wil zeker meer Doom 3, en natuurlijk de bouble barreld shotgun }:] . Doom is lekker lineair knallen met tussendoor boss fights of grote creeps. Kreeg hetzelfde gameplay gevoel als ik bij Quake II toendertijd had, beetje zelfde sfeertje. ID Software maakt altijd van dat soort shooters, dus een beetje fan van ID's shooters wist wat hij kon verwachten. En in Doom 3 zit zoveel detail, vooral ook als je net aankomt op de basis. De robotjes, de beeldschermen met volledige langdurige promotiefilmpes en interactieve computersystemen met soms zelfs een menu-interface die je ingame kan gebruiken zonder van je viewpoint op de monitor te veranderen. En later in de game, de hel die zich manifisteerd door de basis met organische tentacles en half-hell gaten e.d.. Erg sfeervol gedaan. Het is gewoon een oooh en aaah game met lekkere gameplay en sfeer. Je moet alleen niet een game zoals Half-Life 2 verwachten qua gameplaygevoel. Het is en blijft een ID shooter.
     
  3. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    De makers van doom zeggen zelf ook dat het gewoon gaat om wat lekker knallen. Moet een game dan altijd meesterlijk in elkaar zitten om er plezier aan te hebben? Zolang mensen er zich mee amuseren, wat de meeste duidelijk doen, is de game toch geslaagd?

    Hij komt uit op m'n verjaardag, is dit toeval? Probeerd god me wat duidelijk te maken? :9
     
  4. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Doom is KNALLEN! precies zoals de vorige delen. Ga ik vrijdag avond mn 5.1 setje lekker hard zetten en mezelf de stuipen opjagen, geeft goed gevoel! 8)
     
  5. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    uit de IGN review

    Wilt dat zeggen dat je dan met de Limited Edition split-screen co-op kan spelen? :d:d:d

    edit: Het gaat om doom 1 en 2 |:- Was vergeten dat die alleen bij de limited zaten.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2005
  6. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Wie heeft m al in de winkels gespot?
     
  7. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja? Je wordt constant doodgegooid met dezelfde schriktechnieken. Of er komt een monster plotseling door de deur of het plafond, of er staat er opeens één achter je. Dat is het eerste uurtje eng, maar no way dat je daarna nog schrikt.

    @humorke: tuurlijk hoeft niet iedere game meesterlijk in elkaar te zitten. Maar pretendeer dan ook niet een intense sfeer te hebben gecreeerd, terwijl er telkens van dezelfde paaar trucjes gebruikt gemaakt wordt.

    @robhimself: oh, omdat dat hun mening is mag ik niet 'zeiken'? Wat doe jij dan over míjn mening, smartass? |:-
     
  8. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeten er dan zoveel verschillende schrikeffecten zijn, tis geen Survival Horror game, tis een horror shooter. En soms zitten er verassende surprises in, zoals
    die imp in het begin die inneens dwars door een trappetje heen komt kruipen
    . Probeer maar eens heel veel verschillende schrikeffecten te bedenken, is best moeilijk. Natuurlijk word doom op een gegeven moment voorspelbaar, maar dat komt door ervaring met de game, en op verassingen voorbereiden is ook een tactiek en maakt het weer spannender omdat je dat gaat verwachten dat er een monster door een deur komt of uit een luchtschacht. En naarmate het spel vordert komen er steeds weer nieuwe vijanden en nieuwe uitdagingen. Het is een spel voor je reflexen, vooral als het naar het einde toe steeds drukker word in het mars complex en je meerdere soorten vijanden tegelijk voor je kiezen krijgt. Daarnaast vond ik het uitstapje naar de hell tussendoor ook afwisselend en best eng, de sfeer die daar hangt van pure evil en dan die grote scary hell knights die er rondlopen, was best scary en zenuwslopend voor me om door zo'n vreemde omgeving te lopen en elk moment iets kan opduiken in de ruïnes van de hel. En dan weer terug naar de mars basis... en ontdekken dat het echt tijd is geworden voor een grote huishoud beurt. Maarja... ik vind Doom 3 gewoon een erg mooie technische prestatie waarbij licht/schaduw, hitte effecten, details in de omgeving en ijzersterke sound en animatie gewoon erg opvallen. Je moet gewoon van het type gameplay houden denk ik.
     
  9. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zeg niks over jouw mening, alleen over het feit dat je andermans mening de grond in boort, omdat JIJ het er niet mee eens bent. Ik spreek jouw mening nergens tegen, tenzij je me kan aantonen dat ik dat wel deed. Dan sta ik gecorrigeerd.
    Maargoed, dat kan je niet dus onderwerp afgesloten en terug ontopic, smartass....
     
  10. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Herbal Essences heeft reclames van vrouwen dat klaarkomen terwijl ze die shampoo gebruiken. Dit noemen ze verkopen :9 Weinig mensen blijken er zich aan te storen en het spel verkoopt goed, ik respecteer je mening though, maar ik heb het spel nog niet gespeeld, alleen beelden en screens gezien, dus ik ga me niet uitspreken over het spel zelf, maar het lijkt me best cool.
    Baldurs Gate Dark Alliance II is ook enorm eentonig, en toch werd ik er samen met een vriend aan verslaafd, volgens mij werkt het op vele gamers gewoon verslavend, en binnen de mate, lijkt me dat niet slecht.
     
  11. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zal ik kiezen: Doom 3 of Splinter Cell CT ? Ik kan nu namelijk SC halen maar Doom 3 zit er ook aan te komen dus nu weet ik het niet meer ... :{
     
  12. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    De hell levels waren inderdaad behoorlijk indrukwekkend. Ik was alleen gewoon snel uitgekeken op de andere levels. Heel persoonlijk hoor, maar er is al zoveel beters op de markt, dat dit een gigantische stap terug is qua gameplay. Dan kan je het wel 'oldschool' ofzo noemen, maar dan moeten sommige levels niet een gangetje-kamer-kamer-gangetje aangelegenheid worden. Dat kan ook vermeden worden met behoud van die zenuwslopende spanning en de old school gameplayelementen.

    @robhimself: zeg ík dan dat je me tegenspreekt? :confused: Túúrlijk kraak ik hun mening af omdat ik het er niet mee eens ben. Of beter gezegd: ik kraak het gebrek aan logica af van de reviewer. Een saaie game een 8.6 geven omdat de graphics mooi zijn? Als daar niet eens iets op gezegd mag worden ('het is hun mening en daarom basta!!1'; wat mag dan nog wel?
     
  13. riez

    riez WAR is coming

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem al (niet de legale versie) en hij is echt wel vet. ik had hem een hele tijd gelede op de computer en dees is toch wel een beetje anders volgens mij. heb alleen nog maar het begin gespeeld dus veel kan ik er nog niet over zeggen.
     
  14. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk, je kan het wel. Je mening be-argumenteren. :) Vind je zelf ook niet dat het nu een stuk duidelijker is voor de mede forum gebruikers?

    Het is me blijkbaar gelukt om je argumenten naar buiten te krijgen zonder erom te vragen.

    Check het forum, ik heb dit vaker geflikt. Het is puur bedoeld om mensen aan te leren hun mening uit te leggen. Iets wat vaak niet gebeurd. Dit soort dingen kunnen andere mensen irriteren (zoals ik, een freelance reviewer).

    Als je het meteen duidelijk maakt, levert het 9 van de 10 keer goede discussie punten op...de bouwstenen van een succesvol forum! :)

    Het is me crystalclear wat je bedoeld met gebrek aan logica. Doe het voortaan dan meteen en excuses voor mijn botheid (leer ermee leven) ;)


    Je kan er niet veel over zeggen, maar je MAG er niks over zeggen, illegale pouper... Lees de regels.



    Morgen krijgt Eplaza m als het goed is binnen, voor de echte gamers reden om hem te halen en de warez poupers kunnen nog iets goedmaken op deze manier!

    Persoonlijk ga ik voor de Collector's/ Limited edition. Doom1 en 2 is voor mij pure nostalgie!! :D
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2005
  15. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet dus echt zeker weten chaos theory gaan halen he. is echt zow veel beter. graphics zijn in beide spellen even goed. maar gameplay van chaos theory is zow veel vetter. stuk meer gameplezier heb je daaraan, vooral de singleplayer is stukken beter. nog niet eens over de coop en multiplayer van choas theory gesproken.
     
  16. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt eraan, Doom 3 heeft meer actie (lees: domweg rondknallen) en SC:CT is nogal veel sluipen, 2 totaal verschillende spellen
     
  17. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij tegenwoordig erg tegen gaat staan is dat alles maar vernieuwend moet zijn. ID heeft met doom 3 de keuze gemaakt om van deel 3 eigenlijk deel 1 te maken zoals ze hem in 1993 al voor ogen hadden maar de techniek niet voor handen was. Daarom leunt het ook heel sterk op de gameplay van toen.

    Maar wat is er mis met die gameplay van toen helemaal niets. Het spel staat als een dijk het is spooky en heeft een supper sfeer en top geluid wat de speel ervring alleen maar ten goede komt. Waarom zou ik dan met een auto in een basis willen rijden. Dat is gewoon weg doom niet. Doom is doom en dat hebben ze in deel 3 gewoon zo gehouden.

    Als je naar games gaat kijken als CS dan is de gameplay ook niet vernieuwend maar nog steeds iedere dag spelen duizenden mensen die game. Waarom. Omdat het gewoon leuk is om te spelen. Wat wil je nog meer vernieuwen aan een schiet spel. Andere wapens nee. Als het maar goed speelt en als mensen er fun aan beleven.

    Ik zoek in een game ook niet echt vernieuwing als het mij maar het gvoel geeft dat ik lekker een spelletje heb gespeelt dan ben ik een happy man.
     
  18. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Advies vragen aan andere gamers over welke game je moet kiezen is altijd onzinnig, omdat wij zelf niet kunnen zeggen dat jij Doom 3 of Chaos Theory straks leuker gaat vinden. Dan moeten we eerst meer van je af weten feodor. Houd je van uitgebreide sluipspellen met wat langzamere gameplay en het masteren van de omgeving en sluipmogelijkheden. De mogelijkheid om die gameplay in 4 aparte missies co-operative te spelen met een vriend en je skills op xbox Live te laten zien?

    Of ben je een groot fan van van de oldskool Doom games en wil je weten hoe Doom 1 toendertijd had moeten zijn als ze de technologie hadden. Een spannende horror shooter die veel vergt van je reactievermogen en waar het masteren van wapens en ammo aan de orde is. lekker ouderwets knalwerk en af en toe in de zenuwen zitten naarmate de hell steeds meer binnen dringt in de mars basis en zowel geestelijk als organisch groeit. En de gehele game kan je (als je Live hebt) ook co-operative spelen met een vriend.

    Tis maar net waar je meer plezier uit haalt. Word je snel gefustreerd bij een game als Splinter Cell omdat je misschien toch minder geduld en gevoel voor tactiek hebt dan je dacht, of ben je snel uitgekeken op het knalwerk in donkere gangen en hell-ish omgevingen. De games zijn in graphics, sound en animatie allebei erg sterk (al vind ik Splinter Cell 3 misschien meer grafi-technish een mooiere game, vooral de models, moves en effecten).

    Dit is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen ;)
     
  19. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister Chaos Theorie gekocht, zekers te lijp! En vrijdag........ DOOMIII 8)
     
  20. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrijdag? Ik heb DOOM III - Limited Collector's Edition binnen, vandaag 06-04-2005 wel te verstaan... :D
     

Deel Deze Pagina