Doom 3 @ Xbox

Discussie in 'Algemeen' gestart door starboard, 28 feb 2004.

1. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Is helaas niet mogelijk.

2. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, jammer dan, het blijft iig leuk om te spelen!

3. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Fout! Dat was alleen de eerste chapter. De retail versie had 3 chapters en Ultimate Doom had er 4 :)

4. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Hee jongens. Hoeveel MP maps zitten er nou eigenlijk in?

5. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    5 mapos maar je moet dit spel niet als een multiplayer spel zien is meer singeplayer gericht..

6. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

en de single player is echt vers!!

7. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe komen die monsters dan op de aarde? Die zijn toch van Mars gekomen? Ik snap echt geen ene h*l van dit spel.

8. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

die monsters zijn niet op aarde. het speelt allemaal op mars af snap je. en die beesten komen op mars door een opening van de hel. dus die monsters komen niet uit mars

9. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik zat ook te denken om dit spel tegaan kopen maar wat is de Gemiddelde lengte van deze game? Hoelang hebben jullie der over gedaan. Want als een normale Halo speler het spel al uitspeelt in minder dan 10 uur dan koop ik hem niet...

10. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een tijdje geleden dat ik de single player van Doom 3 op de pc heb uitgespeeld, maar ik kan me nog herinneren, dat het best een lange game was, volgens mij zo'n 15 tot 20 uur de eerste keer. Maar dat verschilt per gamer en moeilijkheidsgraad natuurlijk, daarbij is de single player van de xbox versie iets aangepast en ik geloof ietsje korter, maar geen uur korter.

En Berrie, hoe kom je er om te beginnen bij dat Doom 3 op de aarde afspeeld? :confused:

Het speelt zich af op een UAC Basis op Mars. De UAC (Union Aerospace Corporation) is een enorme organisatie met een zo'n beetje oneindige geldbron, waardoor ze kunnen werken aan de meeste geavanceerde technologieën die je kan bedenken. Op de Mars Basis zijn ze vooral bezig met teleportatie technieken, onder leiding van dr. Betruger die zelf een "interessante" reden heeft om teleportatie toe te kunnen passen. De Mars basis is er eentje waar veel werknemers zich niet prettig voelen en er geruchten gaan over vreemde gebeurtenissen zoals roepende stemmen en dat er in de diepere gedeeltes van de basis onmenselijke wezens in de labs zijn gezien door de mensen die er toevallig in de buurt waren. Jij als de speler bent een marine die er op de basis voor moet zorgen dat de werknemers zich rustig houden en zo nodig geforceerd moet kalmeren als ze door de "werkdruk" en de duistere werkomgeving lastig gedrag gaan vertonen. Maar je eerste klus loopt niet volgens het boekje...

Ben nu zelf vollop de PC uitbreiding "Resurrection of Evil" aant spelen. Erg goede verlenging van Doom 3 met leuke nieuwe wapens, vijanden en gadgets, voel ook echt als een aanvulling, in plaats van een paar nieuwe leveltjes in elkaar geflanst om meer geld te verdienen. Leuke afwisseling in omgevingen en houd je op het puntje van je stoel. Blijf de gameplay van Doom 3 leuk vinden, heeft een soort verslaving, al is de gameplay nog zo simpel en veel minder diep dan bijvoorbeeld Half-Life 2, imps knallen met me "boomstick" blijft lekker voelen.

11. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het een beetje eentonig. Wel leuk voor een dagje maar niet voor een maandje of zo. Briljante graphics en co-op is heel vet. Het krijgt een 8 van mij.

12. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik echt niet tegen kan in deze game, is dat monsters nog steeds ergens achter een luikje staan te wachten, totdat dit ´spontaan´ open gaat. Sorry hoor, maar dit is één van de meest debiele dingen ooit bedacht in een game. 10 jaar terug pikte ik dat misschien, maar nu toch echt niet meer. En dat terwijl ze het op veel punten wél goed doen, zoals een monster dat tussen een stel buizen vandaan komt.

Het sfeertje trek ik wel, zeker in het begin, maar na verloop van tijd heb je dat óók wel weer gezien. Je schrikt gewoon niet meer zo snel omdat je al standaard achter je blijft kijken. Als dan ook in 90% van de gevallen er idd een monster achter je staat, blijft er weinig meer over van de spanning.

Als laatste punt moet ik toch even melden dat ik sommige monsters echt te belachelijk voor woorden vind, zoals de nieuwe versie van de Cacodemon, maar vooral de Commando/Chaingunner Zombie. Moet ik dáár bang van worden?

Kortom, de game is weer standaard id werk, veel aandacht aan de presentatie, maar de gameplay blijft weer eens achter. Neemt natuurlijk niet weg dat de game erg leuk is om te spelen, daar draait het uiteindelijk allemaal om, maar Doom 3 komt echt niet in de buurt van bv. Half-Life 2. Gelukkig komt die van de zomer óók naar de Xbox... :)

13. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik zit nu in het level monorail en ik moet weer in de deltalabs in zien te komen.

Ik ben met de trein geweest en dan krijg je zon cutscene en dan moet je de trap op klimmen.
    Als je gewoon je pad loopt dus 1e deur rechts en dan gewoon het pad volgen, dan kom je in een kamer met van die turrets.
    Hoe kom ik daar langs????

14. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    WTF!! Ik dacht dat ik co-op kon doen met een vriend kan dat niet :mad:.

15. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    jawel, maar dat moet dan wel via systemlink.

16. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ummm, waar je door zo'n metaaldetectorpoortje moet, zeg maar? die kant moet je eerst nog niet op, rechtdoor de hal zit nog een deur, daar moet je heenrennen en kun je de turret uitzetten!

17. Ultrabrain

Ultrabrain Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang duurt het ongeveer om dit spel uit te spelen? Iemand een idee?

18. 1 uur te makkelijk voor mij

19. Ultrabrain

Ultrabrain Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 uur?????
    Damn... nouja, keertje huren dan maar.

20. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt natuurlijk 10 uur want 1 uur is onmogelijk :). Of hij gebruikt level switch cheat.

Deel Deze Pagina