DOOM ETERNAL-UITBREIDING KOMT MORGEN UIT De nieuwe Doom Eternal-uitbreiding, The Ancient Gods, Part Two, verschijnt morgen op consoles en pc. Dat hebben Bethesda Softworks en id Software aangekondigd. Eerder deze week gingen er al geruchten dat de uitbreiding binnenkort uit zou komen, en id Software bracht ook al een teaser van de dlc uit. De "epische conclusie van Doom Slayer's saga" laat spelers zich een weg door de meest diepe krochten van de hel vechten om het uiteindelijk tegen de Dark Lord zelf op te nemen. "De ziel van het universum hangt er van af."
Zo te zien een waardige afsluiter voor DOOM: Eternal, al ligt de moeilijkheidsgraad in deze laatste dlc erg hoog voor sommigen.
Had ik al gezegd dat Doom Eternal teringdik is? Ik kan me oprecht geen shooter bedenken die in gameplay opzicht zo ontzettend goed en strak in elkaar zit. Alles werkt, continu strategic na moeten denken welke guns je gaat gebruiken, controls top ingeregeld, en blijven beuken. Voor sommigen is t allemaal too much, maar t is fantastisch als je eenmaal in de flow zit. Net DLC 2 afgerond, de game biedt samen met de DLC ook ziek veel uren qua gameplay. Game doet me ook erg denken aan die oldschool games ala Hexen e.d. Is voor mij gewoon de beste game van vorige gen (ok na God of War dan) Disagree, de game is echt aanzienlijk makkelijker als je gewoon weet wat je doet. De game dwingt je echt om strategisch om te gaan met je guns en arsenaal, anders overleef je t gewoon niet, je moet ook permanent blijven bewegen en scherp blijven. DLC 2 is wel makkelijker dan de eerste.
Dat zei ik ook niet. Ongetwijfeld is de dlc goed te doen wanneer het spelsysteem voor je clickt , maar ik zag een aantal berichten voorbij komen op verschillende fora waarbij de dlc als erg (te) lastig werd omschreven. YMMV
Ik zeg niet dat ik t niet eens ben met jou, maar met die mensen die dat aangeven Jezus altijd lekker discussieren met jou
Op fora lees je ook vaak genoeg dat Souls games ongelooflijk moeilijk zijn. Ze zijn moeilijk, maar ook dat is overdreven.
Heb jij jouw eerste Souls game uitgespeeld zonder hulp van internet? De combat is niet zo moeilijk als je een internetguide erbij houdt. Anders is het niet te doen. Het spel geeft de illusie dat je net als bij een andere RPG je eigen speelstijl kunt kiezen en een build maken. Wil je een boogschutter maken en ga je zo spelen? Kan niet, want pijlen doen amper schade als hoofdwapen. Wil je stats in luck doen omdat je denk dat je critical strikes kan doen? Luck is meestal zonde van de punten. Speel je een bepaalde Dark Souls en je wilt magiër worden? Vergeet het maar. Sommige spellen is magie heel zwak, andere overpowered. Crafting: Hoe kun je weten zonder guide dat je niet steeds sterkere wapens vindt, maar dat je een wapen moet zoeken dat je het hele spel wilt gebruiken. Hoe moet je weten waar je bepaalde materialen kunt vinden en welke upgrade paths er zijn? Het upgraden van je wapen is essentieel om het spel te kunnen verslaan, maar wordt amper uitgelegd. Onmogelijke bosses: Sommige bosses zijn onoverwinnelijk. Je moet dan net weten dat er ergens een ogenlijk onschuldige NPC is die je eerst moet vermoorden. Zo zijn er wel meer trucjes die je gek maken als je niet weet wat je moet doen.
Ja dat is zeker zo. Ik kan mij ook voorstellen dat gamers de moeilijkheidsgraad van Souls games beter begrijpen, omdat dit inmiddels een bekend fenomeen is. Maar Doom: Eternal is toch wat nieuws. ID is met Doom 2016 duidelijk een richting ingeslagen en heeft de deze gameplay stijl flink aangeschroefd in Eternal. Het is een heel nauwkeurige manier van shooting action, waarbij er minder ammo in het level ligt en je meer moet "verdienen" door tegenstanders op een specifieke manier te doden. Wanneer je dit "trucje" niet begrijpt wordt het al snel moeilijk. @Reckuuza: Maak je niet druk. Ik twijfel of de stijl van Doom: Eternal helemaal voor mij is weggelegd, maar het is zeker een mooie game. ID Software kent zijn shooter genre.
Door het enthousiasme van Reckkuuza wil ik toch ook eens met de Doom serie gaan beginnen. Ik wil beginnen met Doom 2016, alleen staat die dan weer niet op de GamePass. Eternal is toch een direct vervolg ?
Eternal is idd een vervolg maar story wise mis je weinig en daar draait t ook niet om. Eternal is wel imo een totaal andere game dan Doom 2016, de pacing is 1000x sneller en game heeft veel meer platformelementen wat soms letterlijk aanvoelt als first person super mario en daar moet je wel van houden. Doom 2016 is ook een prima shooter maar meer gericht op indoor en slowere gameplay.
Het moet haast wel dat Microsoft de game contractueel niet op Game Pass kan zetten, want hij staat wel op PS Now. Beetje jammer weer.
Ik zag dat Doom 2016 nu 10 Euro is. Misschien begin ik daar dan maar mee. Pak ik Eternal op als de next-gen upgrade uit is, alhoewel Eternal er nu al een stuk beter lijkt uit te zien dan Doom 2016. Inderdaad wel jammer dat 2016 niet gewoon op de GamePass staat.