1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Doom III: The Legacy 14 Juni uit!!!

Discussie in 'Games' gestart door xboxmaniaxx, 29 mei 2004.

1. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    5-6 Augustus in de UK en ongeveer 13 Augustus in Nederland, heb het net gelezen op gamer.nl .
    IS zeker alleen de PC versie? Best jammer al is dat zo, maar ja , koop ik wel videokaart + Doom 3 _O_ van mijn vakantie geld nu ik geen kart mag kopen :+
    Nu nog ff wachten op de reviews, want die zouden dan ook eerdaags moeten komen....

2. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    En dan nog de systeemeisen _0/ Ik denk niet dat dit iedereen heeft :eek:

Low-End:
    1.5GhzP4 or equivalent
    512MB Ram
    Geforce4 Ti 4800 or Radeon 9500

Mid-Range:
    2.4GhzP4 or equivalent
    1GB RAM
    Geforce5950 or Radeon 9800 Pro/XT

High_End: Aka Hardware that doesn't exist, but best guess anyway
    3.4GhzP4 or AMD equivalent
    2GB RAM
    GeForce 6800 Ultra or Radeon X800 XT PE.

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Aah eindelijk af, ik kan niet wachten tot ik hem heb :9
    Meteen effe m'n pc'tje afbeulen 8), laat Crytek maar lekker stikken met die klote Far Cry v1.2 patch met SM3.0 ondersteuning. Ik richt me wel lekker op Doom 3. En nu nog HL2....... ooit :{

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, 2GB RAM is zwaar overdreven denk ik, 1GB is ruim genoeg mits je 400 MHz hebt is er niks aan de hand.

Mensen met PC2100 (266 MHz) zullen wel 1,5 of zelfs 2 GHz nodig hebben omdat het geheugen simpelweg te langzaam is.

Vandaag ook een leuk artikeltje op tweakers.net: klik

Mijn specs zullen tussen de mid-range en de high-end in liggen:

AMD Athlon XP 3200+
    1024 MB PC3200 XMS Corsair (Ubersnel geheugen }:] }:] }:] )
    Sapphire 9800 Pro @ XT 440/400

Een een 1337 game dacht ik zo met die gfx! Maar HL-2 is beter :cool:

@Arjan 87 Mooi Systeempje 3 heb je! :)

Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  5. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    hmm mid_range lukt nog net :)

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Echt bizar als het 5 augustus uit moet komen en ze dan al die systeemeisen verwachten. 1GB ram is het hoogste wat ik gezien heb, laat staan 2 GB ram en kaarten die nog uit moeten komen. Verwachten ze dat we constant duizenden euro's ervoor te bestenden hebben en dat even uitgeven om een nieuwe game te kunnen spelen? Nee, Doom 3 ga ik niet aanraken, als is het alleen maar uit een vorm van protest.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gaat wel lukken denk ik met een:
    Intel P4 3.0ghz HT (800mhz fsb) Prescott
    1024 mb PC3200 Kingston HyperX
    Ik heb nu nog een 9800pro, maar binnenkort een andere.
    Nee, dat gaat makkelijk lukken.

8. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    pfff opschepper. Kom op zeg. echt dom van die mensen die altijd en overal met hun pc specs patsen

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Misschien logisch dat we het over systeem specs gaan hebben? _0/
    En Ananas knaap, er is een verschil tussen patsen en gewoon je systeem postem.

Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  10. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Er gaan geruchten dat HL2 er nog is voor eind juli, maar of dat waar is :confused:

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Voor zover ik weet word het september.

12. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    pff echt zuur, ik ga een nieuwe pc kopen met het nieuwste van het nieuwste, maarre dan kan ik over een jaar weer een nieuwe gaan kopen, heb gehoord dat die nieuwe unreal engine maar op minimale settings kan draaien op een goed systeem van nu (met x800 kaartje en 1 gig geheugen enzo)

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo snel gaat het idd tegenwoordig :'-(

Maar ik dacht dat games met de nieuwe Unreal engine pas in 2006/2007 kwamen :confused:

14. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    NEE! :)

15. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ze worden toch weer uitgesteld... beide... suf gedoe altijd. Men kan beter geen releasedata's neergooien.

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    True, 1024 MB RAM begint langzaam een "standaard" te worden zoals 512 MB (de meeste kant en klare PC's worden met 512 MB RAM geleverd).

De meeste moederborden hebben 3 DIMM slots, dit betekent dan maximaal 3 GB aan geheugen (dus 3 x een plankje van 1024 MB) maar omdat 1024 plankjes nog steeds schaars en veel te duur zijn gaan de meeste mensen voor 512 reepjes. Dit betekent dus dat al zouden die mensen 2 GB aan geheugen willen en kunnen aanschaffen, dan heb je nog steeds 4 slots nodig op je moederbord --> nieuw moederbord.

Het idee is vrij belachelijk dat je -voor de systeemeisen van een spelletje- steeds nieuwe hardware moet aanschaffen en in sommige gevallen (zoals deze) hele nieuwe moederborden en gigabytes aan geheugen. Pure uitmelkerij van de consument dus, jammer!

Huh? Als je het hebt over de Nvidia Geforce 6800 serie en de Ati X800 serie, nou die liggen al bijna 2 maanden in de winkels :)

Oplossing:

Simpel: investeren in betere (water)koeling en gaan overklokken. Zo heb ik bijvoorbeeld (en nee, Ananasman dit is geen patsen) mijn 9800 Pro naar een XT kunnen omtoveren waardoor mijn PC toch weer een stukje sneller is geworden maar ook weer heter >> koelen dus!

Maar daar gaat deze tread even niet over :)

Voor de duidelijkheid:

Game Newell heeft officieƫl aangekondigd dat HL-2 deze zomer uitkomt, waarnschijnlijk in September.

Bron: PC Gameplay nr. 101

Laatst bewerkt: 15 jul 2004
  17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad, de nieuwe Unreal Engine zou pas in 2006/2007 toegepast kunnen worden en die systeemeisen zijn helemaal mooi:

Zo zou je nodig hebben (voor full detail):
    • Een processor met heel veel rekenkracht
    • Een videokaart met 1024 MB aan videogeheugen
    • Veel geheugen

Alleen dat 2e is zeker; je zou in theorie een videokaart hebben met 1024 MB aan on-board videogeheugen 8) enne, die andere 2 eisen wordt ons bespaard (en die zullen niet mis zijn) :+

18. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Hoop dat men inziet dat de consument niet elk jaar een nieuwe pc gaat kopen van 3000 euro om het nieuwste van het nieuwste te hebben :mad:
    Ik heb schijt aan dat Quake en HalfLife. Ik vermaak me prima met Vice City (ja nog steeds) en andere leuke games waarvoor je een normale pc voor nodig hebt.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jouw systeem valt gewoon onder high-end hoor, de high-end specs die zijn opgegeven zijn vies overdreven ;). John Carmack had in een interview gezegd dat alle specs met opzet hoger worden opgegeven dan werkelijk nodig is, alleen omdat mensen dan niet gaan klagen dat ie niet loopt op hun P2 350MHz :+. Toch wel het Corsair geheugen met activiteits LED'jes er op :cool:Owja, alle Intel 865 & 875P mainboard hebben standaard 4 dimm sloten, vanwege dual channel en de adressering van max. 4GB die het chipset ondersteund. Het is de meerderheid van de AMD gebaseerde mainboards die 3 dimm sloten hebben.

Thanks ;), maar daar mogen we het niet over hebben ok?! Dat is dom weet je nog :+.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik zeg het klein:
    ik heb hem gespeeld en hij speelde erg vloeiend op P4 2,4 met GF TI 4200

dus dat zit wel wat beter qua specs
    maar doom 3 ga ik niet kopen
    waarom?
    omdat ik het zat wordt dat ontwikkelaars het ZO lang uitstellen, hij werd eerst in januari/febuari verwacht en hij komt pas augustus/september uit.
    dus als protest koop ik hem niet. punt uit voor mij
    Edit: waarom zou ik dan HL 2 kopen? omdat ik al een kans heb gehad om het uit te checken en dat beviel me enorm, dan nog counterstrike 2 en je heb een enorm goede game. O-)

Deel Deze Pagina