True, 1024 MB RAM begint langzaam een "standaard" te worden zoals 512 MB (de meeste kant en klare PC's worden met 512 MB RAM geleverd).
De meeste moederborden hebben 3 DIMM slots, dit betekent dan maximaal 3 GB aan geheugen (dus 3 x een plankje van 1024 MB) maar omdat 1024 plankjes nog steeds schaars en veel te duur zijn gaan de meeste mensen voor 512 reepjes. Dit betekent dus dat al zouden die mensen 2 GB aan geheugen willen en kunnen aanschaffen, dan heb je nog steeds 4 slots nodig op je moederbord --> nieuw moederbord.
Het idee is vrij belachelijk dat je -voor de systeemeisen van een spelletje- steeds nieuwe hardware moet aanschaffen en in sommige gevallen (zoals deze) hele nieuwe moederborden en gigabytes aan geheugen. Pure uitmelkerij van de consument dus, jammer!
Huh? Als je het hebt over de Nvidia Geforce 6800 serie en de Ati X800 serie, nou die liggen al bijna 2 maanden in de winkels
Oplossing:
Simpel: investeren in betere (water)koeling en gaan overklokken. Zo heb ik bijvoorbeeld (en nee, Ananasman dit is geen patsen) mijn 9800 Pro naar een XT kunnen omtoveren waardoor mijn PC toch weer een stukje sneller is geworden maar ook weer heter >> koelen dus!
Maar daar gaat deze tread even niet over
Voor de duidelijkheid:
Game Newell heeft officieƫl aangekondigd dat HL-2 deze zomer uitkomt, waarnschijnlijk in September.
Bron: PC Gameplay nr. 101
Laatst bewerkt: 15 jul 2004