ik heb het probleem dat ik geen geluid hoor in de game. waar kan dat aan liggen? EDIT: probleem verholpen *)
Ik ben een enorme noob: Heeft het veel effect zo'n nieuwe driver? Mijn PC loopt er ineens erg traag door en heb heel erg last van randjes ineens. Net had ik daar geen last van.
Op je bureaublad: rechtermuisknop, eigenschappen, instellingen en daar zou onder "beeldscherm": 1. (of 2.) je grafische kaart moeten staan. Een driver kan veel effect hebben, hangt er vanaf welke grafische kaart je hebt en voor welk game. Om de randjes weg te doen (als je de randjes in games bedoeld tenminste), moet je de resolutie verhogen of AA aanzetten. Voor de mensen die op een demo wachten: volgende week zou de demo moeten komen die je dan 2 of 3 uur speelplezier geeft. Voor de mensen die Doom³ al hebben uitgespeeld en bidden voor meer: er komen zeer waarschijnlijk expasion packs uit. Bron: Gamers Hell/CNN
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik heb een Ati 9800 pro. Nadat ik die driver had geïnstalleerd, is er geen verschil te zien. Ik heb deze specificaties: Intel pentium 4 3.0 ghz 512 MB RAM Ati radeon 9800 Pro Ik kan het spel spelen op HIGH maar ultra zou toch ook moeten? Dit is de laatste generatie PC!
Ultra mode wordt wat lastig. Deze mode kan je goed draaien als: Je een 256MB videokaart hebt, en minimaal 1GB geheugen, of straks een 512MB videokaart koopt. In de Ultra mode wordt er niets meer gecomprimeerd aan lichten/schaduwen/patronen e.d. Dus kwakt ie een ruwe +500MB aan data in je videogeheugen. Jouw videokaart heeft 128MB geheugen, dus blijft er nog zo'n 372MB over. Deze 372MB probeerd Doom3 dan in het interne geheugen te laden. In jouw situatie (512MB) is dat vrijwel helemaal in gebruik. Dus schakeld ie over naar het virtuele geheugen, ofwel op je hardeschijf. Aangezien de hardeschijf één van de langzaamste onderdelen is van de PC, krijg je dus flinke stotteringen tijdens het spelen. Ik kan op een 9800 Pro probleemloos spelen in 1024x768 op medium. Af en toe in combat wel last van een kleine framedrop. Een 3,0GHz is niet echt meer een nieuwe generatie. Het is een rete populaire configuratie momenteel, hoofdzakelijk vanwege de prijs. Maar inmiddels zijn er alweer zat nieuwere generaties aan komen waaien.
Kzal straks ff vertellen hoe hij op mijn systeem draait, hoe kan je je fps showen? P4 3.2ghz HT Prescott 1024mb ddr-ram (2x 512mb) 9800pro 256mb naar xt bios geflashed 160gb sata HD Creative Audigy 2 zs
Blegh eng spel, niet echt iets voor mij, veel te donker autodetect dinges stelde alles in op high, resolutie van 1024x68 gekozen, loopt perfect. FPS nog niet gechecked.
Wat is een goede fps? Mijn fps is in normale toestand (dus alleen lopen en niet in gevecht enzo) 60 á 61 fps. Zodra ik een deur open (en weer in een nieuwe ruimte kom) daalt hij even naar 30 fps. Ik vind Doom III eigenlijk een beetje eentonig worden... Hebben jullie dit ook? Het is dat het spel er mooi uitziet, anders had ik het niet verder gespeeld.
Volgens de makers is een videokaart/systeem goed als je een minimale framerate van 45fps hebt. Nee ik vind hem niet eentonig tot nu toe, ik speel elke dag een leveltje of twee, voor die rotte €60,- wil ik hem niet binnen één dag uitspelen