1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Doom III: The Legacy 14 Juni uit!!!

Discussie in 'Games' gestart door xboxmaniaxx, 29 mei 2004.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Systeem eisen vind ik idd dan wel meevallen. Ok, om het optimaal te moeten spelen moet je een enorm systeempje hebben, maar de minimum en gemiddelde systeem eisen vind ik wel redelijk te doen. Dat is bij de meeste games tegenwoordig zo.

2. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ongelofelijk eigenlijk als je de specs ziet tov wat de Xbox in huis heeft. Ok, de Xbox versie komt niet eens in de buurt van de PC versie, maar bij consoles persen developers echt alle kracht uit het machientje. Bij PC games denken ze dat iedereen toch wel weer upgrade dus doen ze (naar mijn idee) niet echt hun best om alle kracht van de PC te benutten.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Far Cry benut alle kracht van de Radeon 9800 Pro. Doom³, HL², Stalker,... zullen dat ook doen. Binnekort zal de Unreal Engine 3 de volle kracht van de Geforce 6800 Ultra/Raeon X800 XT volledig benutten (misschien zelfs die van de NV50/R500 :eek:).

Het lijkt erop dat developers de kaarten niet volledig benutten maar dat is gewoon omdat er ieder half jaar (tegenwoordig is dat langer) een beter grafische kaart uit komt. Een nieuwe console komt om de 5 jaar (tegenwoordig is dat korter) uit.

Bij grafische kaarten moet je imo altijd een generatie overslagen: wie nu een Geforce FX 5700(5800 misschien een uitzondering)/Radeon 9500 of hoger heeft kan de Geforce 6800/Radeon X800 reeks links laten liggen en sparen voor de volgende generatie.

Laatst bewerkt: 20 jul 2004
  4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De eerste officiele Doom3 benchmarks zijn beschikbaar :cool:

Testsyteem:

Dell PC, P4 3,2GHz, 2GB DDR 400MHz, Intel 875P mainboard.
    De volgende videokaarten zijn getest: Ati Radeon x800 Pro/XT-PE, nVidia GeForce 6800 GT/Ultra, Radeon 9800 XT en de GeForce FX 5950 Ultra.

bron: [H]ard|OCP

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kijk, daar zatten we op te wachten!! :9
    Thanks voor de info Arjan84!!!

Nou nog de benchmarks van Half Life 2.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    over het algemeen presteerd ie beter op een nvidia :{

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat noemt men met een mooi woord: 'nVidia Dollars' :cool:
    Maar dan nog, dit zou dan het eerste spel zijn met het nVidia logo achterop het doosje, dat ook daadwerkelijk goed loopt op een nVidia kaart 8). Ben benieuwd hoeveel patches deze game gaat krijgen?!

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    BF:Vietnam loopt ook beter op Nvidia kaarten.

Btw, Doom³ is zeer goed op Nvidia kaarten omdat de Geforce zeer goed presteert in OpenGL en laat Doom³ nou juist OpenGL zijn. ATi presteert daar tegenover dan weer zeer goed in D3D (HL² is het bekenste voorbeeld) maar ik moet zeggen dat de 6800 reeks van Nvidia toch ook goed presteert in D3D (ongeveer even goed als de X800 reeks). Dus het verschil tussen Nvidia en ATi zal bij HL² niet zo groot worden als bij Doom³ (wie weet presteert Nvidia ook het beste in HL², wat een zeer groot minpunt voor ATi zal zijn).

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    1 ik ben nu ook aan het shoppen voor een nieuwe pc. Maar waar komt het nou op neer bij deze kaarten. Welke is echt gewoon goed en snel, kun je doom hl2 en misschien wel nog snellere games mee spelen en heeft een goede prijs kwaliteit verhouding?? Dat die ultra de allersnelste is snap ik...maar volgensmij ook onevenredig veel duurder (ben absoluut geen kenner, maar dat gok ik als ik die prijzen zie..)

2 Ik vind het raar dat bij bijv paradigit.nl sommige 256 mb 3d kaarten minder duur zijn dan die van 128. Ik dacht dat het aantal mb's het belangrijkste is, of heb ik dat fout. Waar moet ik bij kopen dus kortom op letten en waarom zodat ik weer een paar jaartjes verder kan.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    1. De grafische kaart die momenteel de beste prestatie voor zijn geld geeft is de Geforce 6800 GT (waarvan je bijna elke kaart kan overclocken tot Ultra speeds of hoger) (Leadtek is het beste door hun kopere cooler. Maar als je per sé een ATi kaart wilt is de Radeon X800 Pro het beste (Asus het beste merk door hun betere cooler).

2. Bij de high-end kaarten is het geheugen van de 256MB modellen hoger geclockt dan de 128MB modellen. Bij de mid- en low-end modellen is het geheugen van de 256MB modellen lager geclocked dan de 128MB modellen wat dan ook een slechtere prestatie geeft dan de 128MB modellen.

3. Aangezien dit een topic is over Doom³ kan je verdere vragen over je nieuwe pc in dit topic vragen.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
  12. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Voor Doom 3 heb je nogal een systeem nodig al wil je de game een beetje fatsoenlijk kunnen laten spelen. Dit is ook één van de redenen dat ik een console heb gekocht. Op de PC moet je je PC aanpassen aan de spellen. Op een console moet de game zich aanpassen aan de console. En natuurlijk kan de PC mooiere graphics voortbrengen maar dan moet je wel het juiste systeem hebben. De xbox levert daarentegen voor een mooie prijs goede graphics. Ik ben niet ontevreden:).

De game kwam trouwens 5 Augustus uit op de PC?? Willen degene die hem kopen hun indrukken posten. Een soort previeuw van jullie:). Dan weet ik wat ik kan verwachten op 24 September wanneer de game uitkomt op de xbox.

Laatst bewerkt: 29 jul 2004
  13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Wat voor kaart heb je eigenlijk minimimaal nodig om hem te kunnen checken? Las net trouwens dat mensen hem al massaal aan het downloaden zijn.Is hij in Amerika al gereleased of wat?

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Een Geforce 4 MX 440.
    Kijk op die site die wouter xbox heeft gegeven (3de reply boven mij) voor benchmarks.

Sommige mensen in Amerika hebben de game al.

15. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik stelde de vraag ook op een ander forum en dit was het antwoord dat ik kreeg
    /edit
    pic van die site van wouter
    Geforce 3

Laatst bewerkt: 1 aug 2004
  16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is eigenlijk het officiële minimum, maar als een moeite doet om op die site te kijken dan staat er:
    Daaronder staan benchmarks van de Geforce 4 MX 440 64MB.

17. mars15

mars15 Guest

3 cds hmm heb hem ook bijna via via

18. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen zal ik mijn bevindingen eens posten met een paar screens erbij :)

19. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 'm vanavond zitten spelen.
    De game bestaat uit 3 cd's.

Standaard is de resolutie ingesteld op 400/600 maar het draait niet onaardig op mijn 3 gig pentium,radeon 9800 pro op 800/600 pixels al gaat het hier en daar dan wel eventjes stotteren.
    Ik heb de detail op hoog ingesteld maar ik denk dat die wel een tandje terug zal moeten voor een soepele view.

Enfin, ik ga weer verder spelen. :D

20. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Volgende week heb ik ook wel dit spel, op dvd schijfje voor paar euro ;)
    (zoals alle PC games)
    Denk dat het wel lekker speelt op mijn amd xp athlon en GeForce 4 Titanium en 512 ram.

Deel Deze Pagina