Far Cry is een totaal andere game dan DOOM III. Die technology in DOOM III is helemaal niet mogelijk op die schaal die er in Far Cry gebruikt wordt. Volgens de paar developers die ik ken is Far Cry op technologisch niveau vele malen ingewikkelder en indrukwekkender dan DOOM III. Alhoewel DOOM III ook indrukwekkend is natuurlijk. Hebben jullie S.T.A.L.K.E.R wel eens gezien? Also coming to a beloved Xbox bear you. http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=1980
Ik ben (nog steeds) geabonneerd op 'PCGameplay' Uw tekst is een samenvatting van wat in dat magazine staat in het decembernummer. Niet dat ik dat erg vind, integendeel, je kan niet elk boekje lezen dus ik vind het goed dat je die informatie deelt met anderen, maar je zou niet mogen zeggen dat jij nu diegene bent die weet hoe de gameplay zal zijn... (Dat is een beetje stelen)
jah zo te zien wordt daar ook gebruik gemaakt van d lighting en dan valt SC weer een beetje in t niet, met zulke gfx en open velden
23 replies in 24 uur... Op z'n UT2k3's: H O L Y S H I T ! Let's see. Nou Duke Nukem Forever wordt al 5 jaar lang met de Unreal engine ontwikkeld dus weinig kans dat ze nog een aantal jaren gaan besteden aan het converten van een game naar een gloednieuwe engine. Far Cry maakt het mogelijk een paar kilometer met een scope te zoomen en daar een eiland aan de andere kant van een stuk water vol met gedetailleerde wildlife en NPC's die allemaal hun eigen ding doen. Dit combineren met de DOOM III engine kan voor de komende aantal jaren niet gerealiseerd worden met zo'n heftige engine als die van id, in tegenstelling tot de Far Cry engine. Enygm, je hebt gelijk ik heb veel van mijn info uit het decembernummer van PC Gameplay. Maar het feit dat ik iets over de gameplay heb gelezen in een blad betekent dat ik weet hoe het in elkaar steekt volgens dat blad. Stelen zou ik het niet noemen, kun jij anders bewijzen dat PC Gameplay deze informatie direct van id Software heeft kunnen verkrijgen en niet gewoon uit een Amerikaans of Engels blad die een exclusieve interview heeft weten te regelen. Dit soort grapjes komt zo vaak voor in de games bladen.
Duke werd eerst op de Quake 2 engine gemaakt, is daarna (2 jaar geleden) geswitched naar unrealtech. Recentelijk hebben ze dat weer geconvert naar de nieuwste unrealtech. Het combineren van Far Cry en DOOM III is zinloos. Zoals ik al zei is het een totaal ander genre. Als jij pikzwarte schaduwen en creepy sfeer wilt in nauwe omgevingen, tuurlijk neem de DOOM III engine. Wil jij gedetailleerde buitenomgevingen zoals in Far Cry dan heb je helemaal niks aan DOOM III technologie. Het is appels met peren vergelijken. Voorbeeld: In DOOM III zijn er misschien 10.000 polygonen op het scherm per frame. In Far Cry loopt dit aantal op tot 100.00 of meer. Halo-Style. Beide engines zijn voor hun verschillende doelen het ultieme wat er op het moment bestaat, geeneen is opzichzelf de ultieme engine. Ik ben nieuwschierig naar de Halo 2 engine, die dus wel de twee soorten moet gaan combineren. Waarschijnlijk gewoon met een andere buitenlevel engine dan een binnenlevel engine.
Ik weet inderdaad niet of PCGameplay zijn info rechtstreeks van ID heeft, maar zoals ik reeds zei: "Ik vind het niet erg hoor" No Offence Binnenkort loopt mijn abonnement trouwens af, dus dan zal ik dankbaar zijn voor zulke info hoor
Of Doom3 nu naar de Xbox komt weten we ondertussen al zeker van Carmack zelf. Hij wil wel éérst de PC versie afwerken waardoor de Xbox versie wel eens een ver stuk in 2004 zal uitkomen. De Xbox versie zal natuurlijk veel minder zijn dan de PC versie maar denk ééns aan Quake2 op de originele PS.Met 2MB ram (als ik mij niet vergis) was dat toch een knappe prestatie. Gelukkig zal Doom3 op Xbox niet zo'n lego doos worden als Q2 op de PS. Het zal volgens mij best wel te pruimen zijn. Farcry en vooral S.T.A.L.K.E.R. maken gebruik van grote buitenlevels en totaal niet te vergelijken met de Doom3 engine. Doom3 zal volgens mij ook een TechDemo worden met veel betere games van bedrijven die de engine beter gaan bewerken. Ze gaan dan ook veel extra tijd kunnen spenderen wat niet het geval is bij Carmack.Als hij met buitenlevels en MP optie's moet beginnen mogen we nog 2 jaar wachten op Doom3. De kleine claustrofobische levels met Dolby 5.1 gaan rulen en de speelduur is niet van belang.Kijk eens naar Devil me cry en Onimusha op de PS2,elk goed voor 10 uur gameplay. Ik denk wel dat ik Doom3 zal spelen op PC want tegen einde 2003 zal er een nieuwe P5 met Gforce FX onder mijn bureau staan.
Zijn er dan al plannen voor de p5 op de markt te laten komen, heb er nog niks over gehoord. Maar Carmack had gezegd dat doomIII op de xbox hetzelfde zou uitzien als op de pc zonder de graphics hoeven terug te schroeven. Nou in 2004 mogen we kijken hoe hard hij ons genaaid heeft met die uitspraak.
eerlijk gezegd kan mij die doom nie zoveel schelen. ik zit altijd eerder te wachten op duke nukem forever. maarja of die nog een keer uitkomt ???
Ja de PV is al aangekondigt. Ik denk niet dat Doom 3 er het zelfde uit zal zien op de xbox als de pc want de PC gebruikt 90 embee alleen al aan COMPRESSED textures dus kan het er nooit zo goed op de xbox uitzien dan op de PC.
Dat geheugen raak je denk ik veelal kwijt aan ingewikkeldere animaties en adere geheugenvretende dingen. Wat die textures betreft, die zijn praktisch allemaal hetzelfde of een paar kleuren... Ik denk dat hij eerder andere dingen veranderd om geheugen te besparen. Xbox heeft 256 MB vrij voor gecomprimeerde textures (4x compressie) Natuurlijk - alle andere geheugensdingessen.
het komt er sowieso goed uit te zien, een ge-force3 kan toch aardig wat produceren, en dat geheugen wordt alleen voor het gamen gebruikt dat scheelt heel wat
De geforce op de Xbox heeft alles twee keer zo veel rekenkracht als de normale geforce 3, kortom ruwweg 2x zo snel.
ja? GeForce3 Ti 500 Graphics Core: 256-bit Memory Interface: 128-bit DDR Fill Rate 3,84 AA Samples/Sec Operations per Second: 960 Billion Memory Bandwidth: 8,0 GB/Sec NV2A Graphics Core: 256-Bit Memory Interface: 128-bit DDR Fill Rate 4,8 AA Samples/Sec(2 Textures) Operations per Second: ??? Memory bandwidth: 6,4 GB/Sec Tis niet veel maar het cker niet 2 keer zo veel van alles, integendeel. Ik geloof wel dat de Xbox veel beter Graphics er uit kan poepen want het is natuurlijk altijd dezelfde hardware en unified Ram.