Downloaden, duizenden dollars boetes

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 11 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het jullie niet ontgaan, maar in Amerika zijn ze nu dus echt bezig om mensen die liedjes downloaden flink te straffen. De mensen die meer als 1000 liedjes delen worden voor de rechter gesleept. De boete kan oplopen tot 10 duizenden dollars PER liedje!!!! Waarschijnlijk zullen ze dit hier ook uit gaan proberen. Alleen wat ze in Amerika doen zal hier misschien niet zo makkelijk gaan, want: Providers geven de persoonsgegevens hier niet zo snel weg, omdat in strijd is met de privacy-wet.
    Opzich ik denk hier over, terecht eigenlijk, ik doe het zelf ook hoor daar niet van. Maar zet ze snel weg op een andere schijf, zo zien ze niet meer dat ik dat gedaan heb, ze kunnen niet meer uploaden. Maar wat vinden jullie nou van z'n soort acties.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Serieuze discussies horen in ASEL thuis. En aangezien dit een serieuze thread poogt te zijn, gaat deze ook naar ASEL.

3. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    als je gewoon zorgt dat je onder 500 mp3 s blijft dan ben je veilig zeg maar

4. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft overal onduidelijk wie ze nu achtervolgen. De aanbieders en de downloaders worden in elke media doorelkaar gehaald....terwijl de directe bronnen het over de AANBIEDERS hebben....

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wist niet eens dat ze dit in amerika deden

6. Toskai-Mir

Toskai-Mir The tsudachi saver

Leuk Bevonden:
    0
    oud nieuws..........

7. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    het is wel extreem maar er is een alternatief je moet dan alles wissen van je pc en zeggen dat je het nooit weer doet
    je doet het dus zo
    je brand alles op cd en gaat alles verder wissen dan ga je dan bijv in de weet ik veel bieb down loaden en kunnen ze je nooit pakken

8. jayroon

jayroon A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Gegeven de juridsche structuur in Nederland/Europa zal dat hier niet zo snel gebeuren!

Onderzoek heeft wel aangetoont dat als er inderdaad zware straffen op het downloaden van muziek staat, dat jeudige filesharers drastisch geremt zouden kunnen worden!

Source: Forrester.com

Laatst bewerkt: 11 sep 2003
  9. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    ik share mn gedownloade muziek gewoon niet :D

10. Silentdutchie

Silentdutchie Full time gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is dat ook wel de bedoeling...

11. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    wat een onzin, hoe kan iemand nou 10000 * 1000 = 10 miljoen dollar ophoesten. waar anders dan in amerika

12. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    niet, nu zijn ze er daadwerkelijk mee begonnen. Het stond al een tijd geleden vast dat ze het gingen doen ja, maar nu is het dus ook aan de gang

13. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik las ergens dat ze een 12 jarig meisje hadden opgepakt.

Maar je mag wel een geweer kopen op je 12e!

14. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Muziekindustrie begint momenteel ook in te zien dat ze het misschien niet gaan winnen.
    Ze willen nu een schikking voorstellen aan de downloadres dat als ze zwart op wit beloven het niet meer te doen, dan zullen ze niet vervolgd worden.

15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben een egoist, ik deel niet... :cool:

16. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben een egoist ik download geen liedjes...iik koop ze netjs in de winkel zoals het hoort

17. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Mis ik nou iets, is het raar dat mensen gestraft worden omdat ze iets illegaals doen?

Terecht zou ik zeggen, ik vind het af en toe vrij vervelend dat downloaden en dus sharen van muziek. Bijv laatst had ik de nieuwe Sensation Black Cd gekocht, ik op school vertellen. Zegt er een, ohw ja die heb ik gister ook ff snel gedownload; zeg maar dag tegen mijn goede bui dan.

18. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik download ook veel muziek, maar moet zeggen dat wanneer ik een cd koop, dat ik er dan vééél meer van geniet dan wanneer ik er eentje vlug heb gedownload en op cd gezet.

Komt waarschijnlijk omdat ik er zelf voor heb gewerkt enzo, maar ik koop zowieso nooit vaak cd's (downloaden ook niet).

En ik share lekker niet, dus ben wel veilig, met Kazaa Lite K++ heb je toch altijd een participation level van 1000, dus maakt het niks uit. Maar als er niemand gaat sharen, valt er niks te downloaden.

We zien wel hoe het loopt :cool:

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Als deze actie doorgang vindt, dan denk ik dat de hele muziekindustrie qua één soort gebruikers een grote fout maken. Ik download muziek om in contact te komen met nieuwe bands: bevalt het me niet, dan delete ik de muziek (waarom iets bewaren wat je toch niet meer zal luisteren). Bevalt het me echter wel, dan bewaar ik de tracks en haal ik de cd.

Als dit tot gevolg heeft dat ik (bij wijze van natuurlijk) miljoenen dollars moet betalen, dan klopt er iets niet IMO. Ik denk dat de muziekindustrie, door sharing programma's te negeren, op deze wijze een potentiele geldbron laten schieten. Ik heb namelijk nog nooit zoveel cd's gekocht sinds ik Kazaa op mijn pc heb.

Maarja, je hebt natuurlijk aan de andere kant natuurlijk de misbruikers en probeer die maar eens te onderscheiden van de (IMO dan) correcte gebruikers.

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Vergeet overigens niet dat MP3's vaak veel slechter klinken dan een CD. Dat hoor je misschien niet op een kleine PC speakers maar op een redelijke audioset hoor je het direct.

Als iemand hard gewerkt heeft aan een CD vind ik dat daar ook best voor betaald mag worden. ik download zelf ook muziek, bijvoorbeeld als ik nieuwsgierig ben naar een bepaald nummer. Maar ik vind het eigenlijk wel terecht dat ze piraterij aaanpakken, gled ook voor films en dergelijke.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina