1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(Downloaden)Gepakt, wat nu?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door M_Master, 29 sep 2003.

  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kreeg vandaag een bericht van Zonnet dat ik illegale bestanden op mijn computer heb staan en dat er een kans is dat het nader onderzocht wordt. Mijn vraag is of iemand ook dit bericht gehad heeft en of ik me zorgen moet gaan maken.

    Ik heb namelijk verschillende illegale bestanden erop staan zoals Photoshop, Fireworks en Flash, maar die programma's heb ik nodig voor school, ik betaal namelijk liever geen 900 euro voor Photoshop en andere programma's.

    Ik weet dat de boetes in Amerika heel erg hoog zijn en ik zou graag willen weten hoe dat in Nederland zit. Ik zou ook graag willen weten of een firewall hiertegen helpt. Ik had namelijk de standaard winxp firewall tijdelijk uit staan.

    Ik download helemaal niet veel en ben ook geen veelvoudige verspreider van illegale bestanden. Ik dacht dat ze alleen de grote verspreiders van illegale bestanden aan gingen pakken?:'-(
     
  2. nielzo

    nielzo Guest

    Uit je shared folder halen!
     
  3. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Is dat dan de enige map waarin ze kijken? En bedoel je My Shared Folder van Kazaa of een gedeelde netwerk map?
     
  4. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    kdenk dat als je alleen dze bestanmden hebt en neit veel download je geen zorgenm hoeft te maken maar je kan altijd even bellen ofzow waarom ze nu echt dat mailtjhu hebben gestuurd of er ook wat achter zit en waarom...mja kep geen mailtjuh gehad en heb waarschijnlijk veel meer illegaal spukl om mun pc staan


    /Mod DarkwingDuck: Let alsjeblieft eens wat beter op je spelling, kap eens met die breezahtaal en kijk je posts eerst ff na op typfouten voordat je post, dit ziet er namelijk niet uit.


    En kort je signature eens in...
     
  5. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm. Als ik jou was zou ik de bestanden verwijderen. En al je kopietjes rond de computer verbergen/weggooien. ik zou het onzekere voor het onzekere nemen! Als ik hier zo kijk bij mijn computer, zie ik ok alleen maar kopietjes. En op de pc staan er veel. hehe, ben nog niet gepakt :D
     
  6. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Het was geen mailtje, maar een nieuw browser venster wat opende toen ik naar zonnet.nl ging. Bedankt voor de tips! :)
     
  7. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    whaha SplinterX.. jogie tog..! ja nee alsof jij wat illegaals hebt...:p neeh maar ik zou alles ff branden en ut dr af halen voor als ze komen, en als ze lekker vrolijk weg zijn dan zet jij dur alles er weer op:D
     
  8. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    ze kunnen je niks maken....recht op privacy weet je nog?
     
  9. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat klopt, maar aangezien het bericht van zonnet zelf kwam begin ik hier aan te twijfelen. Ik neem aan dat ze in alle mappen kunnen kijken en niet alleen in my shared folder?
     
  10. nielzo

    nielzo Guest

    Je kan ook gewoon een super norton firewall kopen zodat ze niet meer op je comp kunnen kijken en ook soms alles uit je shared folder van je kazaa halen want andere mensen kunnen daar makkelijk bijkomen.
     
  11. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    hou je mond jpoh apuh xboxgangsta mijn pc betsaat uit illegaal stuff zon beetjuh hahaha ga jij maar lekker dvdtjuhs kijken op je xbox danzij mij haha
     
  12. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    een pop-up?
    Dan is het waarschijnlijk een grapje, of het was in het algemeen gericht.

    Maar als het echt was: computer formatteren.
     
  13. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou het zeer op prijs stellen als je gewoon normaal ABN typt.;)
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Daar dacht ik ook aan, volgens mij gaan ze nooit iedereens huis af en computer onderzoeken omdat er illegaal spul op staat. Hoe weten zij immers dat het illegaal is, software en inet staat los van elkaar (niet in alle gevallen). En mocht het geen reclame pop up zijn ofzo, en ze komen langs dan vraag je eerst wie het zijn en mochten ze zeggenL we zijn van zonnet we komen uw computer inspecteren zeg je gewoon dat deze net voor reperatie is weggebracht. Mochten ze doordringen dan kan je nog zeggen dat je backups van originele spul hebt, zonder dat ze jouw recht hebben om aankoop bewijzen verplicht te laten tonen. Zover mn gedachten gaan.

    Maar mij lijkt het erg stug dat ze langskomen. En anders zou je hun kunnen aanklagen wegens privacy beleid omdat ze ongevraagd informatie van je computer en hard disc halen.
     
  15. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij voor bestanden op je computer hebt heeft Zonnet helemaal geen fuck over te zeggen, wat zou kunnen zijn gebeurd is dat je IP adres is getraceerd door BREIN toen je via Kazaa aan het downloaden, die dat vervolgens door hebben gegeven aan Zonnet.
    Dus ik zal voorlopig maar uitkijken met het downloaden via Kazaa, maar de bestanden die je nu op je pc hebt staan hebben zij echt niets mee te maken hoor, maak je maar niet druk.
     
  16. TheGreatMo

    TheGreatMo www.thegreatmo.tk

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Fortmatteren heeft dan echt geen zin. Zelfs dan kunnen ze het nog van je harde schijf af halen.... :) Dat is het probleem. Je kan je hier niet echt tegen beschermen :mad:.
     
  17. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    KOM MAAR TERUG MET EEN HUISZOEKINGSBEVEL! }:]
     
  18. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt Bonez, Ik vindt het trouwens ook raar dat ze niet gewoon een mailtje hebben gestuurd. Dit hadden ze namelijk ook gedaan toen er ongemerkt spam via mijn computer verstuurd werd.

    Het bericht werd gewoon geopend in een nieuw venster en er stond ook een link naar een programma die je kon downloaden om dit te voorkomen, dit lijkt erg veel op reclame. Alhoewel er wel regelmatig zonnet in voor kwam.

    Ik ga even een mailtje naar zonnet sturen of dit bericht wel echt was. Hartelijk bedankt voor jullie reacties en ik laat wel weten of het bericht echt of nep was. (Ik heb het bericht namelijk zelf niet gezien)
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Uppen, downen doet BREIN niks mee maar als je shared (naar andere mensen upt) dan ben je de pineut, tenminste, volgens mij ook nog niet eens. Wie zegt dat BREIN dat recht heeft, ik kan ook wel zeggen dat ik van Security Files ben ofzo en dan in iedereens computer loop te kijken...

    edit: huh, is mn bericht pas een kwartier later ofzo gepost:confused: maf.
    En niet zeggen dat je illegale spul op je pc hebt staan he:9
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2003
  20. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kreeg een keer een leuke melding toen ik het recept van een atoombom bekeek(no shit, maar denk er niets bij). Kreeg ik te horen dat ik zou worden opgenomen in de database van de fbi enzo. Dat was toch wel even schikken...

    Maarja, ff ontopic. Jij bent een van de vele duizenden die van die dingen op zn pc hebben staan. Ik ook, maar ik share niet. Fuck them, veel te gevaarlijk zie je maar weer. Maar ik denk niet dat ze langskomen want hier zijn té veel gevallen van. Maar je weet maar nooit... Waarschuwing van Zonnet misschien dat je straks op hun ban-lijst staat. Gewoon oppassen zou ik zeggen.
     

Deel Deze Pagina