1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Draaien jullie een Fire Wall

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Bidle, 3 jun 2003.

1. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    xp fire wall houd nix tegen hoor.. leuk voor het idee dat er een fire wall aan staat :p dat wel....

2. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    het zal heus wel WÀT tegen houden, anders heet het geen vuurmuur. maar veel zal het natuurlijk niet zijn:p

3. Pim Pandoer

Pim Pandoer Classic Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    een firewall is een apperaat of software pakket wat controleerd welke internetverbindingen er op welke poorten actief zijn.
    standaard gooit een firewall bijna alle poorten dicht behalve poortje 80. (deze wordt gebruikt door je webbrowser).
    Het kan ook voorkomen dat bepaalde programma's het daarom ook niet meer doen op je pc. Dan moet je handmatig die poorten weer openzetten of "forwarden"zoals dat heet.
    alle andere open poorten kunnen mogelijke ingangen zijn voor hackers. Dan nog moet je overigens ook mappen etc. gedeeld hebben anders valt er nog bar weinig te halen...
    In Windows XP is dit standaard allemaal al wat beter geregeld dan in 98. Een firewall kan dus je pc afschermen tegen mogelijke aanvallen van buitenaf. zeker mensen met breedbandinternet moeten eigenlijk verplicht zo'n ding hebben. Bij inbel verbindingen wisselt je IP nummer steeds en ben je dus bijv. middels portscans veel moeilijker te vinden.
    Een firewall helpt niet tegen virussen.

Je hebt tegenwoordig ook hele leuke firewalls die tergelijkertijd ook een router zijn. dan kun je bijv. meerdere pc's of pc en xbox tegelijk verbinden met internet via 1 adsl/kabel verbinding.

De Draytek router/firewalls zijn wat dat betreft goede en goedkope keus en werken met vrijwel alle breedbandinternet abonnementen en met xbox live. Heb er zelf ook 1-tje.

4. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen firewall. mij te irritant.

al mijn belangrijke documenten zet ik op mijn usb memory pen of brand ik op cd.

Verder heb ik al mijn programma's netjes gekocht en ze staan dan ook gewoon op de plank.
    als ik gehackt word ben ik wel een middagje druk, maar dat weegt niet op tegen dat gezeik van die firewall's

Deel Deze Pagina