Zwaar teleurgesteld met deze demo. Teleurgesteld in BioWare dat het tot dit gekomen is. De combat voelt strakker aan, je bent meer betrokken in het gevecht en grafisch ziet het er beter uit, maar het is ongelooflijk lineair en ik mis de prachtige sfeer die Dragon Age: Origins had.
Het probeert nu Mass Effect te zijn om een groter publiek te trekken. Begrijp me niet verkeerd, Mass Effect vind ik waarschijnlijk de beste franchise ooit, maar Dragon Age: Origins was een spel die daar niet heel ver van afstond. Juist door de verschillen tussen die games. Nu voelt het voor mij als een mislukte Mass Effect-kloon aan in een ander tijdperk en de RPG-elementen die voor mij zo belangrijk zijn mis ik.
Je speelt het spel bijna als Hack 'n' Slash game. Toegegeven, dialoog is er wel degelijk maar het mist diepgang, personages zijn voor mij oninteressant (op een paar na) en de voice acting had ook beter gekund. De Darkspawn zien er verschrikkelijk uit (waarom zien ze er nu compleet anders uit?
) en de demo is ongelooflijk saai, op een aantal punten na. De interface is er wat mij betreft ook niet overzichtelijker op geworden.
Ben ik blij dat ik dit spel niet gepre-ordert heb, het spel zal er vast wel ooit gaan komen, maar van een vervolg op Dragon Age: Origins had ik toch echt een heel stuk meer verwacht. Het is nu precies waar ik bang voor was; de RPG-elementen zijn de nek omgedraaid om zo een groter publiek te trekken.
Nu is het maar een demo en zal het volledige spel waarschijnlijk beter en minder lineair zijn, maar toch weet ik bijna zeker dat dit spel, voor mij, duidelijk inferieur zal zijn aan Dragon Age: Origins.
Nu maak ik mij serieus zorgen over Mass Effect 3, als dit de koers is die BioWare zal varen.
Klik om te vergroten...