1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Maar in het eerste stuk ben je eigenlijk nog niet begonnen volgens mij. Want de character creation begint pas daarna. Daarna begint die pas te vertellen hoe het verhaal "echt" ging. En dan begin je, zonder noemenswaardige skills. Even later krijg je een stukje waar je level 6 bent, maar dan heb je alweer nieuwe skills die je zelf kiest.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies, nou ja het is even afwachten hoe alles zal gaan. Kan me niet voorstellen dat ze ineens gekke veranderingen zouden gaan toepassen.

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Maar wat is precies het probleem er mee eigenlijk? Het is IMO best logisch :eek:..

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Zwaar teleurgesteld met deze demo. Teleurgesteld in BioWare dat het tot dit gekomen is. De combat voelt strakker aan, je bent meer betrokken in het gevecht en grafisch ziet het er beter uit, maar het is ongelooflijk lineair en ik mis de prachtige sfeer die Dragon Age: Origins had.

Het probeert nu Mass Effect te zijn om een groter publiek te trekken. Begrijp me niet verkeerd, Mass Effect vind ik waarschijnlijk de beste franchise ooit, maar Dragon Age: Origins was een spel die daar niet heel ver van afstond. Juist door de verschillen tussen die games. Nu voelt het voor mij als een mislukte Mass Effect-kloon aan in een ander tijdperk en de RPG-elementen die voor mij zo belangrijk zijn mis ik.

Je speelt het spel bijna als Hack 'n' Slash game. Toegegeven, dialoog is er wel degelijk maar het mist diepgang, personages zijn voor mij oninteressant (op een paar na) en de voice acting had ook beter gekund. De Darkspawn zien er verschrikkelijk uit (waarom zien ze er nu compleet anders uit?:confused:) en de demo is ongelooflijk saai, op een aantal punten na. De interface is er wat mij betreft ook niet overzichtelijker op geworden.

Ben ik blij dat ik dit spel niet gepre-ordert heb, het spel zal er vast wel ooit gaan komen, maar van een vervolg op Dragon Age: Origins had ik toch echt een heel stuk meer verwacht. Het is nu precies waar ik bang voor was; de RPG-elementen zijn de nek omgedraaid om zo een groter publiek te trekken.

Nu is het maar een demo en zal het volledige spel waarschijnlijk beter en minder lineair zijn, maar toch weet ik bijna zeker dat dit spel, voor mij, duidelijk inferieur zal zijn aan Dragon Age: Origins.

Nu maak ik mij serieus zorgen over Mass Effect 3, als dit de koers is die BioWare zal varen.

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Nou ik hoop dat je in de volledige game straks gewoon wel elke spell kunt gebruiken die je wilt, niet dat de game uitkiest voor jou welke het beste is, dat zou ik echt kut vinden. Je moet zelf de volledige macht daarover houden, dat is het een beetje :)

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, maar dat zal waarschijnlijk ook gebeuren. Ik denk niet dat Bioware dom genoeg is om je skills te pre-setten. Na de eerste Ogre gevecht krijg je al vrije keuze, zover het kan in de demo.

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Lineair boeit me vrij weinig. Mass Effect 2 was ook lineair, had daar geen problemen mee. Maar je speelt nu maar een heel klein gedeelte van het spel, dus het is moeilijk beoordelen hoe het hele spel zal zijn op dat vlak.

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Alleen begin stuk gespeeld maar vond hem een stuk minder dan Origins, daarom ook al snel uitgedaan. Misschien mis ik iets maar je kan niet meer je teammembers overnemen? Grafisch was Origins al matig, maar deel 2 is dat ook behoorlijk en nu kan dat wel niet meer vind ik. Combat is een beetje liefde/haat verhouding geworden, gaat allemaal wat soepeler en sneller maar tegelijkertijd lijkt het meer op een hack en slash game dan op een echte RPG wat Origins wel was. Straks maar nog eens een kans geven en pik hem dan ooit later wel eens op zoals ik ook met Origins deed.

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Wel wat beter spelen, want dat kan wel.

10. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    ja.. 5min spelen en dan klagen over wat er niet in zit terwijl het er wel in zit :confused:. en een rpg is voor iedereen wat anders he, jappen houden het bij turnbased rommel en dat vind ik weer geen rpg. en sinds wanneer zijn gfx zo belangrijk geworden in rpgs :confused:.. mass effect heeft het voordeel de unreal engine gepakt te hebben.

Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het spel beter uit de verf komen als je in Kirkwall bent. Misschien tot daar proberen?

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Eens! Op de PC ging het wel sneller en dat had vreemd genoeg niks te maken met dat ik het stuk al eerder gedaan had. Nee, voordeel dat je in eens tegen al die transform skills aanloopt. :thumbs:

13. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de demo ook net uitgespeeld.
    Op gebied van storyline zit het echt goed volgens mij, ik kan me nu al inbeelden dat ik weer helemaal meegesleurd wordt in het verhaal wanneer ik de full game aan het spelen ben.

Enkele dingen die me wel tegenvallen:

de nieuwe look van de darkspawn: wtf moet dat voorstellen

vechtstijl van de rogue: normaal speel ik altijd een rogue/thief/assassin in rpgs maar om een of andere reden vind ik dit in DAO2 niet leuk meer.
    Ik had veel meer lol met de mage, spijtig dat die er altijd zo dom uitzien in hun jurk

voorlopig ben ik toch nog overtuigd van mijn pre order

btw:
    [SPOILER1]sinds wanneer ziet Flemeth er uit als een Qunari? Ze ziet er best wel cool uit, maar ik kan met niet meer voorstellen dat dat de moeder van Morrigan is :confused:[/SPOILER1]

14. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik vond hem tof. Ben nog steeds content met mijn pre-order. Hij dient alleen wel op hogere moeilijkheidsgraad gespeeld te worden. Normal is bijna een schande voor dit spel.

Inderdaad veel gelijkenissen met ME2. Vooral de versimpeling. Weet niet of dat afdoet aan het plezier dat ik ermee heb. Lijkt me niet.

Dat Darkspawn er gay uitzien, dat is dan wel weer een feit.

15. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus niet de enige.

Ik ga hem spelen en hoop er het beste van, maar net als jij ben ik nog steeds bang voor een grote anti-climax persoonlijk. Als het verhaal maar diepgang krijgt en dat is moeilijk in te schatten.

Ben ik trouwens de enige die bij de darkspawn meteen aan Skeletor moest denken?

16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    ik snap niet wat jullie bedoelen met de rpg elementen zijn eruit gehaald :confused:..
    je hebt nu gewoon meer controle over degene die je bestuurd, de rest doet gewoon nog automatisch zn werk. das het enige wat is veranderd en dat is veranderd door feedback
    maar een rpg is niet alleen combat mechanics :confused:, levelen, keuzes maken, skill tree, alles is er gewoon

Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nice!!!!!

I know everyone is going monkeynuts over the demo atm, but there is yet more Dragon Age 2 coolness coming today.

Mike Laidlaw, the DA2 Lead Designer, will be on Gamespot's Now Playing show this afternoon showing off some NEW Dragon Age 2 footage. Their counter says it'll be on in just under 5 hours from now.

I'm not allowed to say what it will be, but I suggest fans of Fenris pay attention.

Don't miss it.

Van de Bioware forums, van iemand van Bioware zelf :)

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Hoeveel mensen gaan ze daarmee over de streep trekken? Ik wacht zeker de eerste paar reviews af, aangezien ik ook zo mijn dingen nog heb.

Darkspawn zijn idd een verkrachting van jewelste. Doen me veel te veel denken aan standaard skeletons uit andere RPG's. Beetje poef erbij en klaar, maar dat is echt BioWare onwaardig.

Hopelijk gaan ze van Mass Effect 3 echt iets moois maken, maar begin me net als sommigen hier best wel zorgen te maken.

Ik hou ook van een mooie en goede RPG en als het moet, dan maar wat moeilijker instappen. Heb Two Worlds II ook overleefd.

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik maak me geen zorgen over Mass Effect 3. Misschien wordt het meer shooter, misschien RPG. Ik heb er volle vertrouwen in. Daarnaast kunnen ze altijd feedback van DA2 mee nemen in de development van ME2. Beetje vertrouwen in Bioware mag ook wel, IMO. Daarnaast is het een beetje 'meh' om op basis van de demo van DA een andere franchise/game te beoordelen, vind ik.

20. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan je wel vinden, maar kijk hoe Mass Effect 2 is ten opzichte van deel 1. Veel mensen hebben toen kritiek geuit op het feit dat ze dat spel toegankelijker maakten voor het grotere publiek en daarmee de trouwe fans teleurstelden. Vervolgens claimt BioWare dat ze naar hun fans luisteren en beloven ze deel 3 meer RPG te maken.

Wat gebeurt er nu? (Althans lijkt er te gebeuren, gebaseerd op de demo) Ze doen precies hetzelfde trucje met hun andere grote franchise, Dragon Age. Voor mij verlies je als bedrijf dan je geloofwaardigheid. Mass Effect 2 vind ik nog steeds een top spel, maar feit blijft dat het een stuk toegankelijker is gemaakt om zo een groter publiek te trekken, het is versimpeld met de nare consequenties van dien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina