1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zelf vind ik het er wel een stuk minder mooi uitzien, maar ik vergelijk nu een demo van deel II met het volledige spel van deel I. Eerst even afwachten, maar het kan nu denk ik echt niet veel beter worden dan het al is. 8)

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Speaking of
    Flemeth

Check het op 25 secs ;)

[yt]UPjnqiJWc74[/yt]

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    OMFG. 8)

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Trouwens wat je in DAO hebt in gesprekken zoals 'Persuade/intimidate' etc, zit dat nog in DA2?

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Niet tegengekomen in de demo, daar zat een soort van Mass Effect systeem in.

Mass Effect had je sterkere positieve en sterkere negatieve momenten die blauw en rood waren gekleurd als je genoeg punten had geinvesteerd. Je mag er eigenlijks wel vanuit gaan dat wat jij of ik noemen ook wel in deze game zit.

Als ze dat er niet in zouden doen, dan zou het lijken alsof je niet echt grote belissingen met echt grote gevolgen kon nemen. Keuzes maken lijkt dan heel gewoon te worden, maar ik ga er vanuit dat we wel dergelijke dikke keuzes mogen en moeten maken.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Gvd ik kan totaal niet in slaap komen, ach dan maar wat rondspoken hier totdat ik echt slaperig begin te worden....

Maar inderdaad, dat is absoluut zo. Ik heb de 30 minuten gameplay video gezien op Gamespot, en het ziet er gaaf uit. Maar ik hoop wel dat Kirkwall een beetje variatie te bieden heeft, want het speelt zich vrijwel allemaal daar af en dus hoop ik dat er ook gebieden inzitten die echt anders eruit zien. Dat was zo vet aan DAO, Denerim was bijvoorbeeld heel anders dan Lothering. Maar zal wel goedkomen.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Denk het ook wel. Misschien een objectieve review afwachten, als die al komt. Anders netjes om een impressie vragen van iemand die de game net iets eerder getest heeft.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Yep, en normaal zou ik zeggen dat ik het zelf wel zal ondervinden omdat ik de game gelijk haal, maar dat is nog niet zeker. Hangt puur ervanaf hoe lang ik er nog over doe om DAO uit te spelen en eigenlijk ook de belangrijke DLCs (voor het verhaal) ik wil dat niet overhaasten, dus wanneer DA2 uitkomt en ik heb DAO nog niet uitgespeeld. Ik denk dat ik het gewoon nog niet in huis moet halen dan, eigenlijk nergens voor nodig :) En de signature edition lijkt ook niet echt te krijgen meer, dus dan helemaaaal geen reden voor haast.

9. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Vindt de demo lekker wegspelen.

Combat gaat allemaal stuk sneller en vooral soepeler dan in Dragon Age Origins. Wat ik wel raar vind en ook aan stoor is dat er soms een soort van slowmotion plaatsvindt tijdens de combat. Dan heb je een vijand verslagen en wil je snel naar een ander doelwit gaan en dan moet je wachten tot de slowmo sequence is afgelopen.

Verder vind ik het er tof uitzien en wordt het zeker een mustbuy

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe meer ik de demo speel, hoe leuker ik het spel vind worden. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk een aankoop. De rogue is erg leuk om mee te spelen.

E: De Darkspawn zijn wel beetje nep. Ze waren eerst veel doper.
    E2: Hell yeah, Ogre verslagen zonder een dode party member :cool:. Goed gebruik gemaakt van iedereen en dergelijke.

Laatst bewerkt: 23 feb 2011
  11. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Gisteren demo gedownload en damn wel weer heerlijke game. Zit gelijk weer in de dragon age mood! heerlijke die RPG's van Bioware!

Maar is er geen mogelijkheid je ventjes equipment aan te passen behalve door te kiezen tussen schild en zwaard en two handed? Vind de combat wel relaxter! Maar denk dat je nog meer tactics moet gebruiken als in één

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Denk dat ze vonden dat de Darkspawn teveel op Tolkien's Orcs leken, of zeg maar eerder Peter Jackson's Orcs , want daar leken ze in DAO echt heel veel op. Ik vond het niet erg, maar denk dat ze daarom die redesign gedaan hebben. De Qunari redesign vind ik wel fucking bad-ass!!!!

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    maar de darkspawn zijn nu gewoon vriendjes van deze dude: (of zou dit de eindbaas zijn?)

14. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die Qunari zien er zeker bruut uit in DA2. :) Dat dan weer wel...

15. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Juist wel. Nu kun je opties nemen die jij op dat moment wil nemen. Ik speel persoonlijk nooit als goed of slecht maar meer 'in the moment'. Dit zou dus betekenen dat ik bepaalde keuzes niet kan nemen omdat ik niet genoeg punten erin heb gestopt.

Je partymembers zullen zelfstandig hun armor kiezen (zoals ME2). Je kunt zelf wel de wapens/belt/trinkets veranderen.

Kirkwall veranderd in de loop der jaren gebaseerd op je keuzes (als ik het goed heb begrepen..)

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Er is al een antwoord gegeven, maar daar wil ik aan toevoegen dat in de demo inventory en dergelijke nog geblokkeerd is. Is gewoon een dirty BioWare truuc om ons toch de hele game te laten kopen. :+

17. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vanmiddag de demo gespeeld en zie alleen maar verbeteringen ten opzichte van deel 1! Was eerst beetje bang dat ie tegen zou vallen nav de negatieve reacties hier, maarja, zoals een wijs man ooit zei: haters gonna hate :)

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Even een vraagje tussendoor, maar die laatste uitspraak snap ik niet helemaal. Nooit echt gedaan en die plaatjes op de Mile ook nooit echt grappig gevonden daardoor. Kun je me misschien uitleggen wat er precies mee bedoeld word?

19. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    http://knowyourmeme.com/memes/haters-gonna-hate

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Mijn ervaring met de demo was een buttonmash frenzy(warrior), je kan lekker realtime spelen door een paar vaardigheden te mappen op je X,Y,B knoppen, en met RT naar een tweede setje te gaan. Ik kan dus wel inzien als je eenmaal een hoger level bent je echt kan gaan spelen hoe je die vaardigheden kan combineren, helaas in de tussentijd als ze aan het laden zijn mash je gewoon. Laadtijd van je vaardigheden zal hopelijk sneller gaan eenmaal je de hogere levels bereikt. Het constant in het oog houden van je teammates is best ergelijk want de AI is gewoon incompetent in het blijven overleven, moet constant bijvoorbeeld die mage overnemen om haar in leven te houden, hopelijk kan ik een paar presets instellen die aangeven dat ze een potion moet gebruiken eenmaal het balkje een bepaald punt heeft bereikt, scheelt me weer kopzorgen.

Je kan zogezegd strategisch te werk gaan met je eerste encounter, je geeft aan met je characters wie wat doet, kijkt naar de vijanden en health, gebaseerd daarop maak je besluiten. Nu de strategie is uitgestippeld voor de opening aanval word het weer mash tijd... Ik vraag me ook af of er aanvallen/wapens etc zijn die voordelen geven tegenover bepaalde vijanden. Dus "vuur is effectief tegen orcs" of iets in die richting. Het voelt alsof ik constant bezig ben met crowd control, was het in DA:eek: ook door de hele game zo dat je constant hordes vijanden moest verslaan?

Ik vind de wereld behoorlijk kaal overkomen, de demo dan, hopelijk krijg je nog bossen/sneeuwlandschappen/groene weilanden etc te zien, een goede mix van verschillende omgevingen. Personages zagen redelijk interessant uit, de hoofdpersonages dan, de rest zoals de broer, templar, zelfs die viking meid waren echt ongeïnspireerd.

Eerste indruk is redelijk positief, en heb zeker het gevoel dat de uiteindelijke game zoveel meer heeft te bieden dan deze demo deed voordoen, maar het heeft mij zeker niet overtuigd. Ik weet trouwens wel beter dan een RPG te kopen op basis van een demo. Als ik hem haal ben ik er nog niet uit of het voor de PC of de 360 word.

Ik heb overigens totaal geen problemen met turn-based RPG's, en toch vond ik zeker niet prettig om de wiel op te roepen, komt door het constant bewegende veld denk ik, het stopt de flow van de game.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina