1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Klopt. Ik verwacht stiekem al een beetje zo'n game als we nu al van Mass Effect 3 mogen verwachten. Hoop die twee uit de eerste delen graag samen te zien middels een save. Moet alleen een hoop audio worden ingevoerd voor de stem van je hero uit DA: O. Vond het altijd al briek dat die niet kon praten. Kwam ook zo lekker ongemakkelijk over als je Morrigan probeerde te verleidde. Leek wel alsof je Hero een beetje verlegen is bij de dames. Anyway, heb al zin in een deel III. Verwacht er zelf echter nog niks over te horen op de E3 aangezien er voor DA II eerst maar eens fatsoenlijke DLC moet komen. Een hoop extra omgevingen om maar wat te noemen.

2. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hem ook al uitgespeeld, en inderdaad na het einde zat ik ook zo van WTF?, maar (verhaalspoiler)
    [SPOILER1]het gaat ook een groot deel over de "endless fight" tussen templaars en mages, nadat je een huis hebt gevonden zegmaar.[/SPOILER1]
    Verder totaal geen kritiek op de game ofzo hoor.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Verwacht eigenlijk dat Dragon Age III ook wel weer zo'n rush job als deel II gaat worden, tenzij Bioware er voldoende tijd voor neemt. Minimaal drie jaar, anders krijgen we weer copy'n paste dungeons zoals in dit deel.

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Hoeft helemaal niet hoor. Je hebt namelijk games die in max twee jaar af zijn en vette shit bieden en games die 3 jaar of langer nodig hebben en niet af zijn. Andersom kan trouwens ook nog. Probleem is hem meer de inzet en het geld. Ga je met meer dan 100 man en een krap budget aan een game werken, dan krijg je vaak een mindere game. Ga je met 30 man minder werken en een groot budget, dan duurt het langer, maar het vergroot de kans op een goede game. En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken denk ik. ;)

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik wilde dit topic eigenlijk pas bezoeken als ik de game had uitgespeeld, maar ik moet toch even dit zeggen:
    Fuck! :mad:
    Ik wist wel dat er iets achter zat toen mijn moeke begon te smeken of ik Bethany niet mee wilde nemen naar de Deep Roads. Maar ik kon haar niet achterlaten want ze is nogal cruciaal voor mijn party.
    Uhm, WAS cruciaal. :mad: Wat een rotstreek om haar dood te laten gaan. Ook helemaal uit het niets.|:-

Ben er dus niet echt happy mee, want:
    1. Ze was een leuk personage.
    2. Ik had haar echt nodig in mijn party. Ze was altijd de eerste die ik selecteerde. Nu moet ik opeens een 2e mage gaan opleiden met dezelfde skills.

Oh, dit zal neem ik aan ook wel eerder zijn gezegd maar dan doe ik het ook nog eens:
    Dragon Age: Origins >>>>>> Dragon Age II

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Damn, ik moet er nog steeds een keer aan beginnen. Hij ligt nog in de seal ... Dit soort berichtjes bemoedigen me niet ...

7. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29

Heb je geen save meer van voor je keuze? Ik vond 't inderdaad ook erg jammer en had daarom een eerdere save geladen :9

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gaat Dulle ontmoedigen over de gevolgen van haar achterlaten. :+

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    • De omgevingen zijn saai.
    • De dialoog opties zijn waardeloos. (De ik ben een Engel reply, de ik ben een idiote grappenmaker reply en de ik ben een evil lul reply) imo veel te zwart wit. Bij DAO had je veel meer een grijs gebied bij de gesprekken. De gesprekken flowen dan ook niet lekker omdat je het ene moment een overdreven sarcastische stem hebt om daarna de toon van een engeltje te hebben. Slaat nergens op. 8)
    • Combat is 'te' snel
    • Combat is erg easy.
    • Verhaal is kut. :p Want ik heb nog steeds geen idee wat nu 'the bigger picture' is. Waar gaat deze game over? :+
    • Soms complete ik een side quest zonder dat ik doorhad dat ik er een begonnen was. :+ *Hoppa, hier heb je wat geld. Weer een quest complete*
      En dan is er eindelijk eens een wat uitgebreidere side quest waar ik een 'zware' beslissing moet maken krijg ik nog het zelfde; een zak met geld maar verder geen interactie met de quest giver.
    • Ik voel me dus totaal niet betrokken bij de gebeurtenissen in deze wereld. Bij Origins wílde ik de mensen helpen, gaf ik iets om Leliana, Alistair etc. Nu is dat er allemaal niet. Zelfs (spoiler)
      de dood van Bethany
      Vond ik erg slecht uitgewerkt.
    • Dat heen en weer rennen om met de companions te praten is lame. Geef mij het kamp uit Origins maar. Heb je iedereen bij elkaar!

etc.

Deze game is gerushed en dumbed down. Ze zeggen te luisteren naar de klachten om Dragon Age 3 zo beter te maken, maar aan de andere kant zeggen ze ook dat we niet moeten verwachten dat ze terug gaan naar Origins en verder zullen gaan met het stoomlijnen (casual maken) van de game.

Ik had meer van Bioware verwacht... =( Nu is het geen absolute kut game, maar eerder een mager zesje...Waar Origins imo een dikke 9 was.
    Ja, maar die is wel van érg ver terug. =( Zal er dus mee moeten leren leven.

@Yellow: Doe maar niet, er is een reden dat ik eigenlijk niet in dit topic kom. ;) Dus aub niks over het verdere verloop van de game vertellen.

Hier een fotootje van mijn Hawke. :p
    Inmiddels wel eindelijk armor gevonden wat beter is dan die.

edit: Oh crap. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. :+
    De Fade in met Anders (vervanger van Bethany). Ben benieuwd of hij er levend uit weet te komen.

Laatst bewerkt: 27 jun 2011
  10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    En ik vond DA:eek: al niet echt je van het ... Gelukkig heb ik em voor een nice price gekocht. Verzacht het leed wat :)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wat vond je dan slecht aan DA:eek:? Wie weet, misschien vind jij het wel helemaal geweldig. :+

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gakkie heeft een RPG depressie op moment. Hij zit een beetje in de diepe shit op dat gebied. Denk dat uitleggen lastig word. Dungeon Siege III is een goed voorbeeld. :+

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja. maybe true. Maar evengoed omdat ik recentelijk twee erg leuke games heb gespeeld (LA Noire en Infamous) en dan valt het middelmatige niveau van andere games extra op... Heb dan ook maar besloten Infamous 2 te gaan spelen :)

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Even een vraagje over de Companion Quests;
    In hoeverre hebben de keuzes die je daar maakt invloed? Kan iemand daardoor doodgaan of is het allemaal maar gewoon een kwestie van +Friendship / + Rivalry

En Merril is wel high maintenance. :+ Probeer een romance te beginnen, maar voor ieder klein dingetje krijg ik weer te zien dat de Rivalry verder omhoog is gegaan.

Zal ook niet hebben geholpen dat ik bij haar quest (die van de mirror) het relic niet heb gegeven (vandaar die eerste vraag) +55 Rivalry 8) Damn... Was gewoon bang dat er iets gebeuren en dat ze door een of ander ongelukje met die spiegel het loodje zou leggen. Na Bethany kan ik niet nóg een mage kwijtraken...

Hopelijk is er nog een vervolg van die quest zodat ik het kan bijleggen. Want verder is Merril een van de leukere personages.

15. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    De companion quests hebben idd alleen invloed op het rivalry/friendship gebeuren.

Je kan trouwens ook een relatie aangaan met een companion als die 100% rivalry heeft. Rival-mance ipv romance :D
    Je bent trouwens meer met een companion die 100% rivalry heeft dan eentje die ergens in het midden hangt want als ze 100% zijn krijgt ze een stat boost dacht ik

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dragon Age Origins was al niet helemaal mijn game, dus ik denk niet dat deze veel leuker is.

17. EXCEDO

EXCEDO :)

Leuk Bevonden:
    0
    van de dragon age wiki over de nieuwe dlc "Legacy":

18. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verheug me er nu al op! \o/ DA2 ligt al 2 maanden in het stof bij mij, omdat ik hem na 3x uitspelen wel zat was. Maar nieuwe DLC, daar krijg ik nooit genoeg van. En die hints die er worden gegeven doen me goed:D

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    3x uitspelen? 8) Ik ben ergens al blij als ik tot 1 keer kom. Dacht net zowat op het einde te zijn, maar er komt blijkbaar nog meer. :p

Alles is gewoon zoveel saaier dan in DA:eek:. :F: Qua verhaal heb ik het gevoel nog steeds in de proloog oid te zitten. Zit de hele tijd te wachten totdat het begint, maar ik krijg het gevoel dat dit het is... (Companion quests zijn eigenlijk nog leuker dan de main quest)

Het is geen vreselijke game, maar tov. DA:eek: is het gewoon een enorme achteruitgang.

En toch weet ik dat ik bij de officiële aankondiging van DA3 weer sta te juichen. :+ Blijft gewoon een leuk genre.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ah, dit is dan wel weer leuk. :9
    Alistair die je in de Hanged Man even tegenkomt, Zevran die je tegen het lijf loopt en Leliana die je komt redden <3. :D
    Laat me denken aan betere tijden. :+

Benieuwd wie ik nog meer tegenkom. Flemeth natuurlijk in het begin al gezien (al heb ik geen idee wat dat met het verhaal heeft te maken én het klopt niet want ik had Flemeth een kopje kleiner gemaakt in Origins:p). Morrigan verwacht ik ook nog wel te zien.

edit:
    Godver Merril, jij bent echt nooit blij he. :+ Geef ik je een mooie ring is het nog +15 Rivalry. 8)

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina