1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Een warrior maakt gebruik van Strength voor armor en damage wat 42+ is op het eind. Hij moet ook health hebben dus gooi je con omhoog. Je kan kiezen of je hem zoveel mogelijk health wilt laten hebben, want dan moet je de con 45+ hebben. De meeste mensen vinden dat dit het niet echt waard is richting het einde van het spel. Daarom is 20-25con meer dan voldoende. Ter compensatie moet de warrior flexibel zijn en dus klappen zien te ontwijken. Gooi je dexterity omhoog richting de 30+. Daarnaast kun je nog een beetje in Willpower plaatsen zodat je stamina minder snel op raakt en dan nog 18-22 punten als je coercion wilt voor diplomatieke shizzle.

    Een Rogue moet flexibel zijn. Gooi dus die dexterity zo hoog mogelijk. Deze stat zorgt ook voor de nodige damage output en hogere criticals bij backstabbing e.d. Strength hoef je maar tot 22-24 te brengen voor de nodige armor. Een rogue kun je beter de wat lichtere armor varianten laten dragen zodat hij/zij minder aandacht op zich vestigt, want het is geen tank die veel klappen kan absorberen. Net zoals bij de warrior gooi je Wil en Con lichtelijk omhoog zodat je net genoeg health en stamina hebt om overal door heen te komen. Hoger dan 20 in deze stats heb je niet nodig. En dan heb je 18-22 in cunning voor allerlei rogue traps, skills en andere ongein wat ook belangrijk is voor dit type personage.

    Een mage maakt gebruik van Willpower voor zijn mana en Magic voor de nodige spells aan te leren. Dus gooi magic omhoog tot de 35 en de Willpower ook zoiets. Strength kun je eventueel net zoals bij de rogue verhogen naar 22 voor lichtere armor en iets betere bescherming, maar heb hier zelf nog geen nood voor gevonden. Je kan beter zorgen dat je constitution wederom richting de 20 brengt en de rest in dexterity voor ontwijken van klappen. Wil je coercion en zo dat moet je 18-22 in cunning pompen en dat zal dan ten koste van je strength gaan natuurlijk.

    Dat is de stats in een notendop en de very basic.
     
  2. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de gedetailleerde uitleg Ashavan _O_. Ik maar weer is opnieuw beginnen. Want ik heb het echt verneukt met dit poppetje want er zat zoveel potentie in.
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Hoe werkt het met vaardigheden buiten de combat van je teamgenoten?

    Kan ik persuasion en lockpicking bij een partymember upgraden zodat hij kistjes kan openen en mensen overtuigen in gesprekken wanneer ik zelf deze stats niet boost?
     
  4. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Voor zover ik het begrijp kan alleen je main die praatskills aanleren. De rest zit gewoon bij die skills van elk character. Krijg je 1 per 3 levels. Of 2 als je een rogue bent.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ok, interressant dus ik kan wel lockpicking op mijn partymember doen maar persuasion niet.

    Nog een vraag: Op de pc heb je een balk onder in beeld met alle abilities zoals in WoW.

    Op de 360 versie werk je spreuken die je toedeelt aan knoppen. Werkt dat goed?
     
  6. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Ja en nee. Je hebt 6 hotkeys voor skills voor het mannetje dat je bestuurt. Ik speel mijn tank nooit en ook mijn archer staat op automatische piloot. Mijn main heeft alle 6 skills toegewezen, maar dit zijn er eigenlijk te weinig. Ik stel mijn sustained abilities maar via dat klokmenu in, maar dit is enigszins onhandig. Op de PC zal je dus meer skills gebruiken.

    Leliane is bij mij degene die alles jat en open maakt. Loop met haar ook vaak in de stad rond, zodat ik te pas en te onpas overal geld jat.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kan je in da: o ook veel keuzes maken tussen de good en bad guy zijn?
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Is er trouwens tooltip help in de 360 versie? Als je je "cursor" boven stats laat hangen krijg je extra informatie over desbetreffende stat. Zo werkt het tenminste in de PC versie.
     
  9. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog niet echte grote plotwendingen gezien zoals in Star Wars Kotor. Maar je hebt wel gesprekken waar je gewoon onbeschaafd en mensen kan uitschelden.
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    In de xbox versie heb je geen balk waar al je skills op staan zoals in de PC versie. Op zich is dit geen probleem voor de Warrior en Rogue class. Je bouwt immers toch een bepaalde volgorde van skills op die het best op elkaar afgestemd zijn. Dan heb je aan die 6 mogelijkheden qua hotkeys meer dan genoeg. De buffs die de gehele tijd actief zijn zet ik niet onder de hot keys en doe ik even vlug via de Radial.

    Voor mages zijn de 6 hotkeys veel te weinig en voelt het na een aantal levels behoorlijk beperkt. Maar met me mage als main valt het nog wel te doen. Met Wynne/Morrigan e.d. doe ik niet eens moeite om de hot keys in te stellen. Zorg dat je de tactics goed heb staan en klaar. Bij Wynne en Morrigan daar en tegen neem ik soms commando over en dan doe ik spells via de Radial zoals Revival/Group Heal even de vlugge dingetjes tussen door als het ware. Dus dan is het nog goed te doen.

    Bij het levelen kun je kiezen voor auto-level of handmatig. Ik doe alles handmatig en dan kun je alle skills en talents zelf beslissen. Dus als jij je groepsleden coercion e.d. wilt leren of lock picking dan kan dit gewoon. Alhoewel lock pick gewoon Device Mastery heet en van toepassing is op traps disabelen en locks openen. Maar in een gesprek zal coercion van teamleden weinig helpen denk ik. Komt alleen van toepassing als je even met een mage de fade in gaat en met een demoon wilt praten en de rest van de groep tijdelijk achter laat. Dus echt nuttig is het niet om praat skills te leren aan groepsleden.

    Er is geen good/bad guy systeem. Ieder personage heeft zijn eigen kijk op het leven. Dus beslissingen die je maakt zal beinvloeden hoe dat specifieke teamlid naar je kijkt. Dit kan zorgen dat hij vriendelijker en opener is voor side quests of dat ze je negeren of de groep gewoon verlaten. Je kunt kiezen tussen fysiek intimideren als je meer strength en coercion hebt. Of meer diplomatiek je er uit lullen als je meer cunning en coercion hebt.

    Tool tips heb je niet echt. Of ik heb ze uit staan kan ook. Alleen bij het character creation krijg je beknopt uitleg wat iedere stat doet. In-game als je een skill of item hebt kun je er op staan en met X een pop-up met alle info.

    Er zijn geen echt grote plotwendingen. Je hebt de dalish en de weerwolves met een kleintje. Bij de dwergen heb je er een paar kleintjes. Bij de Landsmeet en het einde heb je er eentje. Maar niets echt groot van "oh dat zag ik niet aankomen" gehalte.
     
  11. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Het is niet zo dat je goede en slechte beslissingen hebt zoals in Fable bijvoorbeeld. Laat je een demon vrij en ontvang je een beloning of vermoord je hem? Het maakt vrij weinig uit.

    Sommige beslissingen zijn wel van belang: verleen je gratie of vermoord je iemand? Dit heeft wel invloed op hoe bepaalde verhaallijnen verlopen, maar stel je er niet te veel van voor.

    Beslissingen (maar lang niet alle) worden wel of niet gewaardeerd door je party members. Er is wel een duidelijk onderscheid tussen de good guys en de bad guys. Dit laat zich allemaal vrij makkelijk raden. Hun waardering voor bepaalde beslissingen ook.

    Ik loop met een stel brave apen rond die alles goed vinden wat ik doe. Toen ik Morrigan nog in mijn team had, vond ze niks relaxed wat ik deed.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat is dan makkelijker betreft managen?

    Zlef Warrior spelen en mage in de party of zelf mage spelen en warrior in de party?
     
  13. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Eerlijk: mage.

    Beter antwoord: wat je leuk vindt. Als jij niet zo van mages houdt, moet je er niet mee spelen. Op normal difficulty worden fouten je nog wel vergeven, dus als je met 3 warriors en een mage wilt spelen, dan is dat prima mogelijk.

    Ik zou sowieso 1 tank nemen (Alistair en Shale zijn meest logische keuzes) en 1 healer (Wynne of Morrigan of je main - in die volgorde). Dat houdt twee plekken over voor pure damage dealers. Die zijn grofweg in te delen als:
    - Two handed warriors
    - Dual wield warriors
    - Dual wield rogues
    - Archer rogues
    - Mages met crowd control
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zit zoooooo te twijfelen of ik de game nou wel of niet moet kopen, zondag is hij 35 euro bij de MM in Groningen, van 15:00 tot 16:00. Ratchet voor de PS3 koop ik sowieso, maar ik twijfel over DA, maar 35 euro is wel een fantastisch prijsje. Ik vind games als Mass Effect, Oblivion, Fallout 3, Gothic(II), Infinite Undiscovery,Star Ocean etc....echt toffe games. Ik moet eigenlijk DA gewoon hebben dan toch?

    Is het net als Mass Effect en Fallout 3, dat je ook echt keuzes moet maken? Dat wanneer je een quest krijgt, dat je die op verschillende manieren kunt doen? Dus zoals je bijvoorbeeld in Fallout 3 echt drastische keuzes hebt, heb je die in DA ook? Want dat soort dingen vind ik juist erg vet en kan ik zwaar waarderen in een RPG.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  15. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Kopen! Spel maakt het waard voor je geld. Speeltijd van mij is nu al zo'n 25 uur en ik zie nog lang geen eind.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Ja ik weet dat die game ziek lang is, en ook daarom twijfel ik een beetje want eind januari komt Mass Effect 2 al, echt ECHT mijn game is dat ;). Wat voor soort quests kan ik verwachten in DA? Zodat ik een beetje een idee krijg.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik vind zelf mage het leukste. Weet niet of ik Shale krijg. Koop waarschijnlijk het spel 2ehands
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.239
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Na weer drie keer proberen op die tyfus broodmother geef ik het voorlopig op. Wacht wel tot mijn broertje zover is en anders begin ik wel overnieuw ofzo. Heb de game op easy staan, maar die verneukt mijn dag wel zeg. ;):mad:
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als het zelfs op easy niet lukt dan is de vraag eerder...ben jij wel geschikt voor RPG's :eek:
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.239
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Zeker wel, alleen deze Broodmother valt gewoon vies tegen. Misschien is mijn level en uitrusting ook wel te laag hoor. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina