1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb er nu 8 uur inzitten en het begint wel iets leuker te worden, maar het is nog steeds niet de game waar ik op hoopte. Ik ga er nu ook even mee stoppen. Ik vind die gesprekken misschien nog wel het leukste uit de game, alleen moet soms is het een half uur lang en dan heb ik wel iets van; nu wil ik wel verder.

    Daarnaast ben ik niet echt een grote liefhebber van graphics, maar het verpest echt een stuk van de sfeer. Constant pop-ups etc. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik Modern Warfare 2 & Assassin's Creed II de afgelopen tijd heb gespeeld.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2009
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Graphics is niks mis mee. Pop-ups geen last van.

    Tempo van de gevechten is ook afhankelijk van welk type personage je hebt. Met rogues is net een een slakken tempo. Met warriors gaat het al een stuk sneller en met mages loop je er rap door heen alsof er niks in je weg staat.

    Op casual stelt de game niks voor. Het is gewoon hack 'n slash zonder dat je ook maar 1 potion hoeft te nemen in de hele game. Normal is al wat tactischer. Hard is een eitje met mages, een redelijke uitdaging met warriors en haast niet te doen met rogues omdat ze om de haverklap dood neervallen. Nightmare is met Mages en Warriors het meest interesante qua tactieken die je meot gebruiken. En dat is zo'n beetje de enige moeilijkheidsgraad dat je echt voluit met gaan met het gebruik van poisons en explosieven en herbalism etc.
     
  3. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    jij rogue hater! :lol: misschien ben je gewoon niet goed met rogue's
    ik heb met mijn rogue op hard minder moeite als met mijn warrior. je moet hem gewoon goed levelen;)
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    rogue's zijn gay...net zoals mages. :D
     
  5. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is jouw definitie van gay? want vrouwelijke characters kunnen ook rogue's of mages zijn
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gay niet als in homo. Maar in zielig, triest etc
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja er gaat niets boven een gespierde adonis van een warrior
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heeft iemand tips voor het spelen met een Bloodmage? Ik vind een Bloodmage echt tegenvallen. Wat is het voordeel van Health gebruiken voor spells ipv mana? Ik heb dan helemaal niks aan mana en ik kan ook geen heals meer ontvangen.
     
  9. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    haha sterke bigsyke, sterke ;)
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Alles op max op 1920x1200. Goed voorbeeld van popup is in lotheringen. Loop over de stenen brug terug richting het begin van het stadje. Ineens verschijnt er dan in beeld de grote houten boog van de Chantry. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Ook vind ik dat het spel wel een hoop low poly objecten heeft.
    Goed voorbeeld is the Deep roads. Dungeons zijn natuurlijk niet zo ingewikkeld voor hedendaagse hardware. Maar het is echt erg lang geleden dat ik zulke saaie, slecht ontworpen, low-poly rocks, low-res textures, heb gezien in een dungeon design. Dat had echt STUKKEN sfeervoller gekund. Op de PC, maar ook op de 360.
    Het enige wat grafisch wel ok is zijn de puppets, al zijn sommige armor textures ook weer van bedroevende kwaliteit. De DA-engine is gewoon p@@p! (imho)

    Gameplay wise heb ik net de deep roads / Orzammer afgerond en ben nog weinig moeilijkheden tegengekomen.

    Alleen heb ik nog steeds geen specilizations gevonden. Ik wil graag arcane warrior voor Morrigan, Assasin voorleliane en beserker voor mijzelf.

    Goud gaat ondertussen iets beter; heb 180G uitgegeven (waaronder 87G voor een erg coole ring) en ik heb nu nog zo'n 50g.

    Ik zit al op 33 uur en volgens het spel heb ik nog maar een klein gedeelte gehad, dus kwa duur zit het blijkbaar wel goed :) :9
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb eindelijk een hele zooi aan Xbox 360 filmpjes gevonden, echt zo'n playthrough van iemand op Youtube zeg maar. Wat me erg opvalt is dat hij nog geen enkele keer dood is gegaan. Hij gaat constant gevechten aan en sterft eigenlijk nooit. Dus de game is eigenlijk nooit echt moeilijk? Of is die game echt zo idioot groot dat die jongen waarschijnlijk nog maar in het begin was?

    In elk geval...dit is het kanaal op youtube.

    http://www.youtube.com/user/zeroXshinobi#p/u/729/oEe6c6Ts7q8
     
  12. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat hij de dood scenes er uit knipt om er skilled uit te zien, kan ook zijn dat hij het op het makkelijkste niveau speelt.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb dit geloof ik eerder gevraagd, en tuurlijk kan ik ook wat reviews lezen, maar liever hoor ik het van wat 'fellow ' gamers zeg maar.

    Wat maakt deze game zo geweldig in jullie ogen? Als iemand aan je zou vragen...welke RPG moet ik nu aanschaffen en jij zou DAO zeggen, welke
    redenen zou je dan geven? Ik krijg dan een beetje een idee ervan snap je? :)

    Impressies dus als ht mogelijk is. Ik ga de game waarschijnlijk kopen online, via FRS met allemaal kortingen. En dan kan ik de game niet ruilen voor een andere, voor zover ik weet. Dus ik wil gewoon nog even wat dingen weten voordat ik echt de aankoop doe.
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    1. Een groot pluspunt voor mij: Net als andere Bioware rpg's (Kotor en Mass effect) kun je leuke keuzes maken tijdens dialogen en situaties op meerdere manieren oplossen. Je kunt je eigen een weg vechten door bandieten. Hen overtuigen jou met rust te laten. Of hen zelf intimideren jou geld te geven.

    Dit levert niet alleen leuke dialoog op tussen jou en de omgeving maar je party members bemoeien zich er ook mee en hebben hun eigen mening/persoonlijkheid.

    2. Je kunt je poppetje goed uitbouwen. De eenvoudigste klasse warrior kun je uitbouwen tot een tank met schild en zwaard, een vechter met een gigantische bijl die puur voor zware klappen gaat of een Champions die zijn party buffed terwijl hij met 2 zwaarden vecht. En er zijn veel meer mogelijkheden.

    3. Je hebt echt een achtergrond en karakter in het verhaal. Afhankelijk van het ras en de klasse die je kiest heb je een ander start gebied dat bepaalt wat je achtergrond is. Ben jij een Elf uit een sloppen wijk? Of juist de zoon van de koning?
    Mensen die je tegenkomt zullen positef/negatief, discriminerend of eerbiedig met je omgaan.

    4. Het combat systeem kun je pauzeren. Dit lijkt een simpele feature maar geeft je de tijd en controle over het spel.

    5. Het spel duurt vrij lang en heeft door de verschillende afkomsten, klasses en keuzes die je kunt maken veel replay value. Ik weet niet of je Mass Effect of Kotor weleens hebt gespeeld? Als je die leuk vindt, vindt je dit spel ook leuk.

    6. Het spel ziet er graphisch zeer goed uit met name op de pc en zowel de wereld in het spel als het verhaal creëren echt een sfeer.
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    In mijn kamp staat nu een dwerg die zegt dat je gems enzo nodig hebt voor de army. Maar that's it. Hoe en wanneer kan ik die gems dan ook echt kwijt. Ik heb inventory space nodig! Grumble!

    Waarom staat er niet een kist in je kamp waar je dingen in kunt bewaren. Nu loop ik rond met halve sets en andere troep in mijn inv!
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Enige irritante wat me echt irriteerde was de Ranger en het oproepen van wolf/spin/beer. Zelfs op de xbox liep het traag en lagde. Me xbox hing zelfs een paar keer op en moest ik opnieuw beginnen.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Mass Effect vind ik geweldig, uitgespeeld en ik kan echt NIET wachten op deeltje 2 :). Verder vind ik de setting van DAO echt geweldig, het doet me wat denken aan Oblivion die ik ook echt subliem vond. Andere RPG's zoals Fallout 3 vind ik ook magistraal.

    Juist die gesprekken en hoe je keuzes echt verschil zullen maken vind ik altijd fantastisch in die games. De kans is groot dat ik de game ga bestellen en wanneer ik de game uiteindelijk heb uitgespeeld, denk ik niet dat ik voor een tweede playthrough ga. Met zeer tot geen games heb ik dat ooit gedaan, puur omdat er nog zoveel is. Met welke kan ik het allerbeste beginnen? Dwarf,Human of Elf? Welke heeft het meest interessante verhaal en qua skills enzo?

    Ik zag in die videos trouwens dat die gast een Elf koos en er gebeurde allerlei dingen met hun vrouwen enzo..etc, stel je gaat voor een Human of Dwarf, dan krijg je zeker een volledig ander verhaal en het voelt zeker volledig anders aan? Voorbeeldje....

    In die playthrough video zag ik dat mensen de elfen aanvallen, en uiteindelijk moet jij je vrouw weer terughalen uit zo'n huisje, etc. Als je nou meteen in het begin kiest om een mens te zijn, hoor jij dan bij die lui die die vrouwen stelen in het begin? :p dat zou fucking bruut wezen

    Meer hoef ik ook niet te weten, vooral benieuwd hiernaar ;)
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199

    Er zijn een aantal beginnen.

    Als je mage kiest begin je altijd in de mage tower.
    Als je mens kiest rogue/warrior ben je een prins.
    Kies je Dwerg, kun je kiezen tussen een edele dwerg of een straatschooier.
    Kies je elf warrior/rogue dan kun je kiezen om een elf te zijn die wordt uitgehuwelijkt om zo meer sociale status te krijgen of dat je uitschot bent in een kraggenwijk.

    Er is geen goede of slechte keuze om mee te beginnen. Wel bepaald de combinatie klasse met ras je begin stats. Een dwerg rogue heeft bijvoorbeeld 1 punt meer cunning en een elf rogue 1 dexterity meer. Maar dit is niet wereldschokkend in de gameplay.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ok dan thanks, er zijn dus in totaal 4 rassen waar je uit kunt kiezen? De kans is aardig groot dat ik hem bestel. Het gaat nu tussen Saboteur en DOA. Ja ik weet allang wat jullie gaan zeggen... ;)
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Echt vreemd. Van al het bovenstaande heb ik totaal geen last. Alle textures zien er scherp uit en ook in Lotharingen had ik geen popup. Misschien is je grafische kaart niet helemaal compatible met DA?

    @BigKabuto: Jezus BigKabuto, dadelijk is Final Fantasy XIII al uit en jij bent nog steeds naar DA impressies aan het vragen. Koop die game verdomme toch eens! :D

    EDIT: Wat, tussen SABOTEUR en DA???? SABOTEUR? *faints*
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina