Dusver vind ik het spel wel chill, maar vroeg me af of er Scaled Levels in zit. Net zoals Oblivion dat de monsters dan naar je level scalen omdat jezelf beslist welk gebied je eerst bezoekt. Of is dat niet het geval? Ben na Ostagar namelijk naar Osthelon gegaan en vandaar naar Denerim en toen naar Calandgren ofzo iets.
Zit nu in de toren van Magi op de bovenste verdieping en had net een lastig Revenant gevecht. Het meest lastige gevecht tot nu toe en maar 1 personage stierf..en dat was ikzelf hehe. De beide mages aan andere kant van de kamer gezet. Eentje met healing en andere met debilitating effecten. Allistair en moi de Dwerg fighter tankte de Revenant.
De quests dusver zijn ook best aardig. Er zijn heel weinig "haal 10 dingen van X en breng ze terug" en degene die in het spel zitten zijn zo aangekleed dat het minder opvalt dan normaal. Maar net zoals in Oblivion vind ik het jammer dat je gewoon pijltjes op je radar volgt voor de quests en verder weinig tot niks hoeft uit te zoeken. Je loopt een beetje blindelings achter aan en zo blijft het verhaal zelf wel lekker vlot lopen.
Manier van vechten doet me denken aan pen en paper DnD 4e. Je hebt een beperkt aantal acties die je doet en die herhaal je steeds maar weer. Het is wel een beetje eentonig op den duur. Net zoals in WoW e.d. dat je dezelfde volgorde van aanvallen herhaald.
Gisteren nog de intro gespeeld met een human mage die ik als een soort necromancer probeer te maken. Hopelijk dat die het wat interesanter maakt. En een 2 weapon elf rogue/assasin die hele stoere moves doet als je iemand dood. Ik vind de elves in het spel er meer uit zien als Half-elves die de wereld rond reizen ipv de lange edele elven die ik gewend ben.
Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2009