1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik sta bijna op het punt om deze titel aan te schaffen. Kotor en Jade Empire vond ik echt geweldig, alleen jammer dat die games niet zo heel erg lang duurde vergeleken met andere RPG titels. Ik twijfel of dit spel me ook wel echt gaat boeien omdat het me een beetje nerdy lijkt, vooral door de naam. 8)

    Hoe lang duren de gevechten? Als het vechten te eentonig en te langzaam gaat haak ik altijd af. Ook haat ik grinden! Zit dat er ook in?
     
  2. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Nee, dit is een heel ander soort rpg, het is geen dungeon in, alles killen en de volgende dungeon in, het gaat veel meer om het verhaal.. Mobs respawnen ook niet. Kijk anders ff op youtube ofzo, stikt daar van de gameplay filmpjes.
     
  3. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de officiele verjaardag (geboorte) van deze TOP game:

    Bioware \o/ GEFELICITEERD \o/ !!
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    In Ferelden heb je zo'n kust stad in het oosten waar je ook de Pearl. Als je dwarf nobel opening kiest dan vindt je die andere dwerg in die stad. Je gaat daar side quests doen.

    Op de terug weg van de back alleys naar de markt heb je een Abandoned Building. Daarin zitten ladingen blood mages en kom je 2-3 plekken tegen waar deuren zijn afgesloten en je dus in de val wordt gelokt. Op die plek zitten bloodmages en archers voor de enige open deur met een lading meubilair voor hun opgestapeld als barricade. Een melee personage kan die barricade niet als doelwit gebruiken om het neer te halen en zo bij de tegenstanders te komen. Op die manier is dus helft van mijn party nutteloos geworden.

    Zodra het gevecht is afgelopen kun je opeens wel het meubilair/barricade als doelwit selecteren en neerhalen zodat je door die enige open deur kan naar de volgende kamers.

    I know. Heb lange tijd besteed om elk personage zijn eigen tactics aan te passen. Maar dan nog lopen ze in de weg omdat ze een goede lijn moeten hebben om te schieten. En dat snap ik niet, want zodra ik controle neem over het personage en verschuilt achter een muur kan ik nog steeds het doelwit raken. Dus waarom kan die eikel het zelf niet? Dus ja het is wel een AI probleem.

    Er is niks met die aanvallen. Er is wel wat mis als je gedwongen wordt om die aanvallen te gebruiken omdat je eigen oorspronkelijk idee niet geaccepteerd wordt door een game flaw.
     
  5. Valorite

    Valorite Information = Power

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens of je de subtitles ook onderaan kan zetten inplaats van bovenaan? Beetje irritant :x
     
  6. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is wel wat moeilijker dan ik dacht was er lekkker doorheen aan het races. Dacht ff die quest doen en die maar moet denk toch maar eerst weer ff ergens anders heen om wat exp op te doen.

    Einde van zo ruine ik kamer binnen ene lord killed me hard, ik opnieuw denk laat maar zitten andere kamer ene mage killed me hard. Ik overnieuw denk nou laat de laatste 2 maar zitten kom ze later halen, loop naar buiten doe iets activeren en ja hoor weer die eerste lord daar en weer dood!

    Ga mooi weg rennen hier vandaan, en ik maar denken dat ik een held was met me Dwarf!
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Mass Effect 2 lijkt mij meer voor jou geschikt, ook omdat je volgens mij meer van aktie gerichte RPGs houdt. Dragon Age is een epische RPG en je zult er tijd in moeten investeren (ook in de regelset, wat jij dus "nerdy" vindt). De gevechten zijn overigens niet sloom ofzo in DA en je hoeft voor zover ik weet niet (veel) te grinden, maar er wordt wel tactisch inzicht van je verwacht naarmate het spel vordert.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dusver vind ik het spel wel chill, maar vroeg me af of er Scaled Levels in zit. Net zoals Oblivion dat de monsters dan naar je level scalen omdat jezelf beslist welk gebied je eerst bezoekt. Of is dat niet het geval? Ben na Ostagar namelijk naar Osthelon gegaan en vandaar naar Denerim en toen naar Calandgren ofzo iets.

    Zit nu in de toren van Magi op de bovenste verdieping en had net een lastig Revenant gevecht. Het meest lastige gevecht tot nu toe en maar 1 personage stierf..en dat was ikzelf hehe. De beide mages aan andere kant van de kamer gezet. Eentje met healing en andere met debilitating effecten. Allistair en moi de Dwerg fighter tankte de Revenant.

    De quests dusver zijn ook best aardig. Er zijn heel weinig "haal 10 dingen van X en breng ze terug" en degene die in het spel zitten zijn zo aangekleed dat het minder opvalt dan normaal. Maar net zoals in Oblivion vind ik het jammer dat je gewoon pijltjes op je radar volgt voor de quests en verder weinig tot niks hoeft uit te zoeken. Je loopt een beetje blindelings achter aan en zo blijft het verhaal zelf wel lekker vlot lopen.

    Manier van vechten doet me denken aan pen en paper DnD 4e. Je hebt een beperkt aantal acties die je doet en die herhaal je steeds maar weer. Het is wel een beetje eentonig op den duur. Net zoals in WoW e.d. dat je dezelfde volgorde van aanvallen herhaald.

    Gisteren nog de intro gespeeld met een human mage die ik als een soort necromancer probeer te maken. Hopelijk dat die het wat interesanter maakt. En een 2 weapon elf rogue/assasin die hele stoere moves doet als je iemand dood. Ik vind de elves in het spel er meer uit zien als Half-elves die de wereld rond reizen ipv de lange edele elven die ik gewend ben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2009
  9. Gradekocks

    Gradekocks Gta + Fifa = Me

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel jammer dat je je eigen personage niet kunt horen! Dat moeten ze nu er toch wel eens in gaan zetten hoor! En ik ben Elf, heb je dan een andere verhaal dan als je een Human of Dwarf kiest? Ik ben ook Rogue/Hunter en het vechten gaat lastiger dan verwacht.
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ander ras/class en je kunt andere openings verhalen kiezen met andere keuzes die je maakt. En die hebben duidelijk effect op verloop van het verhaal. Al heb ik bij een hoop gesprekken nog steeds het idee dat het niet uit maakt welke optie je kiest qua reactie.

    Dacht ik ben bovenste verdieping van de Magi Circle en bijna klaar. Vergeet het maar... Zit nu al een tijdje in de Fade rond te dwalen. Erg mooi en sfeervol :D

    Hoor me dwerg regelmatig opmerkingen maken nu hij er alleen is zonder de rest. Maar gevechten zijn... Shield Pummel - tegenstander stunned - over power en nog wat klappen - vijand is niet meer stunned en doet 1 aanval - ik die shield bash en klaar. Een beetje simpel dus. Wel stoer dat ik een Ogre in me eentje versloeg hehe.

    Stuk interesanter dan Oblivion telkens zelfde soort torens beklimmen om eentonig de gates te sluiten :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2009
  11. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Euh, vaag, ben zelf als elf begonnen dus kan dr weinig over zeggen, maar ben zelf nix tegengekomen wat hier zelfs maar beetje op lijkt.,.

    Euh vaag, een doelwit moet je kunnen zien voordat je hem kunt targetten ja, tenzij het een area spell is. Wat je zegt dat je gaat schuilen achter een muur en toch je target raken, als het een gerichte spell voor 1 persoon is dan is dat gewoon NIET mogelijk. Of je die char nou zelf bestuurd of niet. In de weg lopen komt ook zo goed als nooit voor omdat ze altijd voor je uit de weg gaan :confused:

    Als je idee niet geaccepteerd wordt dan is het dus niet mogelijk om hem uit te voeren, kortom dan moet je duidelijkere tactics gebruiken, dit ligt niet aan de AI maar aan jezelf. Of je behaviour tactics staat niet goed afgesteld: "if none of this party's member's custom tactics are applicable, the character will begin a default attack routine"
     
  12. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    De review staat online!! Benieuwd of jullie je er in kunnen vinden :9
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Kan me er wel in vinden ja, enige minpunt zijn die piepkleine lettertjes, moest zoom op 150% zetten om het een beetje relaxed te kunnen lezen :)
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Hehe dat ligt helaas buiten mijn bereik om te veranderen :+
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Thx voor de reacties, strx maar ff wat gameplay footage bekijken op yt. Op gametrailers kwam ik alleen gelul tegen van de developers. Trouwens, ik hou meer van tactiek dan van actie, ik vind het wel cool om een sterke build te bouwen. Ik heb geen zin om steeds het zelfde trucje uit te halen, variatie in tactiek vind ik belangrijk. Beetje tweaken met je character vind ik ook wel leuk om te doen. :+

    Enne Mass Effect vond ik idd geweldig, deeltje 2 haal ik sowieso! :cool:
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je eenmaal al je personages goed heb ingesteld is het eentonig qua gevecht. Rogues die flanken of in de rug aanvallen. De magiers die gespecialiseerd zijn in een bepaalde vorm van spell casting. Een mede tank. En dan loopt het vanzelf op een gegeven moment.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat vind ik dus weer echt meevallen, maar misschien dat het aan de PC versie ligt? Mijn chars zijn inmiddels behoorlijk vaak de pijp uit gegaan, voordat ik echt goed ging opletten in gevechten.

    Ik weet niet hoe dat met de 360 versie is, maar op de PC wordt af en toe het onderste uit de kan gehaald als het om uitdaging gaat. Dit spel is verre van een cakewalk, maar als ik een gevecht verlies ligt het wel vaak aan hoe snel (of langzaam) ik mijn karakters heb positioneerd en abilities heb geactiveerd. Vind het wel leuk hoor, maar schrikken is het ook als je groep het zelfs van gewone tegenstanders kan verliezen.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Misschien verkeerd verwoord. Er zijn nog steeds uitdagende gevechten en situaties, maar toch is het merendeels een herhaling van dezelfde acties. Verschil met de overige gevechten is dat je wat meer potions/heal spells/buffs gebruikt.

    Ik vind de Fade wel uitdagend dusver. Zoeken naar de shapeshifting vormen die je nodig hebt om door bepaalde kamers te komen. Dat je net de vuurman was om door een lading vuur te lopen...wil je de andere kamer in staan er opeens mages met ice spells op je te wachten waardoor je als de sodemieter moet shiften naar Spirit vorm. Om nog niet te beginnen over de "puzzles" dat je in muis-vorm moet rond dwalen om je weg te vinden. Moet het nog steeds afronden en de andere party leden redden.
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    The shade was echt een hele vette missie inderdaad! Erg uitdagende bosses en vet sfeertje
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina