Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Met walking bomb kan je juist tegenstanders in kleine ruimtes goed verslaan, vooral met de upgrade van walking bomb want dan wordt iedereen besmet. Gevechten gaan bij mij zo heel snel voorbij :D

2. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je tactics komen te vervallen als je al je partymembers selecteert en ze dan laat aanvallen. Daar ben ik gister achtergekomen en heeft me wat frustrerende momenten bezorgd Trouwens, wat is de beste manier om met tactics het volgende in te stellen?
    Ik wil dat mijn party member zijn activate talents gebruikt wanneer het kan, maar als die weer moet opladen moet hij gewoon met normale aanvallen verder gaan en niet wachten totdat hij weer zijn activate talent kan doen.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Helemaal mee eens. Het is dat ik nog een aantal andere niet-gespeelde spellen heb liggen (die wil ik ook nog proberen), maar daarna begin ik meteen met een tweede playthrough. Meteen even een patch of twee meepakken (je weet maar nooit). ;)

Maar eff serieus: dit is één van de beste RPGs die ik in een hele lange tijd heb gespeeld. Je blijft leuke dingen ontdekken in deze game, zoals de Blight die langzaam exploration sites verovert (op de worldmap was opeens één van de steden bij mij vernietigd). Zit er sowieso een tijdslimiet op deze game?

Voor mij is de moeilijkheidsgraad een groot pluspunt. Alhoewel de meeste gevechten nu niet meer heel moeilijk zijn, blijven ze uitdagend. Ook is de loot en het geld niet overdadig (en magische equipment is duur), dus je moet je aankopen voorzichtig uitkiezen. Althans, tot nu toe dan.

Heb nu de quest bij de Mages afgerond (dat Fade stuk was prachtig) en nu ga ik weer terug naar de Arl, deze keer met de hulp van de mages. Kijk ernaar uit om ook daar weer de Fade in te duiken, maar ik lees hier dat die quest ook op heel verschillende andere manieren kan worden opgelost.

Top RPG, heerlijk oldskool en uitdagend. Ben je een RPG liefhebber en heb je Dragon Age nog niet gespeeld, waar wacht je dan nog op????

In het tactics scherm kun je rechtsboven ook nog een soort template voor algemeen behaviour kiezen. Als je daar "ranged" of "aggressive" kiest vallen je companions automatisch aan. Tenminste, dat is het geval bij de PC versie.

4. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
  5. Ashavan

Ashavan Guest

Als het een melee gast is dan valt hij gewoon aan nadat zijn talent gebruikt is. Een mage daar en tegen die gaat van die zwakke aanvallen doen met de staff. Van die zwakke arcane achtige bolts tot jij handmatig Lyrium potion gebruikt. Of instelt bij <-25% een lyrium potion te gebruiken dan gaan ze vrolijk door met knallen. Ik heb alles custom ingesteld en hun gedrag op cautious zodat ze niet als kippen zonder kop overal in rennen :confused:

Net Orzammar helemaal afgerond. Het betreden van de Deep Roads was een geweldige cut scene. Daarna qua actie was het her en der spannend, maar overall viel het een beetje tegen. Op het moment dat je dan de Dead Trenches in gaat...geweldig sfeertje en kom het allemaal pas echt goed samen. Ik raad aan om dat stuk in de avond te spelen met zo min mogelijk licht. :D Na de Mage Circle is Orzammar het beste verhaal dusver. Red clif vond ik teleurstellend.

Je bent zo lang ondergronds bezig dat op een gegeven moment het gebrek aan potions mee gaat spelen wat het nog spannender maakt. Zeker als je van tijd tot tijd dood gaat en de penalties blijft houden omdat er geen injury kits meer zijn. Tenzij je herbalism hebt en ingredienten dan kun je er gewoon door heen walsen. Inventory raakt ook regelmatig vol en dat is jammer. Toch uiteindelijk 50gold weten te verzamelen en geinvesteerd in het unlocken van de Templar en Ranger voor toekomstige personages :D

Enige wat me nu nog te doen valt is de Dalish en Denemir afronden en wat side-quests. Zit nu op circa 40 uur speeltijd met dit personage en 60-65% van het spel verkend.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2009
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    40 uur?! in hoeveel dagen? 8)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Sinds vorige week...uhm...woensdag of donderdag.

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Tellen unlock boeken dan ook voor een volgende playthrough? Bij mijn weten gelden ze alleen voor de huidige playtrough en begin je in een nieuwe game weer met een blank slate.

9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ja klopt je neemt al je specializations mee naar de volgende playthrough als je ze unlocked hebt. Hoef volgens mij erna geen eens gesaved zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Had ook met me dwarf al duelist geunlocked en meteen kunnen gebruiken bij de roque die ik nu speel.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Gister het spel gehaald, bevalt me prima! Alleen jammer dat ik tentamenweek heb en een gameverslaving niet goed kan gebruiken atm.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Grappig. Vraag me af of dit ook het geval is bij de PC versie. Zal het binnenkort eens testen.

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hey guys,

Heb de game niet echt gevolgd,maar waar kan je deze RPG een beetje mee vergelijken?
    Is het een beetje zoals oblivion?
    Dat je in het begin een Char aanmaakt en daar de rest van het spel mee speelt?

Of is het een beetje zoals het systeem van final fantasy?
    Want daar heb ik echt een hekel aan. :+

13. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    In het begin is het opzich net zoals Oblivion, je kiest namelijk een character en vervolgens ontwikkel je die. Het is anders in de zin van dat je andere characters ontmoet en meeneemt op je reis en die moet je vervolgens ook ontwikkelen, aankleden, talents toekennen en een setup maken hoe ze aanvallen en hoe ze reageren op dingen. Dat lijkt alleen op Final Fantasy opzich. Voor de rest totaal niet, het verhaal is vergelijkbaar met Oblivion, net zo episch en de vrijheid die je hebt ook.

14. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    We hebben ook een frontpage op xboxworld met een review hoor :+

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het is echt niet de vrijheid van Oblivion, waar je kan gaan en staan waar je wilt, doen wat je wilt etc. Dragon Age vind ik meer lijken op andere Bioware titels als Kotor, Jade Empire, Mass Effect maar dan in een traditionele RPG-setting. De actie zelf is het best vergelijkbaar met Kotor denk ik.

Character aanmaken is ook niet het zelfde als de Elder Scrolls games. In DA heb je maar de keuze uit 3 klasses en als je Dwarf als race hebt gekozen heb je zelfs slechts 2. In Oblivion kon je alle soorten combinaties maken en je eigen klasse maken, een stuk beter als DA naar mijn mening.

16. Ashavan

Ashavan Guest

In DA moet je extra classes unlocken. Dan kun je bij elke class nog een aantal verschillende kanten op zoals Templar, Ranger, Champion, Berserker, Arcane Warrior, Blood Mage om maar een paar te noemen. Daarnaast heeft iedere class zijn eigen skills en talents waar je in moet investeren om zo een eigen build te maken. Genoeg diversiteit mogelijk dus. Je ontwikkeld het personage naar gelang je speelt en niet van het begin af aan.

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Morrigan <3

Jammer genoeg ben ik begonnen als vrouw en kan ik hier niet veroveren, dat wordt morgen opnieuw beginnen. Gelukkig ben ik helemaal nog niet ver :+. Al ben ik er nog steeds niet uit welke class ik wil zijn. Ben begonnen met rogue en dat valt me wel en eigenlijk ook niet :+. Zo heeft elke klasse wel zijn voor- en nadelen :mad:.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Dat geromantiseer en gedoe voor achievements is niet mijn ding.

Ik heb een stads elf rogue gemaakt. Dual weapon en ga proberen hem een soort Assasin te laten worden. Met die gedachte en speelstijl is het super :D Een nobele human rogue zal ik eerder als een arrogante bard maken.

Is het iemand opgevallen hoe stoer de sporadische finishing moves zijn? Vandaag in het woud van de Dalish kwam ik een ogre tegen. Me dwerg sprong tegen hem op en ramde zijn zwaard door het hart van de ogre en alles ging even in slow-motion. Heb al meerdere keren brute finishers gezien die de game automatisch doet.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat wist ik nog niet, ik heb de game nog maar 4 uurtjes gespeeld. Wat me opvalt is dat er zo weinig skills zijn waar ik uit kan kiezen. Komen er later nog meer?

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nee, of sporadisch.

Spreuken zijn er wel veel, dus bij mages zijn er nog behoorlijk veel keuze mogelijkheden bij een level up.

In dat opzicht is het behoorlijk vereenvoudigd t.o.v. eerdere Bioware titels...je zult echter merken dat het ondanks dat allemaal super gelikt op elkaar is afgestemd en werkt. Zelf valt het me totaal niet meer op... deze RPG sleurt je mee en laat je niet meer los, ondanks beperkte keuze opties als het gaat om race, class en skills. Perks zijn totaal verdwenen, al leveren goede relaties met je companions wel bonussen op (lijkt op NWN2: Mask of the Betrayer als je die hebt gespeeld).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina