1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je gedraagt je veel te soft tegen Sten en Morrigan?

Sten wil je respecteren en geen troetelbeer van een leider. Als Sten je leiderschap bekritiseert, dan zeg jij tegen hem "ik hoef me niet aan jou te verantwoorden" en hij loopt helemaal met je weg.

Morrigan wil als een koningin behandeld worden (welke vrouw niet?). Je moet het veel met haar eens zijn, maar vooral niet te gevoelig mushy mushy doen. Begin dus niet over gevoelens en liefde, want dan jaag je haar weg. Flirten met Moririgan is oké, zolang je haar speciaal laat voelen. Leg het er dik bovenop en ze raakt alleen maar meer gecharmeerd van je. Ook Morrigan waardeert lef; schep op over een kus (vooral waar Allistar bij is) en maak het waar. Approval +6.

Laatst bewerkt: 14 nov 2009
  2. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor de reactie, ik geef wel veel gifts aan dr het enige nadeel is dat ze het oneens is met hoe ik het spel speel :+ dan maar minder aardig gedragen

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Iemand al filmpjes gespot van de liefdesscene? Ben nog niet zo ver, heb net de Sacred Ashes quest gehad. Ik wil Morrigan graag behouden voor een beurt. ;)

4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben net met Morrigan geslapen, 8) met mijne uber-coole dwarf warrior. :cool:
    Ben nu level 20 en heb hem bijna uitgespeeld.. :D

wel beetje stom einde.. waarom kan je niet met Leliana huisje boompje beestje krijgen :mad:

Laatst bewerkt: 15 nov 2009
  5. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Trouwens ff reactie op iets wat eerder geweest wat, het spel leveled semi mee. Je hebt zones en bepalend van jou lvl ligt eraan hoe sterk de tegenstander is. Bijvoorbeeld een deel in een bos de tegenstanders zijn tussen lvl 4-8 dus wanneer jij lvl 1 ben zullen ze lvl 4 zijn. Maar wanneer jij lvl 20 zou zijn, zijn ze 8.

Hopelijk maakt dat het wat duidelijker, geef ook als tip. Als het niet lukt ergens door heen te komen met bijv. de questen van de treaties. Begin eerst overal het eerste gedeelte en ga daarna verder.

Morgen weer nieuwe character beginnen :) zin in

6. Ashavan

Ashavan Guest

Heb met me evil mage Lothering voltooid. In kamp veel gesprekken met Morrigan gedaan en zit nu al weer op het punt dat ze wil zoenen. Heb geen cadeau's of andere dingen hoeven te geven. Nu zorgen dat ze me shapechifter wil leren.

Weet iemand waar je Reaver, Blood Mage (Jowan?) en Spirit Healer kan unlocken? Dat zijn de enige die nog open staan bij mij.

7. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Blood mage kan je worden door een pact te sluiten met de desire demon die in Connor zit (Redcliff). Volgens mij mag je dan Jowan niet hebben gedood. Spirithealer kan je dacht ik gewoon kopen bij de mage shop in Denerim. Reaver weet ik niet.

8. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Was spirit healer niet ook te koop bij de shop van de elves, of van Wynne leren

En Reaver kan je krijgen door met de cult samen te werken bij de sacred urn. Ga nu ook een evil mage starten :)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Mijn manipulatieve Necro-Mage is zo stoer. Met die Virulant Walking Bomb is er niks aan. Heb de moeilijkheidsgraad verhoogd naar Nightmare nu met dit personage, want loop er gewoon door heen rofl. Sten en Allistair zijn de tanks met Morrigan die naast me mage opereert. Zij doet weer hexen, glyphs en support terwijl me mage voor de damage zorgt. Met zijn Virulant Walking Bomb, Death Syphon, Summon Undead en ijs spel om te bevriezen gaat het simpel.

Moet alleen uitkijken wanneer ik een Undead summon en welk lijk er voor gebruikt wordt. Bij een stuk had ik een bloodmage als skelet terug tot "leven" geroepen en hij had die sleutel moeten hebben om verder te komen. Dus dat feest ging niet door ouch :p

Heb de bloodmage gekregen van de Desire Demon die Connor in Red Cliff had bezeten. Moet je een deal mee sluiten en klaar. Reaver krijg je inderdaad door die Ash te vervuilen dus ben nu op weg om dat te doen. Speel nu meer in volgorden van Red Cliffe, Denerim, Urn en dan zie ik wel weer.

Wat betreft dat de encounters met je mee levelen. Het zou best kunnen dat er een lvl range is waarin ze scalen. Maar 1 ding is zeker ze scalen naar jouw level. Met me dwerg champion had ik bijvoorbeeld bij de Castle Gate van Red Cliff dat er ondoden, Genlocks en een Ogre of twee langs kwamen. Dit maal was ik lager level en kreeg alleen wat skelet archers en een Revenant om mee te spelen hehe.

Met dit personage wil ik dus manipulatief en "evil" zijn. Dingen plannen om zelf aan de macht te komen als het ware. Dus zo benader ik alle dialogen. Degene die wat zouden kunnen betekenen aardig en behulpzaamheid faken. Anderen die niks zijn intimideren en afmaken. Hulpjes die handig kunnen zijn als soldaten en hulpjes proberen te recruten. Niet dat die mogelijkheden ook echt in de game zitten zover ik kan zien, maar ja het is een RPG dus dan roleplay ik de personages.

Het advies om eerst een deel van een treaties te doen en dan een ander gaat niet altijd op. Als je bij de dwergen de Deep Roads betreed kun je niet 1-2-3 terug naar Orzammar. Idem voor het moment dat je bij de Mage Circle de Fade in gaat. Het bos en de ruines bij de Dalish daar en tegen is een stuk makkelijker om even terug te gaan. Mijn advies is wel om de dwergen als laatste te doen. Er zijn een aantal gevechten waar je de levels en talents nodig zult hebben.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
  10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Sten als tank? Tips a.u.b.:eek: Sten gaat bij mij altijd zo snel dood.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Ik heb Sten gebruik laten maken van de two-hander wapens en is dus mijn tweede tank met Allistair als de eerste tank. Sten heeft de Warrior talents van de eerste rij waarbij Bravery en Precise Striking het meest nuttige zijn. Van de Twee-hander lijst heb ik de rij met de skill dat hij geen defence/offence penalties meer heeft en dat hij tegenstanders kan stunnen met een aanval. Daarnaast zorgen voor goede armor en voldoende damage output. Later nog wat Champion talents toevoegen zoals een War Cry waarmee je ook tegenstanders kan stunnen. Qua stats pomp ik zijn strength en dexterity helemaal vol. Je kan hem niet raken als hij hele tijd ontwijkt.

Heb dus de Reaver unlocked nu. Even wat bloed zuipen en vervolgens die Andraste cultisten alsnog een kopje kleiner gemaakt mwahahah :p

Hoe kijken anderen naar de Friendly Fire en top-end spells? Ik zie het nut niet om magiers Chain Lightning en Death Cloud etc te laten leren ivm friendly fire. Die spells moeten zo sterk zijn dat je de hele horde tegenstanders zelf neer haald anders heb je problemen lijkt mij zonder hulp van je tanks.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
  12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie wel het nut ervan in. Stel je bent in een heftige gevecht, je 3 andere teamleden zijn bijna dood, en vechten met een stel melee mobs. Dan kan je het beste een sterke AoE spell gebruiken die gegarandeerd de mobs doden, maar ook je teamleden. Je offert ze op, ok, dat is kut, maar nadat het gevecht is afgelopen, komen ze toch weer tot leven. In zulke gevallen zijn de AoE spells wel handig. Niet te vergeten dat tanks ook wel tegen een stootje kunnen.

13. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mage draagt nu Juggernauth's set (thanks to arcane warrior)! Echt nice, maar probleem is nu, Sten is zo goed als naked. Enig idee welke set ik hem nu kan geven en waar te vinden? :) Thanks!

14. Ashavan

Ashavan Guest

Ik zou je mage niet in Juggernaut doen. Hoe zwaarder het armor des te meer aandacht het trekt van de enemies en des te meer stamina/mana penalty...wat snel op telt als je ook nog wat buffs hebt aan staan. Light armor van leer is meer dan genoeg voor een mage en dan kan de rest als Juggernaut aan je tanks gegeven worden.

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Vind met friendly fire het hebben van 1 nog wel redelijk nuttig, vooral in lvls waar je ze vaak kan raken voordat ze je doorhebben of om een groep archers te raken. Gebruikte vooral die ice cloud dan met Morrigan.

Maar ik zou eerder de glyphs gebruiken als vervangers voor de massive aanvallen. Zijn zeer goed om het gevecht jou kant op te trekken. Zit te twijfelen om een Arcane Warrior Tank te maken. Kan volgens mij heerlijk sterk worden en dan later nog spirit healer erbij. Maar wil ook blood mage worden, of is die niet zo boeiend?

16. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze een arcane warrior aanvallen is geen probleem. Durf zelfs te stellen dat mijn mage in combat sterker is als een warrior (met arcane shield/stone shield/shimmering (??) shield/combat magic aan).

Hij kan zeer zeker meer klappen krijgen en kwa damage met mijn zwaard doet hij ook niet onder.

Draag momenteel de Dragon armor (scale) van The High Dragon.

Wat wel een probleem is van zware harnassen is dat het teveel magi kost om nog veel of grote magic te casten. Heb mijn dead cloud en inferno al een tijdje niet meer gebruikt (vond ze toch niet al te handig). De armors van de High Dragon zijn wel een aanrader voor arcane mage's omdat de set bonus heel hoog is oftewel als je de hele set aan hebt kost het in verhouding heel weinig fatigue.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Dat bedoel ik. Zware armors + buffs en je hebt nauwelijks mana over om lang te kunnen casten. Bij me dwerg Champion vond ik dat in de latere levels irritant omdat je nog maar een halve bar stamina hebt. Nu rond lvl10 met me mage heb ik Arcane Shield, Spirit Shield en Miasma aan staan wat een derde van de balk opvreet. Als ik dan ook nog een skelet summon dan heb ik nog maar een kwart balk over voor spells.

Heb de Reaver, Blood Mage en Arcane Warrior bekeken qua talenten en valt me op dat er echt heel weinig bruikbaars tussen staat. Je moet heel die lijst vol pompen om 1 goede en bruikbare talent te krijgen :confused:

Ik zal eens investeren in de Death Cloud als grootschalig friendly fire spell. Glyphs zijn inderdaad geweldig. Petrify van de Earth lijn is ook zeker niet te onderschatten.

Even wat anders. De stats van een personage. Je hebt de vereiste van 38 a 42 als target voor de beste armor en beste talents. Maar in hoeverre heb je er wat aan om daar boven te gaan zitten? Zit er namelijk aan te denken een personage te bouwen die alleen maar strength en dexterity heeft en geen con of andere stats. Maar voor me gevoel heb je er weinig aan om boven de 45 te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2009
  18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik moet nu een of ander lelijk monster genaamd Broadmother ofzo verslaan. Het lijkt op een verlepte extra dikke Sugar Lee Hooper, maar wel verrekte sterk. Iemand enige ervaring met het hoe te verslaan van dit beest? Het is nog steeds om de hulp van dwergen te krijgen. ;)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Lastig beestje is dat. Zodra je iets meer dan helft leven er af hebt gemept komt er extra hulp en her-groeien die tentakels.

Wat voor mij werkte was de twee warriors concentreren op de tentakels rondom de Broodmother. Dan met zijn alle knallen op die vetzak. Heb 1 mage die constant kan healen en rejuvenate e.d. gebruiken op de teamleden. Halverwege de health balk komen er dus die hulp troepen. Heb de warriors terug trekken van de Broodmother en ga ergens achterin de cave staan. Maak al die hulpjes en eventuele tentakels af. Gebruik Mass Paralysis en eventuel Glyphs of Paralysis/Repulsion voor wat area control. Na het afmaken van de hulpjes heal iedereen met de mage terwijl de warriors weer de tentakels rondom de Broodmother neer halen. En dan met zijn allen op die engerd tot het neer gaat.

Heb op moment Allistair uit me necro-mage team gegooid. Eens kijken hoe het is om Shale + Sten als de tanks te hebben. Een all-evul party ;)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    als je met een ander personage opnieuw begint, hoe anders is het spelverloop dan>?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina