1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Discussie in 'Games' gestart door Davey666, 8 aug 2017.

  1. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Wilde de game kort geleden nog kopen, maar wacht wel op de Switch versie MET georkestreerde soundtrack en meer.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    /semi-jaloers

    De originele georkestreerde soundtrack is natuurlijk altijd de beste...
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik verwacht eerlijk gezegd dat de game, na de Switch release, ook wel weer voorbij komt op de next-gen Playstation, inclusief de nieuwe soundtrack en stemmen ...
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat dacht ik ook met Dragon Quest VIII na de 3DS release. Ik wacht nog steeds...
     
    LuckyLuciano, Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Toch gelijk!

    De Definitive Edition is vandaag uit en scoort echt enorm goed in reviews. Het is dat ik hem al volledig heb uitgespeeld, anders zou ik er gelijk aan beginnen. Spelen die handel!
     
    Yellow 13, Yi-Long en Zifnap vinden dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Huh, komt er nu ook nog een nieuwe versie uit op de next-gen?
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De laatste editie is niet echt Next Gen want dit is een port van de Switch. Dus graphics net als de switch met paar extraatjes erin weer.

    Ze zijn wel bezig met DQ 12 voor net gen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Geen achievements???
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ze zijn er blijkbaar wel, maar worden op de een of andere manier niet overal getoond:

    [​IMG]
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vreemd, maar voor mij wel een reden om nog even te wachten met spelen. Ik hou ervan om af en toe tijdens het spelen even te kijken hoever ik ben met bepaalde achievements. Beetje jammer dat ze nog niet online staan.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417





    Hmm, ik vind het grafische verschil niet heel erg storend, dus dat valt mij 100% mee. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2020
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Vind het wel stom dat als je de.grwone versie hebt je je save game op dezelfde console niet mee kan nemen naar Definitive editie omdat het een Switch port is.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Achievements staan online in de game. :thumbs:
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dan kan je dus beginnen!
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Sinds zo’n 2 weken aan het spelen via GP, en tot dusver vermaak ik me er prima mee. Qua gameplay/set-up wel classic JRPG, maar dat is in dit geval zeker geen minpunt. Leuke characters, groots verhaal, en fijne gameplay.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    En... Japanse stemmen? ;)
     
    Garrett vindt dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Anders zou ik die shit nooit aanraken natuurlijk ...
     
    Killamonkey en Zifnap vinden dit leuk.
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Inmiddels ook wat uurtjes erin en ik ben inmiddels wel overtuigd van de kwaliteit van dit spel. Als het zo goed blijft kan het wel eens één van mijn favoriete JRPG's ooit worden. Groots verhaal, prachtige gfx (ondanks de switch versie), leuke characters, vlotte battles maar gelukkig wel turnbased), goede humor enz. Enig minpuntje is de world map muziek. Ik heb in settings vrij snel de DQ8 world map theme aangezet. Die van XI werd toch wel erg repetitief..
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik vond het een zeer vermakelijk spel maar teveel backtracking van locaties helaas.

    Heb je veel JRPGS gespeeld? Vind het namelijk wel een sterke statement dat je dit de beste JRPG vindt. Er zijn zoveel top titels.

    Persona, Final Fantasy, Suikoden, Breath of Fire serie, Lost Odyssey, Chrono trigger/Chrono Cross, andere DQ delen etc.
     
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Gelukkig maak ik die statement niet. Één van hè, en zou kunnen worden, dus enige nuance.. Speel(de) heel veel jrpgs. Niet tijdens (s)nes tijdperk overigens. Duik ik nu soms wel in maar kom er dan niet doorheen, trekken me niet nu we alle pracht en praal hebben. Alleen chrono trigger voor 80% gespeeld. Van bijvoorbeeld SoM vind ik de gameplay gewoon niet leuk genoeg.

    M'n favorieten zijn ff8 (blijft m'n nummer 1), ff9, ToV, ToXillia, Lost Oddysey, the last remnant en Eternal sonata (niet gameplay wise maar vooral story + Chopin) ik vermoed dat DQXI prima in dit rijtje terecht komt.

    Persona trekt me qua stijl helemaal niet. En bijvoorbeeld Ni No Kuni vond ik ook mwah. Maar je kan redelijk zeggen dat ik veel jrpgs heb gespeeld. Meer dan welk genre dan ook denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2021
    BigSyke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina