1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragonballz

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 4 nov 2004.

  1. the predator

    the predator Vliegent frietje

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    0
    Naruto is een va de beste anime series diek ken, het gaat over een menneke (genaamd naruto) die een hokage wil worden (beste ninja in een stad) er zijn ook enkele coole games zoals RPG's en Fighting maar die zijn jammer genoeg allemaal in het japans, ik denk als ze die nou eens vertalen en ook hier uit brengen dat die wel goed gaan verkopen.
    ik denk zelf ook wel dat da ooit gebeurt want america wil Naruto(de serie) licenseren ofzo en het zou zijn dat de serie zelf in 2006 op nicolodeon komt ofzo(had ik ergens gelezen)

    maar back ontopic. ik weet niet meer of ik de DBZ game wilt hebben want ik ben wel een beetje uitgegeken op deze game (en de series) misschien als er ingame beelden beschikbaar zijn dat ik me dan bedenk
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Waar slaat dat nou op?
    De Edit knop zit net zo dichtbij als de "uitgebreide Editer".
    Graag toch de volgende keer de EDIT knop gebruiken.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    een paar screens en de info:

    Action/adventure style gameplay
    Six playable heroes, including Goku, Gohan, and Piccolo, complete with their Super Saiyan/Super Namek forms as appropriate
    Six extended missions covering the major plot points from the Saiyan Saga through the Cell Games Saga
    Fight the big Boss enemies, including Raditz, Nappa, Captain Ginyu, Frieza, and Cell
    Destructible environments that can be smashed apart
    Authentic DBZ combat system, including Ki attacks, smash attacks, and tactical teleporting
    Numerous secret areas, unlockable characters, and never-before-seen parts of the DBZ story
    Upgradeable characters
    Multiple game modes including Single player Adventure mode, Arena Arcade mode, and Team-based cooperative mode
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2005
  4. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm één ding zit me niet lekker.. die laatste screen heeft als combo staan 5 vierkantjes (PS2 ?? 8))
     
  5. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Zooo dit ziet er allemaal inderdaad goed uit ik wist niet dat er zoveel nieuwe
    filmpjes en plaatjes van dit spel uit waren gekomen, thanksss man *) .
    Xbw is wel een beetje laat hehe.
     
  6. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    die screens zijn zo fucking lelijk. Die handel van DBZ: bodakai ofzo ziet er beter uit.. iig op de PS2. Komt dit omdat 't spel nog in ontwikkeling is? Mag k toch hopen..
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de screens zijn van de ps2 versie
     
  8. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had liever gehad dat ze meer bij het DBZ van tv gebleven waren. Nu zie ik in die filmpjes dat ze echt onwijs vaak tegen saiba mannen en ander onkruid moeten. Op tv zouden ze dat heel koel en met VEEEL gemak afhandelen, maar hierbij niet echt.. :mad:
    Bovendien kwamen ze op tv niet eens zoveel saiba mannen tegen! Ze hadden beter wat "grotere" enemy's kunnen verzinnen zodat je kleine missies krijgt omdat de slechterikken de aarde willen vernietigen / de dragonballs proberen te stelen.

    Voorbeeldjes: Garlic Junior en zn maten en een martial arts Tournament

    Ze mogen er best wat kleine wezens instoppen, maar zorg dan wel dat je die hard ownt.
    Op deze manier wordt het niet gemakkelijker maar wel wat "geloofwaardiger" voor mensen die DBZ kennen.. Want zeg nou eerlijk: Heeft iemand Vegeta ooit klappen zien krijgen van een saibaman??
     
  9. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    cool, cooperative mode is te gek! O-)
    en arena arcade ook, dus dat zit allemaal wel goed.
    ik denk dat ik dit wel ga kopen.
    alleen wat wel jammer is is dat ik zie dat elk poppetje maar 1 verschillende sla of trap moves heeft....en allemaal schieten ze dezelfde aanvallen.
    kan je daar nie meer van halen ofzo???
     
  10. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet er iemand een preciezere release datum??
     
  11. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk komt ie in maart uit en dat is al redelijk snel.

    Maar wat ik me afvraag is of Power Levels een grote rol in dit spel spelen. Het zou wel erg fantastisch zijn als je een build-up mode had :)'

    Oja, en om niet te vergeten: er wordt gezegd dat de XBox versie beter zal zijn dan de PS2 of NGC versie.
     
  12. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorrie, hoor.... :{

    /Mod En alweer...Zit je me uit te dagen? - !SIC!

    Nee, ik daag je niet uit... Ik zeg alleen sorrie! |:-
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2005
  13. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    paar post hierboven had ik ook al de releasdatum gegeven...nou hier is ie weer. ;)

    hier nog wat handige info van ign.com. :)

    January 13, 2005 - Dragon Ball Z: Sagas marks a major shift in DragonBall Z videogames. For the first time, players will now control characters from the DragonBall universe in a sort of free-form, destructible sandbox. Instead of confining players to one-on-one encounters, as in the Budokai series, Sagas turns you loose in a collection of different stages. While each of these stages (or chapters, really) carries with it clearly defined mission objectives, the game lets you explore the game environments and kick ass at will.

    You control five main characters, including Piccolo, Gohan, Trunks, Vegeta, and Goku, with five more characters locked until you beat the game. What's more, each character has different forms, including Super Saiyan, which changes a character's appearance and greatly increases his offensive capabilities. You'll explore two different worlds from the DBZ universe, including Earth and Namek, each with a number of different environments. Sagas splits the action between 19 different chapters, each of which follow the first-half of the animated series, from the Saiyan Saga through the Cell Games.

    Players progress through each of the chapters in linear fashion, with a player's character chosen automatically before the start of every stage. Naturally, the selection coincides with whatever events happen in a specific chapter. For example, if a character dies sometime during the main story arc, that character will no longer be available. Unless, of course, that character would somehow return as part of the story. It also serves to note that approximately 70% of the 19 chapters take the form of free-form adventure levels, while boss fights (in the form of arena-like stages) account for the remaining 30%. You'll face big-name bosses such as Cell, Nappa, Captain Ginyu, and Raditz. All in all, Sagas should take somewhere between 10-15 hours to clear for the average gamer.

    An animated segment from the show (edited and re-cut) precedes every chapter and helps move the narrative forward. Sagas also hands out mission objectives at the start of every chapter, which a player can recall by pausing the game. Objectives range from collecting items, defeating specific enemies, and protecting key characters. Radar on the upper right hand corner guides you to each objective, and defines the barrier for each stage. From what we've seen so far, mission objectives never detract from the main goal of the game: blowing stuff up and beating the snot out of enemies.

    Each stage brims with fully destructible items such as boulders, cars and trees, depending on the environment. Just as in the animated-series, it's possible to kick an opponent 200 feet away and watch as he explodes into the side of a mountain or building. You can run around devastating the landscape, punching down hills and smashing most anything in sight. The only thing we didn't see was craters. Say you're fighting an enemy mid-air and slam him into the ground, the force of impact won't create a visible crater. Still, reducing a massive pile of boulders into dust by throwing a body into the center of it feels mighty satisfying. If that's not DBZ, I'm not sure what is.

    For the most part, players will battle hordes of "foot soldiers" until reaching the boss of a given area. As it stands, enemies switch between melee attacks and ranged attacks, depending on the environment. Urban landscapes feature robots, for example, all of whom you can slam into buildings dotting the city. We encountered one enemy who could spawn a mini-army of subordinates by tossing seeds on the ground. Some enemies boasted cool defense mechanisms. Here's one example: after taking a significant beating, a certain type of enemy begins spewing acid from his forehead and chases you until he explodes.

    Make no mistake, Sagas is an action game. While early reports may have made it out to be a hybrid action/RPG title akin to the recently released Virtua Quest, the folks over at Atari have made it clear that Sagas is all action. Apart from a standard set of moves, including punches, kicks and projectiles, each character boasts a number of combos and signature moves from the show. The game divides your repertoire of moves into one of three categories: Ki Attack, Melee Attack and Combos. While each character starts with a limited set of moves, you can purchase more by collecting special "Z" coins hidden throughout the game.

    Each stage contains upgrade stations where players redeem their Z tokens. Each upgrade category contains six abilities, all of which carry a different price tag; the better the move, the more it costs. Each combo looks radically different, although they foster the same results: dead enemies. You can also upgrade the radar with two added features. Instead of just showing you the locations of key items, purchasing radar upgrades reveals hidden items and enemies. A worthwhile upgrade, to say the least, since these hidden items increases Health and Ki power. For every tenth capsule, your Health and Ki meter grows, giving you added advantage.

    Sagas includes a co-op mode, where two gamers can play through the main story mode. And while we didn't see too much of co-op, we do know that two players can create combos. One player can launch an enemy into the air, for example, while the other player slams him back into the ground. After completing the main quest, two players (or just one, for that matter) can visit the "pendulum room," which grants access to all previously cleared areas. You can also select whichever character strikes your fancy, even if it doesn't make sense in terms of DBZ history.

    While Sagas is still very early, it looks as though developer Avalanche Software have done a good job of including what DBZ fans want in a game. Of course, we'll have to wait and see how things go from here. Until we can being you a more in-depth report, head over to the media section to watch direct-feed movies of the game in action.
     
  14. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    hm... interessant verhaaltje. Thnx Buffy-lover :)
     
  15. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Keep it up guyss die nice info en buffy lover die had ik ook gelezen jah op ign van ps 2.Zeker wel een interessant verhaaltje.Goed van je dat je het erop gezet hebt voor mensen die het niet wisten,thanksss.

    PS: ik hoopte eigenlijk op echte avonturen net zoals die van gba spellen
    maarjah dat zal er wel niet in zitten.Maakt niet uit ik hou ook veel van
    vechten :9.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2005
  16. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Jahwel die kan je kopen bij de upgrade stations, hoe sterker de aanval
    hoe meer die kost.Oo oepss dat wist je natuurlijk al sorry was een beetje
    te laat.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2005
  17. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet mee--> is dat nu gwn puur vechten of ook een beetje rondlopen en zoeken naar uitganden of zoiets?
     
  18. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    mja maak nie uit hoor. :9
    ben wel blij dat je aavallen kan kopen, dan moet je die Z amuleten ofzo verzamelen. ;)
    ik kan echt nie wachten!
     
  19. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad en zo heb je ook het gevoel dat het meer dan alleen vechten is :D .
    Ik ga dit spel in elk geval zeker kopen ben namelijk een grote dbz fan hehe.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2005
  20. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Tof spel, alleen héél jammer dat het maar tot de Cell games gaat, daarna wordt het pas leuk eigenlijk.(Buu enz.)
     

Deel Deze Pagina