1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 jun 2012.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou, het punt is gewoon dat de skills niet leuk zijn. Heeft verder niks met zijn stats te maken, maar ik haal er geen plezier uit. :p
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik vond Fighter nog wel gaan, maar Warrior was zo vervelend om te spelen. Zo langzaam dat het niet meer leuk was.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wanneer je van Vocation veranderd, is dat dan echt een wijziging, of krijg je die er bij? Ik vind het vechten als Fighter met zwaard en schild namelijk erg tof.

    Ook nog een andere vraag: je hebt je 'main pawn' en die andere pawn die niet meelevelt. Wat is ook alweer de benaming van die 'main pawn'? Want dat heb ik gemist volgens mij.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je krijgt de nieuwe vocation erbij zeg maar. En je kunt altijd kosteloos weer wisselen naar al geleerde vocations.

    Naast je main pawn kun je ook maximaal 2 pawns uit de Rift meenemen. Die heten ook gewoon pawns ...
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    :cool:
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan je er nog twee bij huren? 8) Godver, wist ik niet eens, had er maar één. :lol: Wel alles redelijk makkelijk gehaald tot nu toe. Alleen heel grote bandit mobs zijn soms nog wel eens lastig, zit altijd één zo'n heel sterke dude bij.

    En die mobs van vier krokodillen met speren zijn ook moeilijk, dat is het enige waar ik nog altijd niet voorbij ben.

    Kan je trouwens niet fast travelen?
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Nee, maar later kun je wel van die stenen vinden en kopen die je direct naar de main capital brengen. Verder op in het spel, daar ben ik nu toe, komen er ook stenen icm die eerdere die je op een specifiekere plek kunnen brengen. Alleen is het spel is zijn geheel gefocused op lopen en ondekken en heel veel caravan achtige quests.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat van die quests vroeg ik dan niet, maar bedankt voor de informatie. 8) Vind ik weer teleurstellend om te weten (en dat het zo is, schijnbaar).

    Trouwens, klopt het dat je loot vooral moet kopen?
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ja, in het begin althans wel, maar later schijn je wel epic spul tegen te kunnen komen, maar zover ben ik nog niet.

    En loot moet je idd veel kopen, maar dat is geen probleem. Ga maar eens naar de pawn guild en haal daar alles scrolls vandaan en je bent zo 5000 rijker. ;)
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    5000? Dat is echt mega weinig. :9 De eerste nieuwe armor in Gran Soren die ik kocht was al gemiddeld 9000 per stuk.
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Geld is niet zo'n groot punt imo, je krijgt al heel snel genoeg geld binnen met simpele noticeboard quests als 'kill x-aantal van dit of dat'. Monsters, beesten die je al tegenkomt tijdens of onderweg naar een andere quest. Ik verkoop ook nauwelijks wat, koop hier en daar wel het een en ander, zoals skeleton keys en 'waystones' (heten anders,......). Waardeer wapens en armor op, indien nodig. En toch heb ik inmiddels in totaal iets van een miljoen aan gold verdiend en op dit moment een dikke 4 ton over. (ook na een zooi geld uitgegeven te hebben voor een quest)

    Loot verkoop ik dus nauwelijks en ik koop het ook nauwelijks. Voor de meeste dingen die je kan opwaarderen heb je toch vrij normaal spul nodig wat je eigenlijk overal wel tegen (kan) komt. Veelal is opwaarderen ook voordeliger als allemaal nieuw spul kopen. Op dit moment zijn zowel mijn personage als mijn pawn uitgerust met spul wat ik voornamelijk gevonden heb en vervolgens opgewaardeerd.

    edit,

    Let er trouwens op bij het huren van pawns dat sommige daar (cr) voor vragen. En ook dat de ingehuurde pawns niet met jou mee levelen. Mocht je geen mage hebben is dat trouwens altijd een goede om erbij te hebben. Ben jij Strider, assassin, mage, sorcerer, dat soort classes en geld dat ook voor jouw eigen pawn. Dan is een warrior (tank) ook nooit een slecht iets om erbij te hebben. Zeker als agro trekker.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oke, thanks voor de tips.

    Waar kan ik trouwens Magick Shields halen? Heb m'n Vocation net veranderd naar dat paladin-achtige (ben naam kwijt :+ ).
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Mystic Knight bedoel je zeker.
    Hm, ik heb zelf mijn Magick Shield gevonden. Meen wel dat de armorer in Gran Soren ze ook verkoopt.
    Overigens, kleine tip. Mits je het nog niet gedaan heb. Speel een tijdje als assassin.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is Assasin niet iets dat slecht aansluit bij Fighter?

    En de armorer verkoopt ze (vooralsnog) niet. Hij had toen ik keek niets.
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wat betreft het schild durf ik het dan niet te zeggen.

    Assassin is een hele goede klasse en heeft een paar augments die bij vrijwel elke andere klasse goed aansluiten.
    Deze drie heb ik standaard geselecteerd momenteel ongeacht welke klasse ik speel (even van dogmawiki geroofd);.

    Entrancement 2 Increases your maximum ST by 100 at night (9PM-3AM)
    Sanguinity 3 Increases your maximum HP by 100 at night (9PM-3AM)
    Bloodlust 4 Strength and Magick increases by 70%, Defense and Magick Defense by 30 at night (9PM-3AM)

    De eerste twee zijn later minder van belang. Bloodlust blijft altijd een goede imo.
    Assassin heeft overigens nog een paar augments die handig kunnen zijn bij andere klassen. Alleen zijn die wat meer speelstijl afhankelijk.
    Voordeel wat assassin ook heeft zijn de wapens. Boog, zwaard, schild, daggers.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    I know, maar het was ook maar een simpel voorbeeld. Kill een troll, pak zijn botten af en je bent 3000 verder ofzo. Ik ga nog geregeld even everfall in, daar ligt op lage levels redelijk waardevol spul en je kan het overal kwijt en alles kwijt, i.t.t. Skyrim. :cool:
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Geld verdien je met bakken als je gewoon veel explored en veel quests doet. Ik verkocht haast niks en kocht regelmatig wat en deed veel aan upgrades. Op het eind had ik ruim 5,5M cash en voor meer dan 8M in mijn storage ...
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Da fuck. RPG Master Gakkie. ;)
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Breng Yellow niet op ideeen.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Dat heeft hij ook niet hoeven doen hoor, dat is al gebeurd. 103 Emma ftw. :+
     

Deel Deze Pagina