1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 jun 2012.

  1. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    De game ga ik ook halen. Kan ik sommige weer toevoegen aan m'n friendslist voor pawns? (en andere games natuurlijk) :)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mocht de game weer wat populairder worden door deze release, dan wil ik de nieuwkomers nog even wijzen op het eerste blokje in de startpost. :D Voeg je eigen naam toe en gebruik het om geschikte Pawns te vinden.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Heb de mijne ook even toegevoegd. Wist het exacte level niet meer, maar 50 is die zeker weten wel. Ze moet ik zeggen. ;)
     
  4. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    Nou ik had de game al uitgespeeld maar op mijn oude gamertag: Sasuke26. Nu moet ik dus overnieuw beginnen wat ik helemaal niet erg vind :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom een nieuwe gamertag?
    (en kan ik dus je oude uit mijn firendslist verwijderen? )
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    http://www.eurogamer.net/articles/2013-04-22-dragons-dogma-dark-arisen-review

    Ziet er veelbelovend uit, zeker wanneer je deze titel nog niet hebt gespeeld (hogere res textures en Japanse voices!). Ben bijna aan het einde van DD en wat zou ik ZO GRAAG deze game op een nieuwe generatie console (of PC) willen spelen. Grafisch irriteer ik me iets teveel aan de frame rate en drab textures (al is de setting wel weer heel erg goed), maar gameplay technisch is dit een top game.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
  7. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    @Dulle sorry voor late antwoord. Ja die kun je verwijderen. Dit kwam omdat mijn email die aan m'n gamertag gelinked was gehacked is. Ik kan niet meer bij m'n gamertag. Ik heb met Microsoft aan de tel gehangen maar die kunnen ook niks doen....dus...heb een nieuwe gamertag. Wilde je al toevoegen maar je lijst was vol.

    Ontopic. Hopelijk krijg ik de review versie nog binnen anders ga ik de game gewoon in de winkel halen. Maar meteen leuke pawns binnenhalen. Mochten jullie een uitnodiging krijgen van LeafNinja32 dan ben ik het :)
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gamerscore van 101k zomaar weg. Damn, balen. :mad:
    Heb je verwijderd + opnieuw toegevoegd. Emma staat weer tot je beschikking!
    :+

    Ik weet nog steeds niet wat ik ga doen. Dit had gewoon DLC moeten zijn... Ik denk eigenlijk dat de kans groter is dat ik nog wat uren aan de normale game ga besteden dan dat ik Dark Arisen ga kopen. Ik kan die prijs niet verantwoorden.

    @Zifnap: Laten we hopen dat Deep Down eigenlijk Dragons Dogma 2 is. :9 Wat zag dat er heerlijk uit.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Heb echt zin in deze game :D Veeeeeeel nieuwe content begrijp ik voor een nieuwe speler :)
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik heb 2 level 200 pawns en straks infinite fast travel stones tot mijn beschikking. Halleluja. :+
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    http://www.eurogamer.net/articles/2013-04-22-dragons-dogma-dark-arisen-review


    Bam, sold :+

    Double sold!


    Morgen gaat de mediamarkt in Assen open, hopen dat ik hem daar meteen kan halen samen met Defiance
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Haha dacht exact hetzelfde toen ik dat las :D Had hem al gepre-orderd maar goede shit! Volgende week vrij dus lekker met de game aan de slag.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dragon's Dogma de Dark Souls kant op? I'm out.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Niet qua gameplay, maar wel qua design en een beetje qua sfeer als ik het zo lees

    vooral dit spreekt me wel aan

    DD was toch wel erg veel dezelfde lange stukken lopen in het begin

    dus een wereld die meer met slimme shortcuts aan elkaar hangt a la Lordran lijkt me wel wat
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    fuck die shortcuts van Dark Souls. Dat was niet meer dan een veredelde lineaire game. Of zo voelde het iig voor mij aan. Dragon's Dogma is true open world. Ik wil dat ze daar met hun poten vanaf blijven. Zodra je shortcuts nodig hebt, en specifiek moet plaatsen wilt dat alleen maar zeggen dat het geen echte open wereld is.

    DD ging niet om de puzzels, maar om de gigantische vrijheid en de sfeer die dat met zich meebracht. Het gevoel echt in die wereld te zijn. Je eigen weg vinden en bepalen.... Dezelfde lange stukken lopen, tsja, pech gehad. Hoort erbij. Misschien dat ze in DD2 fast travel kunnen verbeteren, maar dat hoeft niet van mij.

    Dungeons, daar mogen ze zoveel shortcuts plaatsen als ze willen, maar aan de rest moeten ze niet komen.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    DaS is volgens mij best open world. Je kan zodra je de asylum uit bent alle kanten op

    [​IMG]

    Ja er is een 'ideale' of makkelijkste route voor de eerste playthough, maar niemand dwingt je om die te nemen

    En de shortcuts knoopten alles zo mooi aan elkaar omdat de map eigenlijk heel verticaal was.

    Ik vond het in ieder geval heel tof gedaan. Later krijg je natuurlijk via de lordvessel normale fast travel maar dat vond ik lang zo leuk niet. Het mooie was juist dat je uren een bepaalde richting op aan het vechten was en dan je doel eindelijk bereikt had om erachter te komen dat je eigenlijk 50 meter onder je startpunt zat en met een lift zo weer terug was aan het begin.

    Puzzels hebben DaS en DD volgens mij allebei niet?

    Al lijkt de nieuwe content idd wel minder open te zijn dan deel 1. Meer dungeon omgevingen enzo en minder vergezichten en misschien ook wel minder je eigen weg vinden
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438

    Het gaat toch om shortcuts in dungeons? Daarnaast is dit een expansion die zich met name in en rond dungeons afspeelt, dus minder focus op overworld content. Heb je de trailers niet gezien? Vandaar ook een extra verwijzing naar Dark Souls.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zit nu ook gelijk angstig te kijken wat ze van plan zijn met DD2. Mijn posts slaan niet meer alleen op Dark Arisen.
    Ik hoor de laatste tijd sowieso te vaak dat games op Dark Souls lijken of willen lijken.
    Alle RPG's als Dark Souls
    Alle FPS als Call of Duty.
    Dat lijkt de industrie te willen.

    Le zucht.

    Maar ik heb sowieso vrij weinig gezien van Dark Arisen.
    De reden waarom ik Dark Souls niet echte open world noem is omdat het in mijn ogen veel meer lijkt op allemaal kleinere gebieden en gangetjes die via technische shortcuts met elkaar verbonden zijn om de illusie van een weid open wereld te creëren. Die illusie heeft bij mij nooit gewerkt. Ik had meer het gevoel van level naar level te switchen en waar de shortcuts veredelde laadschermen waren dan dat ik ooit dacht me in een open wereld te begeven.

    Ik zou het vreselijk vinden als DD2 die kant op gaat. Ze zeggen ook dit:
    Maar daar ben ik het totaal niet mee eens. DD is zijn eigen ding, en DaS is zijn eigen ding. Zo moet het verdorie blijven. Als ik DaS wil spelen duw ik die game wel in de 360.
    Of ja, niet meer want ik heb em verkocht. :+

    Grote open wereld. Veel groen. Grote monsters. Dezelfde moeilijkheidsgraad, zelfde level systeem, geen level scaling. Pawn systeem. Zelfde combatsysteem.
    Het enige wat DD2 moet doen is nieuwe monsters introduceren in Gransys V2.0.
    En mooiere graphics met dezelfde framerate. :p Ga nou niet kijken naar andere games.

    Dus @ Dragons Dogma


    HET SPIJT ME DAT IK DIE POST. Ik hoorde het vanmiddag ergens, dus ik moest er nu aan denken. Lach me niet uit. :+
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Alle shooters als CoD is een trend die al jaren bezig is

    maar alle RPG's als DaS hoef je echt niet bang voor te zijn, als je op dat gebied een game moet vrezen dan is het Skyrim

    daar zijn er volgens mij toch wel zo'n 6 a 7 keer zoveel van verkocht als van DaS?

    DD moet gewoon idd zn eigen ding blijven doen en wat mij betreft is dat iets tussen die 2 in. Meer Dungeons vind ik niet erg maar ik zou die overworld ook niet willen missen

    het steeds dezelfde stukken lopen werd op een gegeven moment saai. Maar dat lag misschien niet aan de wereld maar het feit dat er teveel fetch quests in zaten en te weinig andere afleiding in de wereld? (want dat doet Skyrim wel heel goed, je kan geen 4 meter lopen zonder tegen een nieuw mini-avontuur aan te lopen)

    En natuurlijk zijn hele eigen draai aan de MP. Dus niet die van DaS jatten of gewoon co-op maken (misschiens als optie erbij?) maar eigen ideeen blijven doen

    En ja die Christina Aguilera...daar heb ik geen mening over :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik houd verder ook maar mijn mond over Christina, maar het ging natuurlijk om de boodschap van dat nummer! :+

    Skyrim, iedere 4 meter een avontuur? Hebben we verschillende games gespeeld? Iedere 4 meter viel ik in slaap. :D
    DD, hm, ik vond het gewoon heerlijk om rond te rennen en beesten om te leggen. Misschien niet echt veel random quests of wat dan ook, maar wel de sfeer en vrijheid die me dat laat vergeten waardoor ik mezelf bezig kon houden.

    Ik haat het sowieso als games op andere games willen lijken. Waar is de diversiteit gebleven? Zelfs mijn geliefde Halo gaat de CoD kant op. :mad:
    Ik heb niks met DaS, maar die game heeft absoluut zijn bestaansrecht. Net als Skyrim. Maar DD heeft dat ook, maar aangezien de game niet zo goed heeft verkocht als ze hadden gehoopt gaan ze straks denken dat we het niet leuk vonden. En ipv de formule te verfijnen en de game te perfectioneren gaan ze straks DD2 iets maken wat het niet hoort te zijn.

    maar goed, afwachten. dit is alleen maar paranoïde speculatie nav iemands mening over DLC waar al lang van bekend was dat het wat meer gesloten iswas dan de main game.
     

Deel Deze Pagina