1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 jun 2012.

  1. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ik heb deze game niet gespeeld, maar is Dark Arisen een soort 'GOTY' van Dragon's Dogma, waarbij er ook nieuwe content zit? Oftewel: de originele Dragon's Dogma met extra content in één?

    http://inthegame.nl/videos/dragons-dogma-dark-arisen-launch-trailer/
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup, en die nieuwe content had imo gewoon DLC moeten/kunnen zijn.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Je beantwoord je eigen vraag :p
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    nou ja DD moet ook nog wat tijd krijgen, de vraag is of hij dat krijgt

    DaS is ook al een deeltje 2 , en als je de kings field serie meerekent al deeltje 7 of 8 ofzo?

    En skyrim is ook niet bepaald de eerste Elder scrolls game .. (en ja , ik kwam echt heel vaak onderweg naar een quest nieuwe sidequests en afleidingen en bandits en grotten en draken en kastelen en en en en tegen :+ )

    Dark Arisen is stiekem gewoon een dungeon expansion pack

    De vraag is of DD2 nog op het goede pad zit. Ik hoop het wel, want nu DaSII current gen is gebleken heb ik er wel wat hoop op gevestigd
     
  5. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ja joh, de ene keer lees ik DLC voor 30 piek, dan weer de game met een nieuw 'hoofdstuk'... Ik dacht, ik vraag het effe voor de zekerheid na aan de kenners :+.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, het klopt dat DD nog wat tijd moet krijgen. Maar tegenwoordig nemen ze zich niet de tijd om hun eigen identiteit uit te werken, maar kijken en stelen ze liever van andere games. Pfft. :+

    Al moedig ik het bij Dragon Age 3 wel aan. Daar gaven ze aan eens heel goed te kijken naar Skyrim. Daar kan DA denk ik wel beter van worden.
    Of ja, slechter dan DAII kan toch niet, haha. :p
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het is eigenlijk net als de Prepare to Die edition van DaS , met als enige verschil is dat de uitbreiding niet (of in ieder geval nog niet) lost te koop is

    en dat het hopelijk een stuk meer content is dan de gemiddelde DLC



    DA mag van mij zeker om zich heen gaan kijken. Maar wat mij betreft hoeft dat niet alleen naar Skyrim te zijn (Witcher III gaat immers ook die kant al op)

    van mij mogen ze wel meer gaan kijken naar de geniale RPG's die ze zelf vroeger gemaakt hebben. En dan om heel specifiek te zijn Baldurs Gate II

    Vertaal dat maar eens naar een moderne engine ipv de kunst van Bethesda af te kijken want dan loop je achter de feiten aan
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik snap de hele discussie nog steeds niet. Hoezo willen alle RPGs op Dark Souls lijken? Als er ergens variatie in een genre te vinden is, dan is het wel het RPG genre. En ik zie, buiten mischien DD qua toon, weinig dat op DS lijkt.

    RPG liefhebbers worden de laatste jaren echt op hun wenken bediend. Het genre is zelfs zo populair dat games uit andere genres, zoals shooters, zijn gestart RPG elementen te combineren in de gameplay.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    De JRPG daarentegen,.. is weer een heel ander verhaal

    Toch , als je alleen naar de consoles kijkt dan is er wel veel te spelen op RPG gebied.

    Maar echt echt goede echt AAA RPG's zijn er toch nog maar weinig.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Er valt niks aan de discussie te snappen. Er wordt in een artikel verwezen naar en vergelijkingen gemaakt met Dark Souls. Dus ik zeg; FUCK DIE SHIT, ik hoop dat dat niet gebeurd!
    That's all.

    Ik zeg ook niet definitief dat alle RPG's op DaS willen lijken, alleen dat ik de vergelijking met die game de laatste tijd te vaak hoor en dus niet hoop dat 'alle' RPG's in de toekomst daarop gaan lijken. En al helemaal niet DD.
    Angstige speculatie over de toekomst dus. ;)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Zolang die maar niet dezelfde difficulty en frustratie heeft als DS vind ik het allemaal best. :+

    Iemand Dark Arisen al gespot?
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat we eerder moeten vrezen dat alles op Skyrim gaat willen lijken

    DaS is het lievelingetje van de reviewers en de hardcore games maar qua sales stelt t natuurlijk niks voor vergeleken met Skyrim

    qua sales moet je volgens mij denken ergens in de orde van

    DD 1.5 miljoen
    DaS 2.5 miljoen

    Skyrim 13 Miljoen

    Dus iedereen wil Skyrim zijn. Zelfs DaS II wil een beetje Skyrim zijn.. En de Witcher, En Dragon Age , En en en en
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kunnen we niet zeggen dat games als Oblivion willen zijn? Dat klinkt niet zo eng als Skyrim. :+ Is beter voor mijn gemoedstoestand.

    Niet dat het er in deze discussie iets toe doet, maar ik denk dat DaS bijna meer winst heeft gemaakt dan Skyrim. :p Zo veel goedkoper om te produceren en veel lagere marketingkosten. Volgens mij had die game niet eens een miljoen sales nodig om winstgevend te zijn. Heel netjes gedaan van From.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Hey, niet alleen jij. :mad:
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Helaas, ik zou ook graag willen dat alle games als Morrowind willen zijn. Maar Skyrim is nu eenmaal de Modern Warfare 2 onder de RPG's op dit moment :+

    en denk je dat zomaar van die winst of zijn daar cijfers van? Want ik geloof meteen als je zegt dat het budget van Skyrim 5 keer zo hoog was en het marketing budget misschien wel 10 of 20 keer zo hoog

    maar ruim 10.000.000 meer sales.. en de GOTY editie moet nog uitkomen..

    dat maak je niet zomaar op aan marketing :+
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ook geen (groot) liefhebber van Skyrim? Waar zijn jullie als ik weer eens word aangevallen over mijn mening van Skyrim?! :+ Ik dacht bijna dat ik de enige was.
    Helaas en tot mijn grote schaamte nooit Morrowind gespeeld. :eek:
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Helaas, ik kan hem nu niet meer aanraden want is echt niet mooi oud geworden..

    misschien met alle mods en HD packs op de PC..

    maar Morrowind blijft mijn favoriet vanwege de totale vrijheid

    dus volledig vrij zijn om als je wilt gewoon questgivers om te leggen en daarna rustig door te spelen en iets anders te gaan doen

    en daarnaast het niet aan het handje gehouden worden. Dus gewoon zonder objective marker de wereld ingestuurd worden met alleen wat vage referenties. Bijv 'ergens ten noord-oosten van stad A'

    echt een wereld die je helemaal moest ontdekken en veel minder dat checklist gevoel wat Skyrim en Oblivion (voor mij) toch wel wat hebben

    Maar de combat is als je nu achteraf kijkt wel erg matig, je stats bepaalden namelijk of je uberhaupt contact maakte met een vijand

    dus als bijv je one-handed erg laag was kon je wel een uur door een mudcrab heen staan zwaaien voor je een hit kreeg

    vond dat toen niet erg maar post-Skyrim zou het erg wennen zijn
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind de combat van Skyrim al erg matig, dus laat staan hoe crappy ik die van Morrowind nu zou vinden.

    Divinity II was als ik het me goed herinner nog een van de weinige games deze generatie die je ook wat vrijer liet in alles... Waar je geen quest markers had maar alleen de opdracht 'ga naar toren X'. Geen idee waar dat is? Zoek het maar uit!
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Met Skyrim blijf ik een beetje neutraal. Hate it or love it zeg maar. Aan Oblivion moet je niet komen, dan eindig je als slachtoffer van Touch of Rage. :+
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    +1 voor Delphiki

    Voor meer Morrowind clones hoeven we niet bang te zijn. Vergeleken met huidige maatstaven is die RPG niet toegankelijk genoeg voor het grote publiek. Hetzelfde geldt voor de Dark Souls serie, die ook relatief niche zal blijven door de mate van "hardcoreness". Dat Skyrim de "blueprint" wordt voor meer RPGs maak ik mij ook "zorgen" om. Vind het verder een prima RPG, maar er is meer te vinden in het genre dan simpel weg alles open wereld te maken. De quests in Skyrim zijn ook helemaal niet zo interessant, al is de totale ervaring door de wereld waarin je speelt nog steeds indrukwekkend.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013

Deel Deze Pagina