[XOne] Dragon's Dogma [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 jun 2012.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is wijsheid met het inhuren van pawns? Ik snap de logica erachter niet helemaal. Mijn team doet het vooralsnog prima met twee mages, een strider als main en mezelf als dichter. Echter ik kan echt de wereld aan pawns inhuren.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als je team het prima doet is het toch ook prima? Mijn samenstelling was altijd 1 mage, 1 strider en 1 fighter. Ik was dan zelf Sorcerer en later Magick Archer. Vond ik een prima balans.
    Ik zorgde er altijd voor dat ik pawns bij me had die rond mijn eigen level waren. Houdt het wel leuk.
    En natuurlijk altijd pawns van friends meenemen waar mogelijk. Da's een stuk goedkoper! :cool: (en leuker)
    good times met de XBW pawns... :D

    Er is voor mij iig nooit een grootse strategie en logica geweest buiten 'wat vind ik fijn en wat speelt leuk'. Minder denken aan strategieën en meer gewoon spelen en met de flow meegaan!

    Maar jij bent dichter? Je schrijft je vijanden dood? :+
    okok, Fighter neem ik aan? Vond ik zelf de minste klasse. :p
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.541
    Leuk Bevonden:
    8.616
    Fighter was inderdaad echt enorm boring. Vooral als je Warrior wordt is het heel saai. Nu ben ik geen Mage geweest, maar voor mij is de Strider echt dé baas onder de classes. _O_
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.464
    Leuk Bevonden:
    5.047
    Jammer dat ie nog steeds 15 kost, ben PC prijzen gewend :+
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.153
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Ja en dan in het bijzonder Magick Archer, iets wat ik in een eerder post vergeten was. Kun je worden vanaf level 10 en dan heb je ook de keuze voor doelzoekende pijlen, heel erg handig tegen de Ur Dragon. Dat is echt een enorm bitch gevecht. Ik raad je aan een graflading potions mee te nemen en te verdelen onder je party. :+
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ja, die ~$130 voor SC is echt een stuk goedkoper! :+
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar even switchen van vocation dan. Als fighter is het wel heel erg recht toe recht aan.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik ben blij dat ik Yellow zijn advies niet heb opgevolgd. Het is moeilijk zat zo! Nadat ik voor de pawn die grot in ben gelopen krijg ik een quest dat ik Reynard moet begeleiden richting een encampment een heel eind verderop.

    Met veel pijn en moeite een cyclops verslagen etc maar na een tijdje wordt het donker en dan wordt het echt te lastig. Nu maar weer terug gegaan naar Soren om weer inkopen te doen. Kan ik die kerel ook ergens dumpen en later oppikken? Deze quest is geloof ik nog wat te moeilijk.

    Verder ben ik nu Magick Archer, blij met de overstap. Al staat de combi oude grijze super gespiederde kerel als MA wel wat vreemd :+

    Blij dat ik het spel ben gaan spelen. 1 van de beste spellen die ik in tijden heb gespeeld.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.716
    Leuk Bevonden:
    4.905
    Ben destijds van strider overgestapt naar magic archer. Nooi spijt van gehad! Erg toffe class :)
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.153
    Leuk Bevonden:
    4.739
    @ Kevf: :+
     
  11. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.831
    Leuk Bevonden:
    852
    Ben hem nu aan het downloaden, helemaal vergeten dat hij gratis was met PS+ :). Is Dark Arisen een soort van GOTY versie? Dus met alle DLC?

    Edit: Lees het al, wat extra endgame content :+.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2014
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn nog wel meer dingen aangepast in DD. Met name het goedkoper maken van de Ferry Stones is een grote verandering.

    Vooralsnog dikke lol met het spel. Ik ben nu de quest met de Griffin aan het doen en blij dat ik halverwege terug kan naar Gran Soren

    Ik ben onderweg naar zijn hide-out en werd in een smalle canyon overvallen door veel sterkere bandits dan ik tot nu toe heb gezien
    .

    Ik speel met Magick Archer en dat bevalt prima. Leuke combi van daggers, staffs en bows. 1 keertje geswitcht naar sorcerer maar die is vergeleken met MA een behoorlijk stuk zwakker of ligt dat aan mij?Ik werd afgemaakt door het eerste de beste groepje direct buiten Gran Soren.

    Is het verstandig om te switchen van vocation? Of alleen voor de leuk? Is Magick Knight leuk om te spelen?

    Het spel overigens wel een overkill aan loot. Gaat echt nergens over en de helft van de tijd weet ik ook niet wat ik er mee zou moeten.

    Wat is overigens het nut van het geven van presents?

    Het is wel te merken dat het spel te groot was voor de afgelopen generatie. Er zit echt veel meer in. Een vervolg met current gen graphics en geen framerate dips zou echt te gek zijn.

    Het geklets van de pawns is overigens wel erg gezellig :+

    [​IMG]
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.716
    Leuk Bevonden:
    4.905
    Hahaha die strip :lol:
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Blue Moon Tower _O_

    Echter

    De Griffin had ik in een vloek en een zuch dood....dat had wat langer mogen duren (lvl 31)

    Ik ben nu MA maar gezien het einde van de vorige missie ga ik nu switchen naar Magick Knight. Ben benieuwd. Verder echt een te gek spel :cool:
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Eindgevecht met de
    draak
    er op zitten. Echt te gek gedaan. Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als ik een andere keuze had gemaakt. Ik geloof dat er nu nog een soort van post-game is want ik kan nog van alles doen. Sowieso moet ik nog beginnen aan BBI. Ik ben nu level 42 en speel wel weer als MA, dat blijft toch het leukste :)

    Ik hoop echt dat Capcom met een deeltje 2 komt en dit spel verder vervolmaakt; sleeper hit.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.153
    Leuk Bevonden:
    4.739
    @ Kevf:
    Is nog niet het echte einde. Wat je nu gaat doen is helemaal tof. Enorme dungeon met een hoop boss fights, waarvan sommige nog kutter zijn dan die draak die je net gehad hebt. Je moet voor een quest wat verzamelen en daarna ben je een heel eind met de ''epiloog.'' ;) Ga verder niet in op het verhaal gedeelte ervan, dat word wel duidelijk als je die dungeon speelt.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    met de dungeon bedoel je Bitter Black Isle?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nu wel uitgespeeld, ook al moet ik BBI nog wel spelen. Het einde ws zo mogelijk nog vager dan de rest van het verhaal. Ik wist op het einde vaak niet meer precies wat nu de bedoeling was (Everfall).

    Anyway: verder echt een gaaf spel wat schreeuwt om een wat meer gepolijst vervolg.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.153
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Schijnt al in de maak te zijn, maar nog niets van gezien. Heeft Capcom een stand op de E3??? Hopelijk daar dan, maar kon ook wel eens zijn dat ze wachten op de TGS voor ze iets laten zien. Bereid je in elk geval maar voor op pre release DLC. :+

    18.000 posts! \o/
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben de laatste tijd ook weer verder gegaan met dit spel, lvl. 33 nu. Heb rondom Gran Soren wel al het e.e.a. ontdekt, maar heb geen idee wat het verhaal is? Heb volgens mij op een enkele "Kill X Monsters" geen enkele quest meer open staan? 8)

    Is er nou iets van een verhaal of moet ik gewoon levelen tot ik door de Great Wall mag?

    Zit nu in de Blue Moon Tower, zag hem vanuit de verte dus gewoon naar toe gelopen. :+ Inmiddels twee Pawns die de diepte in gevallen zijn en volgens mij zijn alle deuren op slot. Wat moet ik doen?!

    Speel als Magick Knight btw, is cool.
     

Deel Deze Pagina