1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 mei 2013.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Arisen, prepare to scroll!



    [​IMG]
    Voor de mensen die de game spelen: We hebben HIER een Google Docs document aangemaakt wat iedereen kan aanpassen. Waarom? Omdat in dat bestand alle namen/vocations/levels van onze Pawns staan (incl de gamertag van de eigenaar). Speel je de game ook en wil je dat je Pawn er ook tussen komt te staan? Nou, daarom kan iedereen het aanpassen; zet hem of haar er zelf even tussen!

    Wat heb je hieraan?
    Misschien ben je op zoek naar een goede Strider om je party aan te vullen? Kijk in dat bestand of er iemand op XBW is die een Strider heeft. Voeg hem of haar dan toe, en je kunt de Pawn gaan gebruiken (zou natuurlijk wel zo netjes zijn als je het even in het topic zegt als je iemand toevoegt. Niet iedereen kan het waarderen als ie random friendrequests krijgt)

    Zie het dus als een virtueel boodschappenlijstje. Ofzo.

    Kies Emma!​



    Informatie | Screenshots | Trailers | Achievements | Boxart | Websites | Opmerkingen

    Downloads | Vocations

    >>>Wat is Dark Arisen?<<< ​



    [​IMG]

    Platforms
    Xbox 360 | PS3
    ~
    Uitgever
    Capcom
    ~
    Developer
    Capcom
    ~
    Genre
    RPG
    ~
    Release datum
    Mei 2012​

    [​IMG]


    Dragon's Dogma is a fantastical open-world combat game which will see players fight a whole bestiary full of mythological creatures, including goblins, griffins, and hydras. Players will lead a party of three, which, judging by an early trailer for the game, will include an archer and warrior class of some sort. Players will control their primary character while their companions engage in independent action based on their experiences.

    Details were thin on the overall plot of Dragon's Dogma, other than it will concern the "epic" quest to track down and slay an infamous dragon. However, Capcom did say that the game would feature hundreds of fully voiced non-player characters.

    As for gameplay, Capcom said that it would be combat-focused, with an emphasis on players' reactions to foes' attacks. Also important will be the detail makeup of items, with weight and material playing a crucial role. The game will be based on Capcom's MT Framework and sport lighting effects and graphics similar to those seen in Lost Planet 2 and Resident Evil 5.


    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]









    [​IMG]

    [​IMG]











    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    Welkom nieuwkomers! Een jaar te laat, maar blij dat jullie er alsnog zijn! Hopelijk gaan jullie net zo genieten van de game als ik heb gedaan! :D

    [​IMG]



    [​IMG]

    Bij een game als deze kun je natuurlijk wel wat downloads verwachten. Hier probeer ik een beetje bij te houden wat er te krijgen is.​

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    Dragon's Dogma Demo
    Bestandsgrootte: 1.50 GB

    [​IMG]


    Gameplay van de demo:


    [​IMG]



    In het vorige topic was ik begonnen met het netjes bijhouden van alle DLC. Helaas werd er al snel zo veel DLC uitgebracht, wat eigenlijk maar heel weinig toevoegde dat ik het nu een stuk korter houd:

    De DLC van Dragons Dogma bestaat uit 4 dingen.
    • Extra Quests
    • Nieuwe armor
    • Items om je look te veranderen
    • Andere Items

    Check ze allemaal hier. 27 stuks.

    Er is er 1 gratis. Deze zal ik wel apart plaatsen
    A Trial for Adventurers - Challenge Pack - Link



    [​IMG]




    [​IMG]

    Vocation is een andere naam voor Klasse. Er zijn in deze game 3 main Vocations (Mage, Strider en Fighter), en nog een aantal varianten op die 3. In het begin van de game moet je kiezen als welke Vocation je start, maar vrees niet! Je kunt iets later gewoon wisselen. Gekozen voor Mage, maar je wilt toch op het hoofd van een Cyclops rondklauteren, wat dichter op de actie zitten? Dat kan; kost je maar eenmalig 1000 dcp (punten die je krijgt iedere keer als je een level omhoog gaat).
    Toch niet tevreden? Je kunt kosteloos terug wisselen en alle skills die je had gekocht als Mage zijn bewaard gebleven. Experimenteer er op los!

    Mage: Een mix van destructive spreuken en ondersteunende.

    Fighter: Brute kracht

    Strider: Beweeglijk, combo van pijl/boog en daggers. Geschikt om op de grotere vijanden te klimmen.

    Mage

    [​IMG]

    Starting Vocation: Masters of elemental magicks, Mages rain down fire on their enemies while keeping their party alive with their restorative magickal abilities.

    Primary Weapon: Staff

    Strengths and Role

    Offensive Magick: Mages possess deadly magickal abilities allowing them to control the elements. From walls of fire to deadly ice storms, mages are truly a force to be reckoned with on the battlefield.

    Healing: In addition to their offensive abilities, mages possess healing magicks, allowing them to heal their party’s wounds and cure debilitations.

    Enchanting: Mages can use their mastery of elemental magicks to enchant their companions’ weapons, allowing the party to exploit the elemental weaknesses of enemies.


    Skills

    Ingle | Frazil | Comestion


    [​IMG]

    Strider



    [​IMG]

    Starting Vocation: Wielding dual daggers and a shortbow, Striders deal damage with quick speed and deadly accuracy. Striders also have trap abilities and trick arrows that allow them to confuse and disorient enemies.

    Primary Weapon: Daggers

    Secondary Weapon: Bow

    Strengths and Role

    Quick Damage: Striders serve as fast damage dealers, quickly moving around the battlefield with speed and agility and striking at enemies with their dual daggers.

    Range: Thanks to their many bow skills, Striders are able to rain down arrows on enemies from long distances and can shoot down airborne enemies with ease.

    Acrobatics: The Strider class is able to grapple and climb large enemies longer than any other class, allowing them to freely strike at an enemy’s weakest areas.

    Skills

    Scarlett Kiss | Ensnare | Cloudburst Volley

    [​IMG]

    Fighter

    [​IMG]

    Starting Vocation: Equipped with a sword and shield, Fighters offer a good balance of offense and defense and serve on the party’s front lines.

    Primary Weapon: One handed Sword

    Secondary Weapon: Shield

    Strengths and Role

    Defense: Fighters offer a variety of defensive abilities that allow them to serve as a veritable “tank” for the party, allowing ranged and offensive classes to deal damage from further away.

    Offense: Fighters posses a variety of deadly sword skills ranging from dashing attacks that allow fighters to quickly close the gap on an enemy to skills that allow them to skewer enemies safely behind their shields.

    Combat Utility: Fighters are able to launch characters into the air to grab flying enemies with their Shield Toss skill, making them invaluable allies when fighting winged enemies.

    Skills

    Shield Strike | Skewer | Tusk Toss

    [​IMG]

    Assassin


    [​IMG]

    Hybrid Vocation: A shadowy master of covert attacks, the assassin wields all manner of weapons to get the job done. From a near-surgical level of precision with bladed weapons, to a mastery of explosives and poisons, Assassins are truly an enemy to fear.

    Primary Weapon: Sword/Daggers

    Secondary Weapon: Shield/Bow

    Strengths and Role

    Weapon Masters: Assassins have access to a plethora of deadly weapons, making them a deadly jack of all trades.

    Deadly Toolkit: Wielding paralyzing toxins, deadly poisons, and devastating explosives, Assassins use all the tricks of their trade to eliminate their enemies.

    Silent Killer: Masters of stealth, Assassins utilize their shadowy abilities to move in to place and silently take their enemies out.

    Skills

    Powder Charge | Intimate Strike | Clarity

    [​IMG]

    Magick Archer


    [​IMG]

    Hybrid Vocation: Equipped with magick bows, the Magick Archer is a class that weaves sorcery into every shot from their bow, ensuring that they always hit their mark. Magick Archers also blend sorcery into their daggers as well, making them a deadly class up close or from afar.

    Primary Weapon: Daggers/Staff

    Secondary Weapon: Magick Bow

    Strengths and Role

    Magick Arrows: Magick Archers have fused magick into their very bows, allowing them to fire magickal arrows without the need of a quiver.

    Seeking Shots: The enchanted arrows Magick Archers fire are capable of tracking enemies and moving through the air, following their targets no matter where they run.

    Mystical Daggers: Magick Archers are able to weave their sorcery into their daggers, allowing for spectacular magickal attacks that destroy their enemies.

    Skills

    Sunburst | Threefold Bolt | Seeker Bolt


    [​IMG]

    Mystic Knight


    [​IMG]
    Hybrid Vocation: Masters of sword and sorcery, the Mystic Knight deals devastating damage to foes on the battlefield with their enchanted weapons, while also defending against the most ferocious attacks with their magickal shields.

    Primary Weapon: Sword/Mace

    Secondary Weapon: Magick Shield

    Strengths and Role

    Battle Magick: Mystic Knights are able to cast powerful magicks while wearing heavy armor and wielding maces or swords.

    Stalwart Defense: Mystic Knights carry large, magickal shields with them in combat, allowing them to defend against all but the most punishing attacks. The shields can also be imbued with magickal energy, providing a deadly surprise for any enemy that dare attack.

    Deadly Enchantments: The Mystic Knight is the only magickal character capable of enchanting the entire party’s weapons at once, making them invaluable support characters.

    Skills

    Skydance | Perilous Sigil | Firecounter

    [​IMG]

    Ranger


    [​IMG]

    Advanced Vocation: No class is deadlier from afar than the Ranger. Equipped with a massive longbow, Rangers deliver punishing arrows from a distance, taking out enemies before they’re able to come near. And thanks to their dual daggers, Rangers also make capable opponents up close.

    Primary Weapon: Daggers

    Secondary Weapon: Longbow

    Strengths and Role

    Longbow Expert Marksman: Rangers are the only class able to equip longbows, which allows them to do massive amounts of damage from safe distances.

    Debilitating Arrows: Rangers possess a number of trick arrows that allow them to stun or pin down enemies from afar.

    Capable Melee: Rangers also make for tough opponents up close as they also possess a number of dagger skills as well.

    Skills

    Dire Arrow | Foot Binder | Flying Din

    [​IMG]

    Sorcerer


    [​IMG]

    Advanced Vocation: Schooled in the arcane arts, Sorcerers deploy the deadliest of magicks in battle. From meteor showers, massive ice spikes, and deadly necromancy, Sorcerers are truly an awesome force to behold and should never be underestimated.

    Primary Weapon: Archistaves

    Strengths and Role

    Devastating Magicks: No other class is capable of harnessing the near cosmic magickal forces that Sorcerers wield.

    Powerful Enchantments: A Sorcerer’s enchanting magicks can turn the tide of any battle, powering up companions weapons with deadly magickal effects.

    Crippling Debilitations: Sorcerers poses a variety of debilitating magicks, ranging from petrifying enemies, summoning noxious miasmas, or blinding enemies, making Sorcerers invaluable companions.

    Skills

    Maelstrom | Gicel | Exequy

    [​IMG]


    Warrior


    [​IMG]
    Advanced Vocation: Favoring brute force over subtlety, Warriors charge into combat head on. Equipped with massive two-handed weapons, Warriors fearlessly take on all foes, crushing enemies with incredible power and soaking up damage on the front lines so their ranged party members can punish enemies from afar.

    Primary Weapon: Two Handed Weapons

    Strengths and Role

    Frontline Offense: Warriors are a force to be reckoned with on the frontlines of any battle and are capable of dealing out massive damage to enemies.

    Impressive Reach: With their huge two-handed weapons, Warriors are capable of dealing devastating damage to multiple enemies with a single strike.

    Staunch Defense: No one takes stands up to enemy punishment like a Warrior. With their heavy armor, Warriors are able to stand up to all but the most deadly attacks without being knocked down.

    Skills

    Savage Lunge | Savage Lash | Spark Slash


    [​IMG]



    [​IMG]


    Ik heb sinds het aanmaken van Deel 2 een nieuwe laptop, dus het font ben ik kwijt, de PSD bestanden heb ik niet meer. En alles opnieuw maken kost ook zo veel werk! :+ Dus het Dark Arisen gedeelte doen we in een simpele FAQ vorm.

    F.A.Q.

    Wat is het verschil tussen Dragon's Dogma en Dragon's Dogma: Dark Arisen?

    Heel simpel. Dark Arisen is de originele game + een nieuw gebied (met 12 uur aan extra beloofde gameplay) + een texture pack wat je game iets mooier maak, ennn... dit dus:



    Ik heb het origineel gespeeld. Kan ik mijn save meenemen?

    Ja!​

    Kunnen Pawns tussen de verschillende versies van de game uitgewisseld worden?

    Dark Arisen spelers kunnen sowieso de 'oude' Pawns meenemen. Andersom weet ik momenteel nog niet zeker. Ik ga er van uit dat het kan​

    Waarom kan niet iedere RPG zo goed zijn als deze?

    Ik weet het niet. Hopelijk nemen ze snel een voorbeeld aan deze game.​

    Ik had nog meer vragen, waarom beantwoord je die niet?!

    Uhm, wat was de vraag ook alweer? Als ie slim genoeg is zet ik het hier wel tussen!​


    [​IMG]

    Niemand leest startposts, vooral als het van een jaar oude game is. Dit is dus wel goed genoeg. Wat simpele toevoegingen tov Deel 2 voor Dark Arisen and off we go!
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Even een klein minpuntje wat me in de korte tijd dat ik gespeeld heb wel opviel

    ik had gelezen dat de menu's verbeterd waren, maar stiekem is het nog steeds drama

    Dat moet in deel 2 wel echt beter vind ik, met name dat categoriseren moet beter (waarom is er niet gewoon een 'All' categorie voor wanneer je even snel items wilt dumpen)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gelukkig heb ik nooit problemen gehad met de menu's. Ik vind ze zelfs fijner dan die van Skyrim.
    Maar ik snap de klachten wel.

    Was trouwens vergeten dat er nu level 3 skills zijn. Damn, gelijk als ik begin mijn Magick Archer terug veranderen naar Sorcerer om de level 3 Maelstrom en Bolide binnen te halen. :D

    En dit
    Ach, ik ben tevreden met mijn Emma. Vind het echt doodzonde om opnieuw te beginnen, ook al zijn er nu meer opties om te customizen.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2013
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die van Skyrim vind ik wel echt 10 keer beter. Daar is het een kwestie van wennen maar als je alles weet te zitten is de indeling en besturing van de menu's super handig en kun je bijna blind alles vinden

    in DD word het niet logischer naarmate je er meer aan gewend raakt en je word er ook niks sneller in (Defiance heeft hier ook best last van, waardeloos inventory systeem) :+

    het is maar een klein minpuntje maar het zorgt er wel voor dat ik de menu's een beetje ga mijden en dus ook niet zoveel aan de equipment en inventory van mn characters sleutel als misschien zou moeten
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet om die van DD goed te praten, maar ik vond die van Skyrim vreselijk onhandig en lelijk. En even kil als de game zelf. Die van Oblivion waren zelfs nog beter. :+
    Maar goed, het gaat hier om DD, en die zal zeker moeten verbeteren. Behalve de geluidseffectjes. :p

    Trouwens, bij/na het importeren van je save, ben je dan verplicht om NG+ te doen, of kun je verder waar je was gebleven in de originele game?
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik kon gewoon doorspelen alsof het de originele game was.

    Enige waaraan ik merkte dat het Dark Arisen was dat na het laden er iets van een popup ofzo in beeld kwam om even aan te geven waar de boot naar de nieuwe content is.

    Voor de rest was het net alsof ik gewoon DD weer had opgepakt waar ik gebleven was
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah, lekker. Ik kan die intro inmiddels wel dromen. :+

    Nu nog zien hoe ik aan fatsoenlijk Sorcerer armor kom. Hopelijk heb ik die in de inn netjes achter gelaten, want ik denk niet dat de shops al zo een high level dingen verkopen.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Ik zeggen dat ik DD erg onhandig vond, of beter, niet praktisch. En die van Skyrim vond ik ook niets, maar meer omdat het inderdaad lelijk is.

    Zoals bij Oblivion, niets aan veranderen en makkelijk in gebruik. :thumbs:
     
  9. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb een paar mensen van hier toegevoegd aan mijn xbox account voor de pawns.
    Heb pas zonet me personage pas aangemaakt ben dus net begonnen.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Brienne Kate en Emma in actie. :+ >: http://nl.twitch.tv/dullenl

    Helaas vermoord Emma vaak al de vijanden voor de 2 kindjes iets kunnen doen, haha :D
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wait wut :confused: Mage's kunnen zweven?
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, dat is zo een skill die je kunt kopen. ipv de double jump van andere classes.

    en wtf waarom ging ik dood :confused:
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Ik heb je geaccepteerd. Kate tot uw dienst. :cool:
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467


    Geen idee, ik was net even iets werkgerelateerds aan het doen :+
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok, dan, ehm... Ik ben nooit dood gegaan! :+

    edit: Die muziek als je een grotere vijand verslaat wordt nooit oud. :D
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2013
  16. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Die muziek blijft inderdaad vet. Wat jij hebt met Emma doet ze bij mij ook. Voordat ik iets doe slachten Arwen en Emma iedereen af. Zo level je wel lekker snel :p
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom heeft niemand iets verteld over een andere belangrijke feature?! De mogelijkheid om bij het foto's maken de camera te bewegen en je character te laten verdwijnen! :+

    [​IMG]

    [​IMG]
    Ok, ik heb mijn character nog niet laten verdwijnen, maar het kan! :p

    Wat een crappy armor krijg je trouwens (geen idee of dat armor is wat voorheen DLC was). Heb er geen donder aan.
    Misschien dat ik het toch ga aantrekken om er maar eens anders uit te zien. Stats maken eigenlijk niet zo heel veel uit, gezien ik op dit moment toch in mijn onderbroek rondloop. (ehm, ingame dus)
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat je de eerste speler (ter wereld) bent die die nieuwe 'feature' is opgevallen :+
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    En je kan in en uitzoomen. Woot! Aankoop van Dark Arisen gerechtvaardigd! :cool:

    Hier mijn screentjes. De meeste van het gevecht met de Ur-Dragon. (voor de nieuwkomers; dat is een draak wat niks met het verhaal heeft te maken, dus geen spoiler ;))

    [​IMG]

    Wat heeft ie eigenlijk ook een 'and zero fucks were given' look :+

    [​IMG]

    'mis!'
    [​IMG]


    Waarom het geen goed idee is om op een kluitje te staan:
    [​IMG]

    Kijk Brienne, zo doe je een awesome Maelstom spell:
    [​IMG]

    De draak in zijn oog prikken
    [​IMG]

    Vuurbollen oproepen
    [​IMG]


    Rondlopen

    [​IMG]



    Mijn posse
    [​IMG]

    Die domme leeuw kan ik nog zonder kleren aan!
    [​IMG]

    Boom
    [​IMG]

    Cyclops ook geen probleem
    [​IMG]


    Even 3 seconden nieuwe outfits dragen
    [​IMG]
    Bahbahbah... Als er iets is wat DD2 kan verbeteren is het de armor. Vooral voor de Mage/Sorcerer. :p Die wat ik tijdens het gevecht tegen de Ur Dragon aan heb is wel awesome, maar veel te zwaar en vrij lage magick defense. Meer bedoeld voor de Warrior.

    Ennn done.
    [​IMG]

    En Seh, ik heb dit voor Kate.
    [​IMG]

    Interesse? Misschien vind je het leuker om zelf je weg omhoog te werken dan dat je opeens zo een high level equipment van mij krijgt.

    (ik zie trouwens helemaal geen verschil met de menu's? Wat is er veranderd?)
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Arwen is goed met vuur, maar dat wilde ik ook omdat de meeste wezens in het origineel wel met vuur te verslaan zijn.

    Voor je het weet zit je straks zelf op level 50, maar ben benieuwd hoeveel RC ik dit keer binnen zal krijgen. Record is iets van 40.000, maar ga niet eerder kijken tot ik Dark Arisen zelf in handen heb.
     

Deel Deze Pagina