1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Tja, Dark Souls enzo he... :9

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb een tijdje een walkthrough van een of andere Amerikaan van DS gevolgd die het voor de eerste keer speelde. Was erg leuk. Zag dingen die me bevielen, maar ook dingen waar ik me dood aan zou ergeren. DS komt er ooit nog wel, maar als de price right is en time in abundance :)

DD heeft ook die scary monsters, maar verder ook andere dingen die me aantrekken en niet de, voor zover ik kan zien, negatieve dingen die DS wel heeft ...

3. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    Enkele filmpjes gevonden met meer uitleg over het pawn systeem en het skills en jobs systeem:

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Morgen de demo toch? Ben heel erg benieuwd.

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Dragon's Dogma Demo
    Bestandsgrootte: 1.50 GB

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Heb zojuist bovenstaande filmpjes gekeken, inclusief deze:

Two words: seriously impressed! Ik hou wel van games die de speler een gevoel van gevaar meegeven. Dat het spel meer dan verwacht veel gemeenschappelijk heeft met Dark Souls en Monster Hunter is daarom een erg positieve verrassing voor mij. De nachten zijn donker... erg donker. Wanneer een NPC tegen je zegt dat die grot gevaarlijk is, dan is die grot ook *echt* gevaarlijk. Oh, en line of sight telt ook mee. Tegenstanders kunnen zich verstoppen en je ambushen. Survival is belangrijk in deze game. Je moet je route naar een ver weg gelegen quest target dus ook goed plannen om het binnen één dag te halen, anders wordt het terugstrompelen midden in de nacht met alle gevolgen van dien. Ik ben benieuwd hoe groot de wereld daadwerkelijk is. Geld en loot lijken ook schaars (die pawns moet je ook betalen), dus je moet verstandige keuzes maken m.b.t. je equipment.

Het pawn systeem ziet er interessant uit. Er zijn sowieso altijd een aantal pawns beschikbaar die Capcom zelf heeft gemaakt, mocht je DD alleen offline kunnen spelen of Gakkie's rogue "Fumbles" niet vertrouwen (je hebt het hier niet gehoord, maar hij is niet zo goed in het kraken van chests ;) ). Pawns duiken ook op als adventurers in de wereld. Over deze pawns heb je geen controle op skill & equipment niveau. Het was mij nog niet duidelijk in hoeverre je de party wel orders kunt geven. Pawns hebben wel allerlei tips over gebieden, monsters en quests en helpen je ook actief als ze bekend zijn met de quest.

Verder zie ik kick ass graphics en met name de stijl bevalt mij erg. Ik ben eerder een fan van de donkere en klassieke stijl binnen het fantasy genre. Tegenstanders zien er gevaarlijk en verwilderd uit (zoals in LOTR o.a.). Equipment ziet er lekker "sjabby" uit (gescheurde cloaks etc), wat ook wel logisch is met al dat getrek door de wildernis. Spell effects zien er ook imposant uit en dat geldt ook voor de wereld. Voor mij telt niet het aantal polygonen, maar vooral hoe consistent en natuurlijk de wereld op mij overkomt en dat lijkt DD in overvloed te hebben. De wereld ziet er absoluut niet "gamey" uit.

Ik heb goede hoop dat dit een topper gaat worden. Stel je bent nog met The Witcher 2 bezig, dan zou ik die titel zeker eerst uitspelen want dat is de *andere* fantastische RPG van dit jaar. Maar daarna... seriously check Dragon's Dogma out. Bij DD gaat het wat minder om het verhaal en het questen en veel meer over het survivalen en het bouwen van een goed functionerende en samenwerkende party. En vond je Dark Souls een vette game, dan zou ik DD ook eens checken. Ondanks onderlinge verschillen hebben beide games wel dezelfde vibe over zich heen. Aards, duister, gevaar... you want it & you need it danger junkies.

Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik kan me helemal in je bevindingen vinden Zif. Zoals ik al eerder aangaf, dit gaat de sleper hit van het jaar worden. In elk geval op RPG gebied. Eerst ff Witcher 2 uitspelen en dan deze...

Vraag me alleen af wat voor savesystem in de game zit. Ben bang geen save anywhere. En de filmpjes geven de indruk dat er helemaal geen fast travel inzit ?

8. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Save anywhere zou het hele idee en de spanning omtrent exploratie teniet doen. Juist fantastisch toch dat je na een succesvol afgeronde quest het liefst voor het donker terug bent op een veilige plek, omdat de kans dat je eraan gaat 's nacht enorm toeneemt. Enige vorm van fast travel moet ik je wel nageven dat gewenst is.

9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb de demo opgenomen. Bij het eerste filmpje ben ik tot 9:30 aan het prutsen met de character creator.

2e character ligt me beter. Wisselen tussen pijl & boog en je zwaardjes is veel fijner dan altijd dichtbij te moeten zijn, en dus klappen incasseren. Nu nog uitvinden of er een dodge in zit. (ja, ik heb naar de buttons gekeken, maar ik neem het altijd minder in me op als ik ondertussen aan het opnemen ben :+)

Oh, ik weet dat ik niet al te goed ben.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Eerste indrukken? Naast dat een boog wel handig is

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ziet er verdomde stoer uit. Ik denk dat je met deze game niet dichterbij Monster Hunter zult komen op de 360.

/wringt grijzend in handen

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ga de demo niet checken, heb al moeite om aan W2 toe te komen. Heb DD toch al in de pre-order, dus ik laat me wel verrassen door de full game!

Bij het ontbreken van een save anywhere syteem, iemand enig idee wat er gebeurt als je dood gaat en wat de consequenties ervan zijn ?

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
  14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Interessant weetje: Dragon's Dogma is daadwerkelijk gemaakt door het team van Monster Hunter. Geen wonder dus dat de twee zoveel op elkaar lijken.

Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440

Wie gaat deze kopstoot winnen? Vind het uit in de volgende episode van Dragon's Dogma. ^^

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Blijf nog steeds heel onzeker over de game. De demo was leuk,maar gaf op geen enkel moment een 'wow' gevoel. Grafisch in de dungeon in orde, maar in het buiten level zag het er best heel slecht uit eerlijk gezegd. Combat voelt wel goed aan en het is tof om je vast te klampen aan zo'n beest en hem dan blijven steken enzo, dat ziet er nice uit. Ik ga de reviews afwachten, niet om het cijfer maar om te horen wat ik precies kan verwachten.

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.776
    Ik heb ergens gelezen dat er geen adaptable difficulty is, maar zo'n systeem zoals in Two Worlds I en II, zei het dat er daar wel een difficulty in zat.

Klopt of niet?

Laatste vraag is of er een mogelijkheid is om de gamma aan te passen naar wens?

Had al via Google gezocht, maar daar werd ik een maand voor de release nog niet wijzer van.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Heb maar een abootje van 2 euries (aanbieding voor twee maanden) aangeschaft om de demo eff te kunnen downloaden. Straks even vergelijken met de PS3 versie.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Slecht?

20. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik ben erg positief. Ik heb Ghost Recon geannuleerd voor deze game. Zoals Bigkabuto als zegt is het vastklampen aan een vijand erg vet gedaan. Net zoals Zifnap zag ik ook de vergelijking met Monster Hunter maar dat is in mijn boek niet negatief. De demo heeft me dus positief verrast en ik heb de game inmiddels ge-preorderd. Ik wacht ook wel reviews af maar ergens ben ik wel al om.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina