1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat wordt gezellig binnenkort. Gakkie gaat PEpzi ook ff adden :)

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wat reviewcijfertjes

Er staan er van die nog maar 3 op Metacritic:
    http://www.metacritic.com/game/xbox-360/dragons-dogma/critic-reviews

3. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Weet niet wie de game nog meer gaat halen maar het lijkt me wel leuk om iemand's pawn te lenen. Dus stuur me even een invite:) Als je wil uiteraard.

Verder als ik de reviewcijfers zo zie zijn ze niet slecht. Al had ik mijn zinnen al op deze game gezet.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Play? 8)

Uit deze game blijkt alweer dat reviewcijfers bullshit zijn, aangezien ze teveel verdeeld zijn. En dat als je geen grote naam bent je moeilijker hoge cijfers krijgt, maar dat terzijde. :+

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    De reviewcijfers zijn toch hoog? Een 7 van Edge is best goed en DD scoort alleen bij OXM en Play slecht. Vraag mij af wat Play allemaal zo slecht vond aan DD.

Edit: gevonden.

Laatst bewerkt: 13 mei 2012
  6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Combat itself - the main draw of the game - is seriously all over the place. Clunky is the main word that springs to mind, with a lack of easily defined targeting hodling back most character types and a general sense you don't have the control you require to take on opponents in the tactical manner Dragon's Dogma expects of you. In theory it should be wonderful and strategic, seeing each character type work to their strengths. In practice it will boil down to headless chickens running and flailing, getting KO'd and necessitating being revived by a player character too scared of going anywhere near that Cyclops that can kill them in one hit. It isn't exactly exciting.

Difficulty is not by itself a Bad Thing. Back to the Dark Souls comparisons - that's a game that gets difficulty. You fail, it's your fault. Dragon's Dogma seems to have read the first part of that statement: you just fail. Unavoidable, random strikes out of nowhere; no ability to dodge as standard; no blocking at all for certain character classes; huge, non-signposted difficulty spikes that see the player taken out in one hit; AI companions who seem happier to pick flowers than actually help; the lack of logic in a world where you can revive team-mates but they can't revive you - the list goes on.

Verdict: A clunky, confused mess of a game that simply doesn't know what it wants to be. There's comfort in how compulsive it can be, but that factor doesn't magically turn Dragon's Dogma into anything other than a flawed, dull and unfair experience.

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vind het maar een oppervlakkige review, want wat weet je nu eigenlijk wel na het lezen ervan? Ik zie veel screenshots en verrassend weinig tekst. In ieder geval is er geen MP en het lijkt niet op Skyrim. Ik lees nog meer negatieve opmerkingen, maar het meeste valt denk ik in de matter-of-preference categorie. Vonden jullie de combat in de demo clunky? Ik vond het juist erg soepel verlopen allemaal. Geen enkel moment was ik niet in controle met mijn karakter, uitgezonderd cinematische momenten waarbij de camera verplaatst en die feature is uit te zetten.

Laatst bewerkt: 13 mei 2012
  8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat zeg ik ook niet, maar die rare uitschieters naar beneden geven gewoon aan dat reviewers vaak niet eens snappen wat hun vak inhoudt.

Daarnaast bedoelde ik dat als het een bekende naam geweest zou zijn, zoals CoD de game ipv die achten opeens wel negens etc. zou krijgen.

Zo eventjes die review bekijken.

9. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe vind jij eigenlijk al die cijfers? (: Want ik ga vaak gewoon naar Metacritic, maar ben benieuwd of er ergens anders ook nog iets te vinden is. Als in een opsomming van reviewcijfers a la Metacritic dan. ^^

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  11. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Maar ook daar staan pas 2 reviews online. Dus ben wel benieuwd waar hij ze vandaan heeft gehaald. :p

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ^Van een ander forum waar iemand ze had verzameld. De meeste reviews zijn van magazines, dus logisch dat ze (nog) niet bij Gamerankings en Metacritic staan.

Net pas voor het eerst gelezen hoe het Pawn systeem in elkaar zit, maar dat is toch wel heel leuk bedacht. :D Na die 48 van Play ben ik bijna gaan twijfelen, maar nu kan ik eigenlijk niet meer wachten. Ik denk dat ik voor een Mage ga.
    Dragon Age speel ik altijd als Warrior en Divinity was ik een Ranger. Deze keer Mage.
    Awesome. Dat moet ik proberen. :+ Sta je daar minuten lang attacks te ontwijken om em daarna met 1 hit om te leggen. :cool:

Ook een groot pluspunt is dat er geen level scaling is. Het leuke van RPG's is juist het sterker worden. Eerst ergens ingemaakt worden om daarna terug te komen en de beesjes alsnog te verslaan. Gevoel van progressie. Dat missen andere RPG's wel eens.

13. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Wat bedoel je precies met level-scaling? :+

En ik kan ook echt niet meer wachten _O_ Jammer dat die demo niet wat van de Magic stuff laat zien, ben echt benieuwd hoe dat in elkaar zit.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    In games als bv. Oblivion (Skyrim weet ik niet) levellen de monsters, en eigenlijk alle tegenstanders met je mee. Jij gaat een level omhoog, zij ook. Dus je zult nooit het genoegen hebben om terug te gaan naar een gebied waar je eerst ingemaakt werd en dan hun af te maken. Je krijgt geen gevoel van progressie omdat zij samen met jou steeds sterker worden.

http://www.giantbomb.com/level-scaling/92-608/

15. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    een 9.5 in de PU nice
    maja tis de PU die zuigt :p

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Als ik in Skyrim wolven tegenkom nu hak ik ze met één klap in de pan. Ook genoeg bandits delven het onderspit vrij snel vergelijken het hoe het in het begin ging, dus volgens mij is dit opgelost in Skaairim :D

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
  18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Klinkt goed, al hoewel ik wel hoop dat het niet TE frusterend is, dat je steeds weer voor niks quest loopt te doen die te zwaar voor je zijn, dat gaat mij op den duur wel tegen staan. Maar een echt adventure waar je bang bent voor wat er verderop kan komen klinkt mij prima in de oren :)

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat hoop ik ook, een uitdaging is uitstekend maar het moet leuk blijven. Wel haal ik deze game pas later dit jaar. Er is gvd echt weer een overvloed aan mooie games. Ik moet nog hardstikke veel zien en doen in The Witcher 2, met Skyrim ben ik er nog lang niet en dan komt die DLC er ook al aan in de zomer. Nu dan Max Payne 3 erbij, volgende week Future Soldier, ooooooooh my gawwwwddd. Probleem is dan wel weer..later dit jaar...betekent ongeveer na de zomer voor mij, maar dan hebben we Sleeping Dogs, Far Cry 3 etc, holy crap hoor.

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina