1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dringende vraag

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Coeninjo, 23 feb 2014.

  1. Coeninjo

    Coeninjo Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.
    Ik heb nu een jaar xbox live alleen ik heb een probleem.
    Als ik met vrienden wil gamen, kan ik niet in hun party en zij niet in de mijne. Er staat: kan geen verbinding maken met xbox live party.
    Er zijn een paar anderen waarbij ik wel in de party kan en zij bij mij.
    Ik heb al port forwarding gedaan maar dat hielp niet

    heeft iemand een oplossing?
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Meer info ajb....

    - Welke provider heb je?
    - Welk poorten heb je getriggerd?
    - Bedraad of draadloos verbinding?
    - Heb je al geprobeerd je cache te legen?

    Tevens kan je vraag in 1 van de andere topics die deze probleem bespreekt, er hoeft geen nieuwe thread voor aangemaakt te worden ;-)
     
  3. Coeninjo

    Coeninjo Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0

    Hallo.
    Ik weet niet veel meer info. Ik heb een belkin router en provider is onsbrabantnet.
    Ik heb bedrade verbinding.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan lijkt mij dat de problemen eerder bij jouw vrienden worden veroorzaakt als je wel met anderen online kan gamen.
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    edit: nvm, ik neem aan dat je Xbox Live Gold hebt.
     
  6. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Is je NAT type open? Waarschijnlijk hebben jij of één van je vrienden een strict of moderate NAT type. Ik zou zeggen, test eerst allemaal je XBOX live verbinding bij system settings -> network settings.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2014
  7. Coeninjo

    Coeninjo Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dat doe staat er geen foutmelding.
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Heb dit ook gehad toen ik net een xbox gekocht had. De nieuwere modems staan meestal al OPEN qua NAT ( Althans Ziggo / KPN etc ) en Upnp staat meestal ook al aan. Maar met oudere types is dit niet.

    Heb jij je xbox direct op je modem of zit er nog een router tussen? Heb jij bijvoorbeeld een game net als Black Ops Ghost oid? Als je daar online gaat kun je namelijk gelijk zien of je NAT open staat of niet.

    Dus:

    1. Check of je NAT echt open staat of niet. Zo ja check dit ook bij je vrienden.
    2. Als hij niet open staat moet je de poorten openzetten. ALs je dit googled kom je bij een site van Microsoft uit.
    3. Als je ook een router er tussen hebt hangen moet je dit daar ook doen. Maar waarschijnlijke andere poorten!
    4. Zet Upnp aan.

    Het is een NAT probleem, althans dit was bij mij wel zo.
     
  9. Coeninjo

    Coeninjo Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij staat de NAT open.
    maar hoe kan het dat ik wel met een paar vrienden in een party kan en met andere niet.
    ook kunnen we met zijn alle bij 1 vriend. dus ik heb een vriend, die kan niet in mijn party. maar bij een andere vriend kunnen we allebei in zijn party
     

Deel Deze Pagina