Drummers op dit Forum

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MennoDePenno, 8 jun 2005.

1. MennoDePenno

MennoDePenno HardrocK PosteR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag nog geen thread voor de drummers op dit forum.
    Dus...
    Hier kun je alles kwijt over je drumkit (ook foto's :) ) en de muziek die je speelt. :cool:

Ik zal zelf beginnen..
    Ik drum nu een paar jaar, maar ben pas sinds een jaar of 2 serieus bezig.
    Ik speel vooral punk, rock, metal en punkrock, maar iets anders (rustigers) is ook best lekker tussendoor.
    Ik speel op een PDP FX fusion (10,12,14 inch toms, 22 inch bass en 14 inch snare) met Sabian B8 cymbals (16" crash, 20"ride, 14" hihat) en 1 Meinl Silver line 18" crash. Ik krijg eind deze week een Tama Iron Cobra Powerglide twinpedal, en ben van plan om deze zomer nog een 18" crash, 10" splash en 18" china te gaan kopen (ook Sabian B8 ).

Hier een foto van mijn kit:

Zo... en nu jullie! :)

2. Kan je ook bestaande punk-nummers spelen? Zo ja, welke?

Zou wel vet zijn :)

Erg mooi drumstel trouwens :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2005
  3. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    mijn opa drumt _O_ _O_ _O_ kan ie nog goed ook :)

btw. zeer flex drumstel man. koste vast een paaar duiten :eek:

4. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een drumstel van tama best goed ding maar jmmr genoeg niet meer in zo'n goede staat :confused: maarja hij doet het nog en sommige nummers zijn leuk om meet te drummen

5. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, zijn hier ook drummers die een band zoeken? Dat is leuk voor als je nog een drummer zoekt. Ik heb al een drummer in het geval je het jezelf afvraagt.
    Mag ik vragen waar jouw drumstel staat? Staat hij gewoon in jouw huis of ergens anders?

Laatst bewerkt: 9 jun 2005
  6. Da Ni-LXL

Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan niet drummen

7. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Oh

8. twentysomething

twentysomething Trainspotter

Leuk Bevonden:
    0
    is die vette gitaar die er naast staat ok van jou? zoja, wat voor één is het?

9. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn nou nog 2 instrumenten waar ik graag op wil leren spelen: een gitaar en een drumstel. Gitaar heb ik al, alleen moet ik nog 2 snaren erbij kopen, die missen

10. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Zo duur was mijn drumstel niet hoor, in ieder geval niet vergeleken met een echte professionele.. ;) Hij ziet er duurder uit dan dat hij was... ( €899 zonder cymbals, en ongeveer 1250 met.. en nog 200 erbij voor het pedaal..)
    Hij staat gewoon op m'n slaapkamer.. de buren zijn er niet zo blij mee, maar echt erg vinden ze het niet.

De gitaar is van mij, maar ik speel geen gitaar. Het is de oude van mijn vader. Het is een Peavey.

11. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan me nog vaag herinneren dat er op XBW eens een thread was waar ze samen nummers maakte door los opgenomen stukken samen te mixen. Geen idee of het nog wat geworden was. Was wel een leuk idee. speel zelf een heeel klein beetje drum meer voor de leukigheid dan serieus.

Edit: drummer draadje http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=64315

Laatst bewerkt: 10 jun 2005
  12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mja dat gaat over de beste drummers ;)

Ik zelf drum nu 8 jaar ongeveer, ben nu 14 (bijna 15). Ik ben ook bezig met een eigen bandje, we spelen rock met een beetje punk erdoorheen zegmaar :)

Mijn drumstel is een Tama Rockstar wat echt een klote ding is. Het geluid lijkt nergens op ondanks dat ik overal goede Remo (weatherking) vellen op heb gezet. Daarom ben ik nu hard aan het sparen voor een Pearl MMX met goede hardware. Daarvoor heb ik ongeveer 3200 euro nodig... dus daarvoor zal ik ff moeten sparen :)

Een foto is niet echt nodig van mijn setje gezien het gewoon een basis setje is met niks bijzonders.

Bekkens die ik nu heb en gebruik zijn Zildjan A customs (crash en ride) en een K-Custom hi-hat. Na de masters wil ik er nog een china, 2e crash en splashes bij.

13. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben de drummers hier ook les gehad en hoe lang?

Ik heb zelf nooit les gehad, alleen een paar uurtjes van mijn oom om het begin te leren, en heb het gewoon geleerd door met muziek mee te spelen en te proberen.

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ben gisteravond naar een clinic(je) van Hans Eijkenaar geweest. Hij is de drummer van Anouk. Hij is echt vet goed, heb nu ook geleerd dat als je flink snel wilt worden dat je gewoon half uur lang singles, doubles en paradidles moet doen :) en dat iedere dag...

Laatst bewerkt: 11 jun 2005
  15. GAMEMONKEY

GAMEMONKEY monkey in the house

Leuk Bevonden:
    0
    Ik drum nu 5 jaar en moet 25 juni drumexamen doen :) . De bedoeling is dan dat je 2 nummers uitkiest en die helemaal kent, voor mijn zijn dat : anouk- girl en prince-musiccology en dan nog 1 nummer jammen met 2 leraren die gitaarles geven.
    Het het is best makkelijk volgens mijn leraar en hij zei dat ik wel zou slagen.
    Voor de rest hb ik een kut drumstel thuis: hayman Ik kan ook niet alles erop spelen maar ik ben nu aan het sparen voor mijn rijbewijs en daarna ga ik voor een drumstel sparen.
    De muziek die ik speel is eigenlijk een beetje van alles van jazz tot rock , soul , pop enz dat vind ik ook best leuk want zo leer je veel technieken en heb je variatie.

16. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Is er dan niemand met een foto van zijn drumkit? :9

Moet je les gehad hebben voor zo'n drumexamen? (Ik heb namelijk nooit les gehad..) Lijkt me erg leuk om te doen!

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
  18. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er erg mooi en goed uit!
    Gefeliciteerd ermee en veel speelplezier :9

19. GAMEMONKEY

GAMEMONKEY monkey in the house

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , je moet 4 jaar les hebbben gehad.Maar het is niet moeilijk en er is ook nooit iemand voor gezakt(ik ben gelaagd! *) ) Dus eigenlijk stelt het niet zo heel veel voor het is meer om te laten zien wat je hebt geleerd.

20. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Owh oke. Gefeliciteerd met je uhm.. diploma ofzo? :9 !!

Deel Deze Pagina