1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] [DS] Pokémon Black & Pokémon White

Discussie in 'Games' gestart door Ferron, 10 apr 2010.

1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goedkoper dan dat ze nu zijn in de winkel worden ze niet hoor.
    Ik heb hem 'tweedehands', van iemand die hem nog niet zo lang had maar er nauwelijks iets mee deed.

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Je moet daarom ook niet tegen Level 4 Pokémons blijven vechten, maar steeds tegen Pokémons van ongeveer iets lagere levels. ;)

3. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    zonet effe die liberty pass via nintendo wifi binnengehaald voor die speciale pokemon

4. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net ff White opgepikt :)

Start net de game op, kies Tepig als starter en hij heeft ook nog eens een Adamant nature(+10% attack -10% sp. attack) :D.

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb maar de water pokémon gepakt, terwijl ik normaal vuur pak. Vuur is makkelijkst in het spel, omdat je bijna altijd in het voordeel bent. Maar de vuur pokémon van dit jaar is zo fucking lelijk, terwijl eind evoluties van grass en water wel dope zijn. Misschien dat ik nog een keer de andere twee trade, mja.

Begint wel tof! :cool:

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind de waterpokemon 3x kut. Ik zit nog steeds te wachten op een sterke non-water attack. Ferreligator was wel een echte eindbaas! Sterke normal/ice-aanvallen. Daarnaast doet ie alles op fysieke kracht waardoor z'n hoge attack rating erg nuttig is. Sp attack was niet zo hoog maar die gebruikt ie toch niet.

De waterpokemon die ik nu heb kan alleen speciale wateraanvallen :{

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hij heeft inderdaad vooral water aanvallen, maar leert tussendoor ook één keer een fighting attack. Daarnaast kan je dmv zo'n item waarschijnlijk weer oude moves terughalen, aangezien de laatste evolutie op level 0 (als ei) ook een hele sterke bug attack heeft.

Ik ga nou zo'n Lillipup halen, omdat die snorhond gangster is. :cool:

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Wat is het verschil tussen attack en sp. attack? [/noob]

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Attack is handig voor normal attacks, en fighting attacks. Dus eigenlijk de 'realistische' aanvallen, zoals tackle etc. SP Attack staat voor special attack (voor als je het niet wist :+) en gaat over aanvallen als 'water gun' of 'ember' etc. Dus van die vuur, water, psychic, grass etc, aanvallen.

Als je een Hitmonchan (old school :cool:) zou hebben met hele hoge attack hebt, maar lage sp attack, zou dat geniaal zijn.
    Als je een Charmander (_O_) zou hebben met hele hoge attack, maar lage sp attack, zou dat kut zijn :+.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Attack is meestal fysieke aanvallen zoals Bite, Tackle.

Sp Attack zijn aanvallen zoals Waterpulse en Bubble.

Aan het logo bij catergory herken je meteen wat voor een aanval het is
    http://www.serebii.net/pokedex-bw/009.shtml

Daarnaast hebben pokemons ook verdediging stats voor beide soorten aanvallen. Dus stel dat je weet dat een bepaalde pokemon een hele hoge Sp Defence heeft. Dan moet je hem juist aanvallen met fysieke aanvallen en niet met speciale aanvallen.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2011
  11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb door deze game echt weer zin om weer een DS te kopen :+
    Maar eens kijken of ik er eentje voor een leuke prijs vind :)

12. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Je hebt Attacks and Special Attacks

Attacks vallen onder:
    Normal, Fighting, Poison, Ground, Flying, Bug, Rock, Ghost, Steel.

Special Attack vallen onder:
    Fire, Water, Thunder, Leaf, Ice, Psychic, Dragon, Dark.

Maar hier laat het niet bij elke aanval heeft ook nog een "Physical" "Special" en "Other" categorie.

Waarbij "Physical" [​IMG] baat heeft va de Attack stat en "Special" [​IMG] van de Sp. Attack stat.

Een pokemon met een hoge stat in Attack heeft dus meer baat bij de normal attacks die physical damage doen. En vice versa.

Een aanval als Fire Punch is bijv een Special Attack die Physical damage doet. Een Fire Pokemon zal dan ook minder damage doen met deze aanval dan een soort gelijke aanval als bijv. Firebreath die onder "special" valt. Daarintegen zal dit wel toen goede komen bij een pokemon als Hitmonchan die een hoge Attack stat heeft. En zal een Fire Punch dus meer effect hebben.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2011
  13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar een ijsaanval met dit [​IMG] logo valt toch onder fysieke aanvallen? Volgens mij is de regel van*
    *Komen te vervallen in de nieuwe pokemon delen.

14. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu pas de eerste gym verslagen, maar ik moet zeggen dat ik me opperbest vermaak.
    Ik heb atm een Lillipup van lvl 15 (fuck yeah, pickup!), een Snivy van lvl 14, een Panpour en een Munna van lvl 13, een Audino van lvl 10 (fuck yeah, regenerator) en een Purrloin van lvl 6 (om Cut te gebruiken).

Audino is trouwens wel de meest superieure pokémon ooit, dat ding geeft massive XP wanneer je hem verslaat en ze zijn niet heel zeldzaam om tegen te komen; ideaal bij het (bij-)trainen van pokémon. :thumbs:

/edit: Fucking predetermined abilities, mijn Herdier heeft het nutteloze Sand Rush ipv awesome Intimidate omdat hij pickup had, ugh :mad:.

15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik ben nu ook bij de eerste Gym, en ik moet zeggen, ze hebben het toch wel weer erg mooi/leuk gedaan hoor! Het menu een beetje mooier gemaakt, de gevechten, nice! :)

Overigens heb ik net de eerste Gym verslagen. Een tip voor de mensen die begonnen met een Water starter (zoals ik), bij de eerste Gym kan het irritant/moeilijk worden om die gras pokemon te verslaan, wat je moet doen, is verder lopen naar rechts. Dan zijn er 2 trainers die met je vechten, en 1 persoon die gewoon rondloopt. Praat met hem, je krijgt dan een gratis Panssear (vuur type) van lvl 10 wat ontzettend handig is.

16. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een toffe game is dit geworden! Ik heb niets anders dan lof voor White tot nu toe :).

Ik vind de muziek erg tof in deze game, de graphics zijn een stuk vloeiender dan bij Diamond/Pearl en het nieuwe exp. systeem vind ik heel slim gedaan. Lage level Pokémon kun je nu relatief snel bijlevelen, maar je kunt je Pokémon niet echt overlevelen. Zo blijven die gyms tenminste een echte uitdaging. Ik had vooral moeite met die tweede gymbattle :+.

Ik heb nu slechts twee Pokémon in mijn Team, Pignite en Petilil, maar daar gaat snel verandering in komen :).

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hoe kom je die Audino tegen? Want ik snap niets van dat 'shaky grass' gebeuren, tbh 8). Je moet dan 200 stappen zetten naast het gras ofzo?

18. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het een specifiek aantal is, maar ik kom die 'shaking grass patches' regelmatig toevallig tegen of anders komt er na een tijdje wel een als je constant heen-en-weer rent langs een plek met redelijk wat gras; zo heb ik het tenminste ondervonden.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Thanks, ben er nu tegen aan het vechten.. krijg je echt ziek veel EXP van! :D

Ik heb nou een 20 Dewott (evolutie 2 van water), 15 Lillipup, 13 Pansear, 10 Munna en 12 Pidove. Ik ben nu ook een Blittz, zo'n electric paard, die is dope :cool:. En een roggenrola.

Eindevolutie:

Eindevolutie:

Eindevolutie:

Eindevolutie:
    [​IMG] Snorhond :lol:

Eindevolutie:

Eindevolutie:

Eindevolutie:

Wel kut om iedereen te moeten levelen, want ze zijn allemaal wel tof.

Eindevolutie:

20. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    heb nu alle 3 de starters mijn broertje heeft de zwarte versie en ik de witte net zo vaak opnieuw begonnen met 1 van de spellen totdat we allebei de 3 starters haden

mijn friend code is trouwens 3310 3757 6094
    en mijn personage heet logan
    als je wil kan je mij toevoegen op je pal pad die je krijgt nadat je de eerste gym verslaat

Deel Deze Pagina