Nou daar heb je het mis. Iemand die zijn pokemon tot level 100 heeft gecheat is relatief zwakker dan iemand met een getrainde pokemon.
De pokemon games die we nu hebben zijn niet zo simpel meer als vroeger. Hele wiskundige formules voor het berekenen van een pokemons aanvals kracht.
Iemand die moeite doet op zijn pokemon te trainen en te broeden houd rekening met de Stasts, Individual Values, Effort Values, Nature van de Pokemon en natuurlijk een gebalanceerde move pool.
Als jij met al die dingen rekening houd zit je natuurlijk al om competive niveau.
Maar als jij gewoon je pokemon trained zonder ook maar met iets rekening te houden. Ben je sowieso al sterker dan iemand die 99 rare candies aan zijn pokemon heeft gevoed. Want jij hebt extra stat points verdient door het trainen.
Cheats is inderdaad niet leuk in de game enige waar ik het me nog kan voorstellen is voor bepaalde event pokemon die alleen kan krijgen als je bij een pokemoncenter in tokyo langs gaat oid.
Hoewel met de nieuwe wifi functie in laatste generatie je wel alle pokemon kan krijgen tegenwoordig in Europa ik heb iig nog Darkrai en Shayamin event items opgehaalt hele tijd geleden door in te loggen met het internet met mn DS.
Ik weet niet welke silver jij vroeger gespeelt hebt, maar Shinx duurde nog 2 generaties voor die uberhaubt bekent was.
Laatst bewerkt: 24 mrt 2010