1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] [DS] Pokémon Heart Gold & Pokémon Soul Silver

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 9 mei 2009.

1. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb hem denk ik eigenlijk wel helemaal uitgespeeld.

Ik koos als eerste starter Cyndaquil, als 2e Squirtle, en als 3e Treecko. Dus heb nu zeg maar vuur - water -gras :). Inmiddels is het natuurlijk al een lvl 42 blastoise en een lvl 38 Sceptile :). De SoulSilver waarop ik speel is ''echt''. Misschien dat ik maar even een versie Van HeartGold download, puur alleen om Kyogre over te zetten. Anders is het onmogelijk om een Rayquaza te krijgen.

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Kan je meer dan één keer een starter kiezen dan? Wanneer :D?

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik moet nu naar Mt. Silver maar het eindgevecht daar bestaat uit beesten van level 80 dus ik train nog even door.

Dit is mijn party nu:
    Vaporeon lvl 66
    Typhlosion lvl 64
    Dragonite lvl 64
    Lugia lvl 58
    Raikou lvl 56
    Cradily lvl 52

Hoe hoog lagen de levels van de jouwe toen je aan het eindgevecht begon? Ik had namelijk zelfs moeite met de "2de league". Die Muk en Garchomp waren echt gruwelijk irritant bezig de hele tijd.

Nadat je 16 badges hebt verzamelt en Red hebt verslagen.

4. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben nu ongeveer bij de 7e gym, mijn team:

Ampharos - Level 34
    Typhlosion - Level 41
    Luxray - Level 31
    Lapras - Level 32

&nog2dieikevenvergetenben

5. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jeej heb nu 16 badge's + Red verslagen, nu kan het verzamelen beginnen :D

6. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Je kan later kiezen tussen Squirtle, Charmander en Bulbasaur. En later moet je een kleur kiezen: groen, rood of blauw. Treeko, Torcick of Mudkip.

Mijn pokemons waren trouwens:

Typhlosion 70
    Mewto 72
    Ho-oh 70
    Lugia 63

En ik gebruikte Articuno en Zapdos alleen maar om mijn andere Pokemons te reviven.

Denk ik maar even met 3 HeartGold tegelijk beginnen en op een super tempo uitspelen zodat ik alle starters uit het spel heb. Ik zit er trouwens aan te denken om een 2e DS te kopen. Twijfel tussen DSi en DSi XL.

Laatst bewerkt: 11 apr 2010
  7. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    HG/SS is wel in genoeg opzichten mooi veranderd om hem een topgame te maken:)

Die pokemon triathlon is echt grappig, nu ben ik in Goldenrod om de Rockets weg te jagen, ben net daarmee begonnen en hoe je de radiotower binnen komt is wel mooi!

Trainen is wel moeilijk aangezien ik 3 goede pokémon heb en 3 moet trainen via de andere..

Team:

Eevee lvl 11 (--> Umbreon)
    Togetic lvl 31
    Feraligatr lvl 35
    Ampharos lvl 34
    Dratini lvl 21
    Larvitar lvl 21

Net had ik een battle en ik zet steeds Eevee bovenaan om hem sneller te trainen, er zat iets op het scherm en ik wou het eraf vegen maar daardoor deed Eevee per ongeluk een aanval, ik moest tegen Raticate lvl 24 maar zijn aanval ging mis, toen deed me Eevee Tail Whip en kon ik hem switchen 8)
    Als Eevee doodgaat gaat er een happiness punt af dus dat voorkom ik.

8. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Gebruik je de Eevee van Bill of heb je er één uit een ei? Uit het ei scheelt ook een hoop qua happiness. Ik ging altijd gewoon op de fiets zitten naast de daycare, met een paar eieren, en na 10-20min stond de happiness al op max en had ik ook gelijk weer 3 nieuwe Eevees. Ik zou hem niet te veel levelen trouwens want de stats zijn erg beroerd van Eevee.

9. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Shit, heb ik net een stuk of 7 rockets verslagen om eevee tot lvl 17 te krijgen!
    Maar na 10-20 minuten was de happiness op max omdat er per een bepaald aantal stappen wat bijkomt toch? want dan is dat wel een goed idee..

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ik zou gewoon even een Eevee breeden met een Ditto en hem op level 1 houden. Dit heb ik ook gedaan met mijn Vaporeon en dat scheelt echt een hoop. Ik had het even opgezocht en happiness werkt nog altijd hetzelfde als voorheen, dus gewoon iets van 10.000 stappen zetten en hij is op max. Dit staat ongeveer gelijk aan 10-20min. op en neer fietsen naast de daycare.

Even iets anders. Ik lees continu weer nieuwe dingen, dit spel heeft echt veel te veel extra's 8)
    Zoals dit:
    Like in Pokemon Platinum and Pokemon Emerald, you are able to battle the gym
    leaders again after beating them once with much stronger teams than before.
    Unfortunately, the method of doing so is a lot more complicated in Heart Gold
    and Soul Silver than it was in Platinum.

This time, you need to find the Gym Leaders out of their gyms and get their
    number, then phone them at a specific time to get them to rematch you. Once
    they agree to rematch you, they'll be waiting in the empty dojo at Saffron
    City, next to the actual gym. They won't actually be in the gym when the time
    is right, and only in the place that is specified in each of the guides. You
    simply have to talk to them in their respective places to get their numbers
    in your PokeGear.

Each gym leader has seperate requirements for obtaining their numbers. Most of
    the Johto leaders can be found outside their gyms at the respective times as
    soon as you've received the National Dex, with the sole exception of Clair,
    as well as one or two Kanto leaders like Janine. The rest won't appear out of
    their gyms until you've received the Earth Badge from Blue.

However, even if you do get their numbers, you can't actually phone them for
    a rematch until you've gotten the Earth Badge anyway!

On some other notes, for those who are listed at 8pm - 4am on a certain day,
    remember that calls will not summon rematches after 12am on that day because it
    will become the next day! Likewise, you can phone leaders for a rematch after
    12am untl 4am if it is actually that day, and then you'll be able to phone them
    again once it reaches 8pm.

The other note is that in the time period that they allow rematches, you can
    phone them AS MANY TIMES AS YOU WANT to get a rematch, unlike in Platinum where
    you had to wait a day for the Battleground to refresh. Once you've beaten them
    they'll leave the Dojo; just phone them, exit the Dojo, reenter and the leader
    you phoned should be back. This is especially useful for those who like to
    rematch in the day, because it lasts from 10am to 7:59pm, which is an insane
    10 hours! Do note that you cannot phone them to battle when you're actually
    inside the dojo, but any other place with signal works.

As a time slot summary, you can phone the leaders for a rematch during these
    times. Remember that morning is 4am to 9:59am, day is 10am to 7:59pm and night
    is 8pm to 3:59am.

Monday Morning - Pryce
    Monday Afternoon - Janine
    Monday Night - N/A

Tuesday Morning - N/A
    Tuesday Afternoon - Blaine
    Tuesday Night - Morty

Wednesday Morning - Misty
    Wednesday Afternoon - Jasmine
    Wednesday Night - Chuck

Thursday Morning - N/A
    Thursday Afternoon - Bugsy
    Thursday Night - N/A

Friday Morning - Lt. Surge
    Friday Afternoon - N/A
    Friday Night - Clair

Saturday Morning - Falkner
    Saturday Afternoon - Whitney
    Saturday Night - Brock

Sunday Morning - Erika
    Sunday Afternoon - Sabrina
    Sunday Night - Blue

Ideaal om te trainen. Alleen jammer dat het voor Blue wat buggy is en je je tig keer moet laten massagen door Daisy, beetje vergezocht.

11. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ja ik zag het ook al staan op Serebii (www.serebii.net --> de pokémon site) wel heel leuk, ik zag ook welke pokémon ze dan krijgen, er zitten echt wat hele vette tussen zoals de evolutie van Magmar

12. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Echt raar. Ik dacht dat ik 3 sterren had op mijn trainer kaart. Nou het zijn er dus 2. Toch heb ik al 3 van de 5 taken voltooid om sterren te krijgen.

- Beat Elite 4
    - Beat Red
    - Show your friend 5 shiny leaves (die krijg je als je met je pokemon praat op de route die hoort bij zijn nature)

Ik heb de andere 2 nog niet gedaan.

- Catch ALL pokemon, behalve die event pokemons
    - Win 100 battles in the battle tower

Sinds ik Red heb verslagen is er geen nieuwe bijgekomen.

13. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Red is niet voor een ster.

14. Giess

Giess Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de laatste week niet veel gespeeld, heb nu net Team Rocket weggejaagd uit de Radio Tower. Het is echt weer als vanouds, ben weer zo blij met dit spel als ik was toen het spel op de GBC uitkwam.

Nu op naar de volgende gym, heb wel een leuk team, maar is wel open voor verbetering. Zouden jullie eventuele verbeteringen willen geven?

<Tot nu toe vast in mijn team>
    Magmar 30
    Ampharos 37
    Typhlosion 38

<Verandert ivm HM’s, eventuele goede HM beesten ook even laten weten?>
    Red Gyarados 32 (Surf)
    Pidgey 15 (Fly)
    Machop 12 (Strength)

En voorderest weinig meer.

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Even over die Shiny Leafs, want Serebii zegt er verder niet heel veel over. Ik zoek ze nu met mijn Typhlosion. Is het gewoon een kwestie van max repel aangooien en door alle grasstukken lopen? Ik moet voor mijn Typhlosion namelijk op deze routes zoeken: 9, 15, 22, 24, 37, 42 en 46. Ik heb er nu op route 22 en 24 één gevonden, dus daar zal ik er neem ik aan geen 2de meer vinden?

Edit:// Inmiddels op route 22, 24, 37 en 42 een leaf gevonden, dus alle gebieden heb ik nu 100% doorzocht...

Edit:// Heb ze nu allemaal gevonden met Vaporeon en heb nu ook een kroon en 2 sterren :cool:

16. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    gefaald bij de champion :mad:
    Ik heb nu alle slechte hm's verwijderd en wat goede aanvallen aangeleerd.
    nu nog even een paar keer de league proberen te halen zonder items te gebruiken en dan zullen mijn pokemons wel redelijk getraind zijn :)

17. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oja dat was ook zo. Of bedoel je dat niet?

Dat je bij de league bent maar eigenlijk wilt trainen, dan gewoon eerst al je geld aan je 'mom' geeft en dan de league doet tot zover je komt. Als je dan verliest verlies je geen geld en de XP van de pokemon verlies je ook niet dus kun je lekker ''trainen'' tegen echte trainers. Want voorderest is er geen andere penalty dan geld verliezen bij een battle toch?

18. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    BAH, Pokemon rood, blauw, geel en silver van Marktplaats gekocht.

3 van de 4 doen het niet :confused:

19. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Magmar is een goede pokémon maar je hebt al de beste vuurpokémon tot je beschikking, daarom zou ik magmar niet meer trainen (is kut, heb veel van mijn pm veel getraint en toen gedumpt) en zoeken naar een goede psychic, steel, of rock pokémon. kijk even in de safarizone of haal een eevee/dratini in goldenrod city!

Ik ga me Eevee niet trainen, het is te moeilijk om een ditto te vangen en ik ben nu in de toren waar je Ho-oh kan vangen.

Dan heb ik namelijk de volgende types bij me 6 beste: water, electric, fire, dragon, normal/flying, normal/rock,
    De beste pokémon die ik tot nu toe moest verslaan was de Houndoom lvl 37 in GoldenRod, die heb ik verslagen met me Larvitar lvl 22 met Rock Slide :cool:

20. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Moeilijk om een Ditto te vangen? Dat beest is level 10, 1 ultra ball en ik had hem al :+

Deel Deze Pagina