1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[DTM 2] Clean Racing Avond

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door WouteR, 7 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Naar aanleiding van de vele klachten in de andere DTM2 topics, een mogelijkheid om te laten zien hoe het wél moet.

    Waarom?
    Om te laten zien hoe leuk DTM2 wél kan zijn wanneer iedereen zich netjes probeert te gedragen!

    Voor wie?
    Personen die graag schoon racen, en schoon kúnnen racen.

    Wat is precies schoon?
    Er kan natuurlijk altijd wat fout gaan. Controle over het voertuig kan je altijd verliezen, fouten zijn snel gemaakt. Doordat we hopelijk met een leuke, hechte groep zitten kunnen we dat elkaar hopelijk vergeven en zijn excuses snel aangeboden. Dat is al een grote stap richting perfectie.

    Probeer bijna als een 'team' te werk te gaan. Natuurlijk race je wel om positie, maar wanneer jíj een fout maakt, probeer dan niet alsnog je fout recht te zetten met het risico van dien dat je een andere rijder van de baan tikt. Ga op safe, zet desnoods je auto gewoon aan de kant of laat hem rechtdoor schieten.

    Rem liever vroeg dan laat, zit je in iemands slipstream dan is reageren op andermans remmen niet voldoende om brokken te voorkomen. Om het voor iedereen ook zo duidelijk mogelijk te maken raad ik het gebruik van de handrem in bochten ten strengste áf, omdat je daardoor dermate andere lijnen rijd en je auto zo 'groot' wordt voor een eventuele achterligger dat rommel op de baan onvermijdelijk wordt.

    Chicanes en bochten worden niet afgesneden, groene vlakken worden niet als rijvlak gezien. Probeer ten alle tijde bínnen de witte lijnen en curbstones en óp het asfalt te blijven. Alles daarbuiten, wat eventueel tijdwinst of winst in een duel kan opleveren, wordt logischerwijs niet gewaardeerd.

    Wanneer?
    Aangezien ik nu al wat 'laat' ben en ik van een aantal weet dat ze vanavond sowieso niet kunnen verwacht ik een niet ál te grote opkomst. Echter, het hoeft natuurljik niet bij vanavond te blijven. Mensen die daadwerkelijk het Clean Racing concept begrijpen kunnen gewoon zelf dit soort races organiseren, via dit forum. Ook ik zal het vaker proberen te doen, hoewel ook ik zit met werk/vrienden/examens.

    Concreter: Vandaag, vrij 7 mei 2004, om 21:00.

    Waar?
    Xbox Live uiteraard, vooralsnog zal ík de boel hosten onder de gamertag PopovNL. Daar ik eerder wel eens wat netwerkproblemen heb gehad, is het mogelijk dat niet iedereen er bij kan komen. Dat graag melden híer, zodat we voor de volgende keer met een oplossing kunnen komen.

    De game zal een Friends Only game worden en puur op uitnodiging, of in ieder geval op aanmelding híer, zodat we zeker weten dat iedereen dit topic heeft gelezen en op de hoogte is van onze bedoeling.

    Wat en hoe?
    De meest controleerbare en bekendste klasse is het DTM, laten we daar dan mee beginnen. We starten gewoon een kampioenschap op, beginnend met niet al teveel rondes en misschien dat aantal nog wat opkrikkend door de avond heen. Schade en collisions staan aan (forward only, maar dat zou niet nodig hoeven zijn).

    Aanmelding verplicht
    Ik geloof dat ik zo wel bijna alles te pakken heb. Enige wat nog rest te herhalen is dat aanmelding verplicht is. Hier niet aangemeld en bevestigt door mij, kom je er niet in. Stuur míj ook een friendrequest na bevestiging (PopovNL) door mij. Aanmeldingen graag via PM. Suggesties en opbouwende kritiek over het concept is natuurlijk van harte welkom in dit topic zelf :).

    Ik host tot maximaal tien man, ook om het een beetje overzichtelijk te houden. Echter, met een inschrijving van minder dan zes personen zullen we de boel naar een andere dag moeten verschuiven.

    Lijst met deelnemers tot nu toe:

    1. Wouter - PopovNL
    2. Cole Trickle - Rocky II
    3. DutchBastard - DutchBastard
    4. Jerhui - Jerhui
    5. Yuki - Sparco NL
    6. -
    7. -
    8. -
    9. -
    10. -
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik wil heel graag meedoen, maar ben vanavond niet thuis. Ik doe dan ook graag bij een volgende 'editie' mee, volgende week doordeweek s'avonds.
     
  3. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Cole Trickle - Rocky II

    Geen groene vlakken pakken :confused: 8), hèhèhè moet ik ff aan mijn lijnen werken op Adria.

    Met tien man en collissions aan is 3 rondjes denk ik weinig. Maar ervaring zal wel leren :).
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dit had ik al verwacht :p
     
  5. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Straks nog happy hour op mijn werk. Zal het rustig moeten houden met het bier :+, dronkemannen worden niet gewaardeerd met deze opzet :).
     
  6. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk daar houden we van! Count me in!

    Ik denk idd ook wel dat drie ronden een beetje weinig is. Gisteren hele leuke races gereden van 10 ronden met een verplichte pitstop. Is dat niet leuk?
     
  7. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik wil opzich ook best wel meedoen, echter kan ik vanavond niet.
    Volgende week wel !?
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zet je er bij Dutchie!

    Hmm verplichte pitstop. Ik ben erg fan van tactiek en strategie, zie dat ook graag online geimplementeert, maar hoe pakt dat hier uit? Bandenslijtage is immers miniem en het gaat nu slechts om wanneer je je pitstop maakt. Is dat wel leuk met een klein veld?
     
  9. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je tien ronden rijdt is de kans dat je ergens een foutje maakt vrij groot... als je engine dan kapot is kan je kiezen om gelijk te gaan of even af wachten zodat je je auto nog een keer tegen de boarding aan kan parkeren. Het werkt echt. We hebben gisteren 10 ronden op Zandvoort gereden en door een tactische pit ging ik van de 4de naar de 2de plaats. Wij waren met z'n zessen...
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ah ja inderdaad dat klinkt wel tof. Sowieso rijden we natuurlijk geen drie ronden. We kunnen die pitstops allicht proberen, en ook het aantal ronde varieren.
     
  11. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    En vinden jullie het niks dan is er niks aan het handje...

    Staat de car set up eigenijk aan? Ik heb nog niet echt de ideale afstelling voor mijn auto...
     
  12. yuki

    yuki Speed Freak

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil ook wel meedoen lijkt me leuk serieus racen en weten dat je er niet ieder moment van de baan afgerost wordt. ik stuur wel een friend request
     
  13. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb al wel geklooit met setups, maar steeds naar standaard teruggegaan. Is snel zat.

    Hockenheim weet ik wel een betere setup (alleen de downforce dan). Zet deze beiden op 15 en je rijdt iets van 0.5 secs harder, met veel minder controle over de auto. Dus ook dat is wat je eigen voorkeur heeft.
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Graag wel even nog bevestiging via PM bitte.
     
  15. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Wouter, ik zal er zijn.... het is al weer veel te lang geleden dat we met elkaar geraced hebben :D
     
  16. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag meedoen, maar helaas is mijn xbox vandaag door mijn broertje meegenomen naar een LAN-partie. Ik hoop dat er vaker "Clean Racing Avonden" zullen worden gehouden, zodat ik toch een keer van de partij zou kunnen zijn.
    Veel plezier toegewenst vanavond, en hou de rondetijden in de gaten zodat jullie ook een beetje racen en niet alleen maar rekening houden met elkaar. :cool:
     
  17. Thomas

    Thomas Active Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed idee mensen, ik doe ook wel mee. :) Ben er alleen vanavond niet. Wouter, ik stuur je een pm.
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Er komen vast en zeker nog meer van dit soort avonden. Zoals ik al in PMs aangaf, en nu dus aan iedereen mededeel ;), is het handiger om elk zo'n avond gewoon weer apart aan te melden. Het handige hier van is immers dat het zo vrijblijvend is als wat. Tenminste: Als je je aanmeld wordt er ook van je verwacht dat je komt, er wordt immers ook een plekje voor je vrij gehouden. Maar het is vrijblijvend als in; Je bent niet gebonden aan een strak programma waarbinnen je constant aanwezig moet zijn etc.
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hmm de opkomst ligt op het moment onder wat ik als limiet had gesteld :D Echter, dat lijkt me niet echt een probleem om het alsnog door te laten gaan. Mensen die wat later komen kunnen er in principe ook, wel even een Friends Invite sturen, en blijk geven van het feit dat je dit topic hebt gelezen en aan de hand daarvan mee wil doen.
     
  20. Lionhard

    Lionhard Guest

    Hoe is de avond verlopen?
    Is het een succes geweest en voor herhaling vatbaar?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina