1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DTM Competie

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cole Trickle, 12 mei 2003.

1. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    [2k],

Op de eerste post en de site staan de deelnemers, dit forum is uiteraard het meest up to date.

Voor zover mij bekend (gemaakt) is speelt alleen ICT op de pc, ondanks dat dit ip een xbox comp is.

Wel denk ik dat niemand met stuur speelt. 'k heb zelf zowel op de xbox alsook op de pc met stuur gerallycrossed, wat niet de bedoeling is. Een stuur en DTM werkt gewoonweg niet.

2. Bombermania

Bombermania New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta nog steeds op 1.43.37. Het eerste stuk vind ik klote, maar als ik er eenmaal goed doorheen ben lukt het me niet om die hairpin goed te nemen. Niet dat ik hem niet goed neem ofzo, maar de ghostcar haalt me alsmaar in in die bocht. Ik gaat nog effe oefenen vanavond.

3. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Nürburgring tijden

:) Datum van record: 23-6-'03 [Vorige 23-6-'03]

:) Tijd: 1:43.32 [Vorige 1:45.08]

:) Parcours: Nürburgring [Vorige Nürburgring]

:) Auto: Opel [Vorige Opel]

[1:45.08] Aardige tijd, maar er kan zo'n dikke 2 seconde af aangezien ik op een paar punten te vroeg in de remmen stond. Probeer het vanavond nog wel...

[1:43.32] Daar zijn de beloofde 2 seconde die eraf konden. ;)
    Echter zijn het niet twee dikke secondes geworden, kijken of ik er nog van weg kan werken. [Zit nu voor het eerst in de top]

4. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Over de laatste chicane:

Ik had een vraag over de manier hoe de laatste chicane genomen moet worden.

Normaal gesproken, rem je iets voor het bord 100 om vervolgens volgas door de chicane heen te racen.

Maar, ik zag links een handige kurbstone liggen [deze manier is niet gebruikt tijdens mijn ingestuurde ronde], die lanceert je omhoog dat je over het gras vliegt en weer op het asfalt terecht komt. Dan haal je zo'n dikke anderhalve seconde van de tijd af.
    Ik wil vragen, mag de bocht zo genomen worden? Ja of te nee?

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    op zo een manier denk ik niet, misschien mag het wel maar is het niet leuk, omdat het meer gaat om afsnijden om tijd te winnen, toch eens proberen die chicane te nemen zoals je zei:p

edit: nieuwe tijd: 1:45.33
    wagen: groene mercedes
    kan nog sneller omdat ik even over gras ging (iets te hard door bochte waardoor ik net over de curbs met linkerwielen door gras ging, anders zat ik ook in de 1:44) strax nog maar ff proberen

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  6. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Tja hoe je hem neemt mag je wat mij aangaat zelf weten, geloof dat iemand op Hockenheim de laatste bocht al rollend nam, dacht niet dat dat zijn beste tijd was.
    Denk ook niet dat jij de snelste weg rijdt. Als je al op een curvestone komt is dat toch de rechter, of niet :confused: ?

Wel heb ik de tijd vandaag scherper gesteld }:] 1:39:95!

/edit LOL --> das dus 1 39 95

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    damn:| zo blijf ik toch weer achteraan rijden met ongeveer 5 sec achterstand, als ik een perfect rondje rijdt, niet te veel slippend door de bochten waarmee ik veel tijd verlies en de laatste chicane ook lekker snel neem kan ik denk rond de 1min43 / 1min 44 komen, nog ff oefenen

8. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    ach, als het niet uitmaakt hoe je het doet als het maar snel is, dan zal ik nog wel wat sneller zijn :9 zal eens testen hoe ik die laatste chicane het best kan nemen..

9. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel met stuur en het is wel te doen k ben ongeveer een 1 tot 1 1/2 uur bezig geweest met het goed afstellen maar het is nu aardig gelukt.

en ik heb nieuwe tijd: 1:41:48
    Auto: Audi

weer een nieuwe tijd: 1:40:64
    Auto: Opel

en na een superrondje met de mercedes is de tijd nu....... 1:38:46

het was echt een superrondje maar ik heb er ook een uur of anderhalf over gadaan!! :D

Laatst bewerkt: 27 jun 2003
  10. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    @ Cole Trickle:

Ja, ik rijdt normaal gesproken rechts.
    Maar als ik er een seconde af wil halen, duik ik naar links om daar over een kurbstone te vliegen...
    Dus het mag?:p

11. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    blijkbaar wel.. ;)

12. Lzzrd

Lzzrd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren een paar rondjes gereden.. mijn snelste tijd is 1.47:53 in de Vodafone Benz.. kan aan mij liggen, maar ik weet op dit moment niet hoe ik hier de vereiste 8 seconden af kan krijgen om lekker competitief te zijn... hlp me out plz!

Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    gewoon een aantal ronden achter elkaar blijven rijden, dan kom je vanzelfd punten tegen waarvan je ze steeds beter gaat rijden (later remmen enzo, net ff iets beter door de bochten) en zo zal er steeds net iets van je tijd afgaan waardoor en nog een paar seconden afgaan, ik zit nu ook nog maar op de 1min45 maar kan ook rond de 1min43/1min44 rijden

14. Lzzrd

Lzzrd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, zal ik doen.. vraagje over de afstelling van de auto: Ik heb voor full downforce staan, achter gemiddeld. De op één na zachtste afstelling voor de vering en de anti-roll strakker gezet aan de voorkant. Hebben jullie hier nog adviezen over? Ik wil, begrijpelijk denk ik, zo snel mogelijk een acceptabel resultaat neerzetten (acceptabel voor mij is voorlopig een rondetijd van rond de 1.43, 4 seconden eraf lijkt me mooi om mee te beginnen ;) )

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    ik weet niet eens waar al die tune mogelijkheden als vering en anti roll enzo voor zijn, alleen dat ik met gears sneller of later kan schakelen en met meer downforce meer grip heb, de afstelmogelijkheden in vering enzo merk ik niet echt

16. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Lzzrd als ik 1:47 nog wat zie denk ik dat je niet het hele rondje op de baan blijft.

Hierbij mijn instellingen:
    Gears: Alles een stukje naar links (sneller acceleratie), maar de 6e niet! (hoge topsnelheid)
    Downforce: voor en achter maximaal (optimale grip)
    Vering: Alles helemaal hard (snel door bochten kunnen)
    Hoogte: op een na laagste stand alle wielen (hoge eindsnelheid)
    Anti-Roll: Voor maximaal, achter standaard (kan je voor correcties nog wat overstuur creeren)
    Rem: tikkje meer naar de voorkant.

En probeer bij de langzame bochten ruim van te voren je snelheid omlaag te hebben gebracht en om zo halverwege weer gas te kunnen geven. Bij snelle bochten is heeeel laat remmen, sturen en direkt weer gassen het tovermiddel!

Su6

17. Lzzrd

Lzzrd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt wel.. paar keer buiten de baan gekomen (moet denk ik eerst wat rustiger aan willen rijden alvorens lekker te kunnen raggen met die bak ;) )

Ik ga het iig ook eens proberen met jouw instellingen, thx!

Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  18. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Nürburgring tijden

:) Datum van record: 25-6-'03 [Vorige 23-6-'03]

:) Tijd: 1:41.10 [Vorige 1:43.32]

[1:45.08] Aardige tijd, maar er kan zo'n dikke 2 seconde af aangezien ik op een paar punten te vroeg in de remmen stond. Probeer het vanavond nog wel...

Echter zijn het niet twee dikke secondes geworden, kijken of ik er nog van weg kan werken. [Zit nu voor het eerst in de top]

[1:41.10]Woei, daar ging even wat af na de afstelling van Trickle Cole [Bedankt:p]. Ik kwam er ook achter dat er bij sommige bochten zelfs achter het bord 50 meter geremt kan worden. En dat er meer volgas kunnen als ik dacht. Ik ging alleen in bocht 7 niet met volgas, waar het wel kon. Even proberen weg te werken, zodat ik een mooie 40-er heb:).

19. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Nürburgring tijden

:) Datum van record: 25-6-'03 [Vorige 25-6-'03]

:) Tijd: 1:40.07 [Vorige 1:41.10]

[1:41.10]Woei, daar ging even wat af na de afstelling van Trickle Cole [Bedankt:p]. Ik kwam er ook achter dat er bij sommige bochten zelfs achter het bord 50 meter geremt kan worden. En dat er meer volgas kunnen als ik dacht. Ik ging alleen in bocht 7 niet met volgas, waar het wel kon. Even proberen weg te werken, zodat ik een mooie 40-er heb:).

[1:40.07]w00t, op het moment dat ik op start/finish kwam kon ik niet geloven wat is zag. Ineens een volle seconde weggereden, dat gebeurt me zelden. Echter is Trickle Cole nog beter op dit moment. Ik liet wat liggen in bocht 8 en 9 om daar door het gras te rijden. Een paar tienden zijn daar nog op te halen. Hopelijk zijn de tien punten dit keer voor mij :)
    PS. Cole, bedankt voor je afstelling ;), ze doet het goed.

20. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Nürburgring tijden

:) Datum van record: 25-6-'03 [Vorige 25-6-'03]

:) Tijd: 1:39.52[Vorige 1:40.07 ]

[1:40.07]w00t, op het moment dat ik op start/finish kwam kon ik niet geloven wat is zag. Ineens een volle seconde weggereden, dat gebeurt me zelden. Echter is Trickle Cole nog beter op dit moment. Ik liet wat liggen in bocht 8 en 9 om daar door het gras te rijden. Een paar tienden zijn daar nog op te halen. Hopelijk zijn de tien punten dit keer voor mij :)
    PS. Cole, bedankt voor je afstelling ;), ze doet het goed.

[1:39.52]Buitengewoon scherpe tijd, ik zou niet meer weten waar ik harder kan. In de Formule 1 zeggen ze altijd dat er geen foutloze ronde bestaat. Maar ik heb geen ander woord voor mijn ronde!

Deel Deze Pagina